ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Πότε έρχονται τα γρήγορα τρένα για το Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Πότε έρχονται τα γρήγορα τρένα για το Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Η εταιρεία θέλει να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία του ταξιδιού με το τρένο στη χώρα μας.

Προς τα τέλη της νέας χρονιάς αναμένεται να ξεκινήσουν την λειτουργία τους τα πέντε γρήγορα τρένα που φέρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Όμως τα σχέδια της εταιρείας δεν σταματούν εκεί καθώς όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος Φίλιππος Τσαλίδης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσα στο 2022 θα φέρει και τα πρώτα υβριδικά τρένα που θα λειτουργούν με ντίζελ και «ηλεκτρικό ρεύμα ενώ μέσα σε αστικές περιοχές θα κινούνται με μπαταρία για είναι τελείως αθόρυβα».

Το νέο τροχαίο υλικό περιλαμβάνεται στις επενδύσεις που έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσα στα επόμενα χρόνια αλλά δεν είναι οι μονές. Η εταιρεία θέλει να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία του ταξιδιού με το τρένο στη χώρα μας και σε λίγο διάστημα θα προσφέρει εφαρμογή ψυχαγωγίας για τους επιβάτες της, ειδικά διαμορφωμένα meeting rooms για επαγγελματίες που κάνουν τη διαδρομη Αθήνα – Θεσσαλονίκη κ.α. Επίσης αναβαθμίζεται το WiFi όπου το επιτρέπει τη δίκτυο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας - γιατί μεγάλο μέρος των περιοχών όπου διέρχεται το τρένο δεν καλύπτεται-.

Παράλληλα όπως είπε ο κ. Τσαλίδης η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει 50 εκατ. σε εφαρμογές πληροφορικής και μηχανοργάνωσης. Μεταξύ αυτών αναπτύσσεται και ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης εισιτηρίων το οποίο μάλιστα θα δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να κλείνουν και εισιτήρια για άλλα μέσα(όπως αεροπλάνα και πλοία.

Ο κ. Τσαλίδης ανακοίνωσε ότι επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων θα γίνουν και για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των επισκευαστικών μονάδων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που ενσωματώθηκε τυπικά από χθες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η αρχή θα γίνει από τη μονάδα της Θεσσαλονίκης όπου θα επισκευάζονται και θα συντηρούνται τα νέα τρένα που θα έλθουν από την Ιταλία και θα ακολουθήσει το εργοστάσιο της Αθήνας.

Ο κ. Τσαλίδης διαβεβαίωσε ότι δεν θα θιγούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που θα πάψει και τυπικά να υπάρχει από την 1η Ιανουαρίου ενώ αντιθέτως προγραμματίζονται 400 προσλήψεις. Επίσης η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της νέας μεγάλης ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συμπεριλάβει τώρα και τους εργαζόμενους της πρώην ΕΕΣΣΤΥ».

Ανοικτό το ενδιαφέρον και για δρομολόγια Μετρό -Τραμ

Ερωτηθείς αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ήθελε να μπει στο δίκτυο του Μετρό και του Τραμ, ο κ. Τσαλίδης απάντησε λακωνικά λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μα εμείς έχουμε άδεια λειτουργίας για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες».

Σε άλλη ερώτηση αν η εταιρεία θα ενδιαφέρονταν να πάρει το Μετρό και το Τραμ σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης του ή να αναλάβει την λειτουργία του απάντησε ότι «αυτό είναι κάτι που θα το συναποφασίσουμε μαζί με την Ιταλική μητρική μας εταιρεία Trainitalia»/

Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι είναι όλα νόμιμα σχετικά με το μνημόνιο 15 έτους συνεργασίας της ΤΑΙΝΟΣΕ με τον Ελληνικό Δημόσιο για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών που υπέγραψε στις 30 Νοεμβρίου με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Εξήγησε ότι η σχετική προκήρυξη είχε ανακοινωθεί από τον Οκτώβριο του 2018, όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, και μέσα στον έναν χρόνο που μεσολάβησε δεν εκδήλωσε κανένας άλλος σχετικό ενδιαφέρον πλην της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόσθεσε δε ότι στο πλαίσιο αυτής της 15ετους Συμφωνίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δεσμευτεί να κάνει μια σειρά άπο σημαντικές επενδύσεις σε τροχαίο Υλικό, νέες τεχνολογίες κ.α.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι εκσυγχρονίζεται συνεχώς σε όλα τα επίπεδα το δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη. Τώρα τις γιορτές θα μπουν δύο ακόμη δρομολόγια υπέρ ταχείας με μια μόνο στάση στη Λάρισα ή το Λιανοκλάδι. Επίσης αναβαθμίζεται το WiFi όπου το επιτρέπει τη δίκτυο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας - γιατί μεγάλο μέρος των περιοχών όπου διέρχεται το τρένο δεν καλύπτεται-. Ακόμη θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή (app) για την εξυπηρέτηση των επιβατών αλλά και μια αίθουσα ειδικά για τους επιχειρηματίες που επιλέγουν το ταξίδι με το τρένο στην οποία θα τους παρέχονται διάφορες ανέσεις για να εργάζονται παράλληλα. Η νέα γρήγορη γραμμή που καλύπτει τη διαδρομή σε λιγότερο από 4 ώρες είναι απολύτως επιτυχημένη είπε.

Για τον Προαστιακό της Αθήνας ο κ. Τσαλίδης εξήγησε ότι η υποδομή όπως είναι σήμερα και ανήκει στον ΟΣΕ δεν επιτρέπει να δρομολογηθούν περισσότερα τρένα. Απέδωσε επίσης σε μια σειρά από τεχνικά προβλήματα - θέματα ασφαλείας κυρίως των σταθμών- που έχουν να κάνουν με τον ΟΣΕ το γεγονός ότι δεν λειτουργούν τα ακυρωτικά μηχανήματα παρότι έχουν μπει εδώ και δύο χρόνια. «Εμείς πιέζουμε, είπε, εδώ και δύο χρόνια αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Η ζημιά και για μας και για τον ΟΑΣΑ είναι μεγάλη αφού υπολογίζεται πως μόνο το 5% των επιβατών χτυπάνε τα εισιτήρια».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider