Την Κίνα επιλέγει η Volvo για τα οχήματα χωρίς οδηγό

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Την Κίνα επιλέγει η Volvo για τα οχήματα χωρίς οδηγό

H Volvo σκοπεύει να κυκλοφορήσει περίπου 100 αυτό-οδηγούμενα οχήματα στους δρόμους της Κίνας, ελπίζοντας ότι οι δοκιμές στους διαβόητους για την κυκλοφοριακή συμφόρηση και επικίνδυνους δρόμους που διαθέτει η χώρα θα της δώσει το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού στον τομέα της ανάπτυξης τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό.

Έχοντας ως πρωτοπόρους την Google και άλλες τεχνολογικές εταιρείες, η αυτόνομη οδήγηση έχει γίνει ένα από τα πιο σημαντικά θέματα στην αυτοκινητοβιομηχανία, και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λαμβάνουν θέσεις σε αυτή τη μάχη.

Η επένδυση ύψους 1 δισ. δολαρίων που πραγματοποίησε τον προηγούμενο μήνα η General Motors για την αγορά της startup Cruise που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα και το νέο μοντέλο της Tesla που έχει ενσωματωμένους ειδικούς αισθητήρες οδήγησης, δείχνουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν πως η δουλειά τους δεν περιορίζεται πια στην κατασκευή αυτοκινήτων αλλά επεκτείνεται στην παροχή «κινητικότητας».

Όμως, η κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων γίνεται δύσκολα, αφού πρέπει να ξεπεραστούν πολλές τεχνικές, νομικές και κοινωνικές δυσκολίες. Ακόμη και η BMW, που ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που επένδυσαν σε αυτή τη τεχνολογία, βλέπει λίγες πιθανότητες να επιτραπεί η ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό αυτή την δεκαετία.

Η Κίνα δίνει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την δοκιμή των αυτόνομων οχημάτων. Πρώτον, γιατί οι δρόμοι της, οι οποίοι είναι διαβόητοι για την κακή τους κατάσταση αλλά και την υψηλή κυκλοφορία, εξασφαλίζουν τις δοκιμές στις χειρότερες συνθήκες. Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους στην Κίνα από τροχαίο τον προηγούμενο χρόνο.

Δεύτερον, γιατί η πολιτική κατάσταση της χώρας κάνει πιο εύκολη τη προσαρμογή της νομοθεσίας προκειμένου να επιτραπεί η κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων. Στις ΗΠΑ και την Ευρώπη οι τοπικές ρυθμίσεις μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο για την δοκιμή αυτής της τεχνολογίας. Αντίθετα στην Κίνα, η κυβέρνηση είναι σε θέση να εφαρμόσει ένα νόμο που θα τεθεί σε ισχύ σε όλη την επικράτεια.

Κινεζικές πόλεις θα υποβάλουν προσφορές για να συμμετάσχουν στο πείραμα της Volvo βάσει του οποίου οδηγοί θα χρησιμοποιούν τα αυτόνομα οχήματα της εταιρείας για τις καθημερινές μετακινήσεις τους παρέχοντας στην αυτοκινητοβιομηχανία την ευκαιρία να συλλέξει δεδομένα πάνω σε πραγματικές συνθήκες.

Η Σουηδική Volvo, που ανήκει στην κινεζική Geely, ελπίζει ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο της Κίνας σε συνδυασμό με την υψηλή κίνηση που έχουν οι πόλεις της θα της επιτρέψει να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της σε αυτό τον αγώνα δρόμου. «Οι κυβερνήσεις πρέπει να επιτρέψουν την χρήση των αυτόνομων οχημάτων το συντομότερο δυνατόν», σημειώνει ο Hakan Samuelsson, πρόεδρος της Volvo. «Η αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να τα κάνουν όλα μόνες τους».

Η κινεζική εταιρεία Baidu, που δουλεύει μαζί με την ΒΜW για να κυκλοφορήσουν τα πρώτα αυτόνομα αυτοκίνητα στους δρόμους της Κίνας μέσα στην επόμενη τριετία, έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη τοπικών διοικήσεων σε πολλές πόλεις της χώρας. Σκοπός της είναι να κυκλοφορήσει μικρά λεωφορεία χωρίς οδηγό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider