«Froneri» είναι το όνομα της νέας εταιρείας που συστήνει η Nestle με τη βρετανική R&R, η οποία έχει σκοπό να συνεχίσει τη δυναμική πορεία των συμμετεχόντων στον κλάδο των παγωτών και των κατεψυγμένων προϊόντων. Η κοινοπραξία ανακοινώθηκε την Τετάρτη, 27 Απριλίου και η έδρα της νέας εταιρείας θα βρίσκεται στη Μεγάλη Βρετανία και θα απασχολεί 15.000 άτομα. Πρόεδρός της θα είναι ο Luis Cantarell, Γενικός Διευθυντής της Nestle και Διευθύνων Σύμβουλος ο νυν Διευθυντής της R&R, Ibrahim Najari.

Η Froneri θα λειτουργεί σε 20 χώρες και το ύψος της συμφωνίας ανέρχεται σε 2,45 δις. ευρώ. Η Nestle θα συνεισφέρει στον κλάδο των παγωτών στην Ευρώπη, την Αίγυπτο, τις Φιλιππίνες, τη Βραζιλία και την Αργεντινή και η R&R θα εξακολουθήσει στη γνωστή ακτίνα των δραστηριοτήτων της. Όπως είναι γνωστό, η βρετανική εταιρεία διαθέτει μονάδες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τν Πολωνία και παρασκευάζει  εδώ και χρόνια παγωτά ιδιωτικής ετικέτας αλλά και για τη Nestle και τη Mondelez.

Ο ελβετικός όμιλος θα μεταφέρει εκεί και τη θυγατρική τη με τα κατεψυγμένα προϊόντα εκτός των ιταλικών και της πίτσας. Η πρόθεση της συνεργασίας μεταξύ Nestlé και R&R ήταν γνωστή από τον Οκτώβριο του 2015 και συμμετέχουν με ποσοστό από 50% στη νέα εταιρεία.

Πρόκειται για μια επιχειρηματική κίνηση, η οποία επιδιώκει να επαναφέρει την εταιρεία στους  ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 5% με 6% που παραδοσιακά συνήθιζε να σημειώνει παλαιότερα. Η εταιρεία αναθεωρεί και το portofolio της και προς αυτή την κατεύθυνση πούλησε την εταιρεία με υπηρεσίες αδυνατίσματος Jenny Craig καθώ και τις μάρκες PowerBar, Musaki και τα ποτά Juicy Juice καθώς και το 10% που κατείχε στην ελβετική εταιρεία τροφίμων, Givaudan.

Από την άλλη, η Nestle δημιούργησε μια νέα θυγατρική με αντικείμενο τη φροντίδα του δέρματος και επεκτάθηκε στον κλάδο των καλλυντικών.

Εδώ και ένα χρόνο η Nestle έχει παραχωρήσει στην R&R τη δραστηριότητά της που σχετίζεται με την παραγωγή παγωτών τη Νότια Αφρική. Η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τη Unilever, η οποία κυριαρχεί στην αγορά του παγωτού με μάρκες όπως είναι το Magnum. H Unilever από την πλευρά της εισάγει μια νέα μάρκα παγωτού από το Τορίνο, τη Grom, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα κέρδη της.

Ωστόσο, η μεγάλη πρόκληση για τη Nestle βρίσκεται στον κλάδο των κατεψυγμένων τροφίμων στις ΗΠΑ και την ΕΕ όπου οι κατεψυγμένες πίτσες για παράδειγμα έχουν μεγάλη κατανάλωση. 

Με πληροφορίες από τη Le Monde