«Σημείο καμπής» είναι ο Μάρτιος 2017 για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, καθώς προκειται για την τελευταία και απόλυτα δεσμευτική προθεσμία ως την οποία τα έργα παραχώρησης θα πρέπει να έχουν τυπικά ολοκληρωθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος τους και να έχουν αποδοθεί στην κυκλοφορία.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα, το δύσκολο αυτό έργο καλούνται να φέρουν σε πέρας οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες και με δεδομένες τις συσσωρευμένες ζημιές που έχουν καταγράψει μέσα σε επτά χρόνια κρίσης. 

Στις αρχές της εβδομάδας παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη, κλάδος του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, ολοκληρώνοντας επί της ουσίας τον πρώτο μεγάλο οδικό άξονα της γενιάς των έργων παραχώρησης.
Ακόμα και πέρυσι, χρονιά πλήρους εξέλιξης των κατασκευαστικών εργασιών στα μέτωπα των μεγάλων έργων, οι τρεις μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι εμφάνισαν ζημιές (Ελλάκτωρ 90,3 εκατ. ευρώ, J&P Αβαξ 37,6 εκατ. ευρώ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 4,2 εκατ. ευρώ) που έρχονται να προστεθούν σε αυτές του 2014 ύψους 150 εκατ. ευρώ για τους τρεις μεγάλους και σε συσσωρευμένες ζημιές πολύ άνω του 1 δισ. ευρώ του κλάδου στο σύνολό του.

Παρά τα προβλήματα και τα πολλά εμπόδια που έχουν αντιμετωπίσει ως σήμερα τα έργα, όλοι αντιλαμβάνονται ότι οι αυτοκινητόδρομοι πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα και να ολοκληρωθούν εμπρόθεσμα καθώς τον επόμενο Μάρτιο λήγει οριστικά το ΕΣΠΑ 2007-2013. 
Αν ως τότε δεν έχουν παραδοθεί, με την εξαίρεση κάποιων μικρών τμημάτων που έχει συμφωνηθεί να τελειώσουν το καλοκαίρι του 2017, οι επιπτώσεις θα είναι οδυνηρές.