H Αυστρία καινοτομεί προχωρώντας στη θέσπιση ενός εθνικού ψηφιακού φόρου που αναμένεται να αποφέρει στο αυστριακό κράτος έσοδα έως και 200 εκατ. ευρώ, όπως δήλωσε σήμερα στη Βιέννη ο Αυστριακός υπουργός Οικονομικών Χάρτβιγκ Λέγκερ.

Στόχος του ψηφιακού φόρου - για τον οποίο τα πρώτα μέτρα θα εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο 2020, ενώ παραμένει ακόμη άγνωστο το ύψος του - είναι η δημιουργία δίκαιου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος ανάμεσα στην εθνική και τη διεθνή οικονομία, γι αυτό και θα θεσπιστεί ένα τέλος διαδικτυακής διαφήμισης για διεθνείς μεγάλες επιχειρήσεις.

Όπως ανέφερε ο κ. Λέγκερ, ως βάση θα ληφθεί το 3% που είχε προταθεί στο πλαίσιο των συζητήσεων για τον σχεδιαζόμενο στο παρελθόν ψηφιακό φόρο σε επίπεδο ΕΕ. 

Αυτό το τέλος διαφήμισης ύψους 3% θα ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης, πράγμα που σημαίνει ότι το ισχύον σήμερα διαφημιστικό τέλος του 5% για παραδοσιακά ΜΜΕ, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, θα μειωθεί στο 3%, δημιουργώντας ένα δίκαιο περιβάλλον φορολόγησης, όπως σημείωσε ο Χάρτβιγκ Λέγκερ.