Τις ανάγκες της ώριμης βρετανικής αγοράς που αναζητά πλέον ποιοτικό κρασί και νέες αυτόχθονες ποικιλίες επιχειρεί να καλύψει η ελληνική παραγωγή, που για πρώτη φορά οργανωμένα και συντονισμένα υπό την σκέπη του νέου brand της Wine of Greece -του εθνικού φορέα επαγγελματιών αμπέλου και οίνου (ΕΔΟΑΟ)- συμμετείχε ομαδικά στην τριήμερη 39η Διεθνή Έκθεση Οίνου του Λονδίνου (London Wine Fair 2019, 20-22 Μαΐου). Μάλιστα τα ελληνικά κρασιά κατάφεραν να γίνουν περιζήτητα ανάμεσα στους σομελιέ του κόσμου, τους εισαγωγείς και τους δημοσιογράφους, που «πάλεψαν» για μία θέση στο ελληνικό Masterclass που φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης του Λονδίνου, αφήνοντας πίσω αντίστοιχα εξειδικευμένα σεμινάρια για τους διάσημους οίνους από την Ιταλία, την Ισπανία και την Γαλλία.

Εμπειρογνώμονες του κρασιού, που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη συμμετοχή των Ελλήνων παραγωγών στην έκθεση του Λονδίνου, επισήμαναν τις μεγάλες δυνατότητες που έχει το ελληνικό κρασί να κερδίσει μεγαλύτερο κομμάτι από την αξία των εισαγωγών της Βρετανίας, η οποία είναι έτοιμη να δεχτεί και να πληρώσει το καλό κρασί, μετά την μεταστροφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς της αγοράς της, όπου ανθίζουν πλέον οι ιδιωτικές λέσχες κρασιού, καλά εστιατόρια και μπαρ. Ο στόχος τής νέας προσέγγισης τής τοποθέτησης του ελληνικού κρασιού στη διεθνή αγορά που επιχειρείται, είναι η αύξηση της μέσης τιμής του ελληνικού κρασιού, έναντι της ποσότητας, όπως επίσης η συνέχεια και συνέπεια στην προώθηση της ελληνικής ετικέτας.

Οι περίπου 40 Έλληνες παραγωγοί που συμμετείχαν στην έκθεση, υπό το brand πλέον της Wine of Greece, ανέδειξαν τις γεύσεις των αμπελώνων τους από την Κρήτη, την Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία, την Ήπειρο, αλλά και από μικρούς μεμονωμένους αμπελώνες της Ελλάδας, σε επισκέπτες της έκθεσης που φαινόταν να γνωρίζουν ήδη, από κάποιες διακοπές τους στη χώρα, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Ασσύρτικου, του Αγιωργίτικου, της Μαλαγουζιάς, του Μοσχοφίλερου.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο διευθυντής διεθνών εκθέσεων Τροφίμων και Ποτών για το Enterprise Greece, Αντώνης Γραβάνης, παρά τα χαμηλά ακόμη νούμερα, οι εξαγωγές κρασιού έχουν μία θετική δυναμική, στο πλαίσιο της ανόδου γενικότερα των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων, που πέρυσι για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα 30 δισ. ευρώ.

 «Υπάρχει μεγάλο περιθώριο εξαγωγών κρασιού, αλλά ο μακροχρόνιος στόχος όλων των φορέων κρασιού είναι να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα καλό όνομα για το ελληνικό κρασί ώστε να αυξηθεί η μέση τιμή πώλησης. Επιδιώκουμε να γίνει γνωστό στις αγορές της Ευρώπης που μας ενδιαφέρουν, όπως η Γερμανία, οι χώρες της πρώην Μπενελούξ, όπου γίνεται μεγάλη κατανάλωση κρασιού και υπάρχει μεγάλη ελληνική κοινότητα, αλλά και η Βρετανία, η οποία θέλει το καλό κρασί, αυξάνει την κατανάλωσή της και διαθέτει επίσης μεγάλη ελληνική κοινότητα για να το προωθήσει. Το ίδιο ισχύει και για την Αμερική. Εκεί οι εξαγωγές κρασιού από το μηδέν έχουν αποκτήσει πολύ ενθαρρυντικά νούμερα. Αυτό που χρειάζεται είναι η συνεργασία όλων των φορέων και η φετινή συμμετοχή της Ελλάδας στην έκθεση London Wine Fairs είναι μεγάλη» είπε ο κ. Γραβάνης.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής του Οικονομικού και Εμπορικού τμήματος της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, Παναγιώτης Παπαναστασίου, χαρακτήρισε την βρετανική αγορά ως ιδιαίτερα σημαντική για το ελληνικό κρασί, εφόσον αποτελεί την δεύτερη παγκοσμίως εισαγωγική χώρα, σε ποσότητες και αξία, αλλά και για τον διαμετακομιστικό της ρόλο στις διεθνείς αγορές. Ωστόσο, επισήμανε ότι η πολυκύμαντη πορεία του ελληνικού οίνου στην Βρετανία φαίνεται να παραμένει στα ίδια χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με τις δυνατότητες του προϊόντος. Σύμφωνα με στοιχεία του UK Trade για τις εξαγωγές ελληνικού κρασιού στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αξία τους το 1996 αντιστοιχούσε σε 1,8 εκατομμύρια λίρες, και με κάποιες μεταπτώσεις στα ενδιάμεσα έτη παρέμεινε ίδια μέχρι πέρσι, οπότε για πρώτη φορά έφτασε τα 2 εκατομμύρια λίρες, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 0,1% των βρετανικών εισαγωγών οίνου, που ανέρχονται ετησίως στα 3 δισεκατομμύρια λίρες. «Είναι σημαντικό να διευρύνουμε την πρόσβαση του ελληνικού κρασιού στα συγκεκριμένα σημεία διανομής, να προωθηθεί το brand name και να αποτελέσει ένα στοιχείο ανάμεσα στις επιλογές των βρετανών καταναλωτών, που σήμερα δεν την έχουν» είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του Οικονομικού και Εμπορικού τμήματος της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο.