Άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλλι Ηρακλείου. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε, σήμερα 21 Φεβρουαρίου 2019, τη  Σύμβαση Παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της Εταιρείας Παραχώρησης  «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε».

Με την  υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης και την κύρωση της από τη Βουλή, ξεκινά η υλοποίηση επένδυση 1,5 δις ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ. 

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών με την έναρξη του έργου δημιουργούνται 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις. Με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transportation Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7000 – 7500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου,  τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις  εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.α.). Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης  απασχόλησης.

Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει η κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε» στην οποία συμμετέχουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited, οι οποίες πλειοδότησαν στον σχετικό διαγωνισμό με προσφορά ύψους 480 εκατ. ευρώ. 

Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τμ με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. 

Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα. Το αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης την πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Το έργο ακόμη προβλέπει δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, ένα αστυνομικό σταθμό, ιατρικές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, χώρους στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, τουριστικά λεωφορεία, ταξί και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. 

Ακόμη προβλέπεται εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων και η δημιουργία εκθεσιακού κέντρου για παραδοσιακά κρητικά προϊόντα.

Τέλος σημειώνεται, ότι στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, μέσω του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο –Αρκαλοχώρι – Βιάννος.