Μειώνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους σχεδόν οι μισοί Έλληνες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μειώνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους σχεδόν οι μισοί Έλληνες
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας, Kaspersky.

Το 60% των Ελλήνων δεν πρόκειται να πτοηθεί από τις δυσμενείς συνθήκες πραγματοποιώντας κανονικά τα Χριστουγεννιάτικά τους ψώνια, αλλά σχεδόν οι μισοί θα μειώσουν το διαθέσιμο "budget" τους τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο ή περισσότερο, λόγω οικονομικών περιορισμών που επέφερε η πανδημία.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας, Kaspersky, μόνο τρεις στους δέκα Έλληνες θα πραγματοποιήσουν φέτος περισσότερες αγορές σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια κατά την εορταστική περίοδο, συμπεριλαμβανομένης και της Black Friday ενώ τέσσερις στους δέκα σκοπεύουν να αφήσουν τα ψώνια τους μέχρι την τελευταία στιγμή έτσι ώστε να επωφεληθούν από πιθανές εκπτώσεις.

Σχεδόν ένας στους τρεις δήλωσε πως φέτος θα πραγματοποιήσει την πλειονότητα των χριστουγεννιάτικων του αγορών σε μικρότερα καταστήματα για να υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι θα ψωνίσουν ηλεκτρονικά

Παράλληλα τέσσερις στους δέκα καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τα επικείμενα, εορταστικά τους ψώνια λόγω της πανδημίας, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο δεν αποτελέσει μονόδρομο.

Αυτό συνεπάγεται και μία ανάγκη για περισσότερη προσοχή απέναντι σε προσπάθειες διαδικτυακής εξαπάτησης και ηλεκτρονικών επιθέσεων από ψηφιακούς εγκληματίες. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 61,6% των καταναλωτών δηλώνει πως γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας άγνωστων εμπορικών σημάτων που προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις και μπορεί να αποδειχθούν απάτες, ενώ σχεδόν οι μισοί αναφέρουν πως εάν το website ενός καταστήματος δεν φαίνεται νόμιμο, θα βγουν αμέσως από αυτό και θα επισκεφθούν ένα εμπορικό σήμα από το οποίο έχουν αγοράσει στο παρελθόν προκειμένου να είναι σίγουροι.

Όσον αφορά στην περίοδο των εορτών, τέσσερις στους δέκα δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία με ηλεκτρονικά καταστήματα για να λάβουν μεγάλη έκπτωση, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό (37,6%) γνωρίζει ότι οι απάτες είναι πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών/εορταστικών περιόδων και δεν είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο για μια μεγάλη έκπτωση.

«Οι διαδικτυακές αγορές είναι ένας δελεαστικός και εύκολος τρόπος για να χάσουμε τα χρήματά μας. Τα emails με ευκαιρίες και προσφορές καταφθάνουν στα εισερχόμενά μας και με μερικά κλικ τα αγαθά μπορούν να βρουν τον δρόμο τους στα σπίτια μας χωρίς να πρέπει να σηκωθούμε από τον καναπέ μας. Αλλά αυτό μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο. Δεδομένου του δύσκολου έτους που έχουμε διανύσει, οποιεσδήποτε ευκαιρίες ή σημαντικές εκπτώσεις θα είναι πολύ δελεαστικές, καθώς πολλοί θα είναι αυτοί που θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την εορταστική περίοδο» σχολιάζει ο David Emm, Κύριος Ερευνητής Ασφάλειας στην Kaspersky και προσθέτει:

«Ωστόσο, ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί και να σκέφτονται τα δεδομένα που παραδίδουν σε μια προσπάθεια για μεγαλύτερη έκπτωση. Σκεφτείτε αν είναι απολύτως απαραίτητο να μοιραστείτε τα προσωπικά σας στοιχεία για κάθε αγορά και, αν δεν είναι, τότε πρόκειται για ένα τέχνασμα για να σας δελεάσει να αποκαλύψετε τα δεδομένα σας. Εξασφαλίζοντας ότι οι συμφωνίες είναι γνήσιες πριν κάνουν οποιεσδήποτε αγορές, οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πιθανών παγίδων και να απολαύσουν τα Χριστούγεννα».

Διαβάστε επίσης:

Αγωνία στο λιανεμπόριο ενόψει Χριστουγέννων

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider