H υπεύθυνη της τεχνολογίας Cloud στην Google, Diane Greene, έκανε μια ασυνήθιστη κίνηση για τα δεδομένα της εταιρείας: σε σύσκεψη που είχε με τα στελέχη της επιχείρησης στο Λας Βέγκας, τους κάλεσε να εντείνουν τις προσπάθειές τους στο κομμάτι των πωλήσεων προκειμένου να διευρύνουν το πελατολόγιό τους, να είναι πιο «επιθετικοί» στις πωλήσεις και πιο απαιτητικοί με τα αποτελέσματα.

Αυτή ήταν μια ασυνήθιστη κίνηση σε σχέση με τη στρατηγική που ακολουθεί έως τώρα η εταιρεία και θέτει ως προτεραιότητα την τεχνολογία και όχι τις πωλήσεις και το marketing. Αλλά πρόκειται για μια αναγκαστική κίνηση καθώς η Google έρχεται  τρίτη στην τεχνολογία cloud, η οποία τείνει να γίνει όλο και πιο δημοφιλής στα τμήματα ΙΤ των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Gartner, η πρόβλεψη κάνει λόγο για περιθώρια ανάπτυξης 20 δισ. δολαρίων ετησίως και ανάπτυξη 35% σε αυτόν τον τομέα. Η Alphabet, μητρική της Google θα προχωρήσει σε μαζική ανάπτυξη των δικτύων της, μία κίνηση που συμφωνεί με τη στρατηγική της Google να βασιστεί σε τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες εμφανίζονται «πολλά υποσχόμενες» εμπορικά.

Ωστόσο, η Green αναλαμβάνει και άλλες πρωτοβουλίες εκτός στρατηγικού πλάνου. Η εταιρεία δουλεύει πάνω σε κάποια εργαλεία τα οποία μπορούν να διευρύνουν την πελατειακή βάση των εταιρικών χρηστών, οι οποίοι δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία με στόχο να πουλήσει παραπάνω νέα προϊόντα αλλά και να εξηγήσει τη χρήση τους.

«Η τεχνολογία cloud είναι μια επανάσταση, νομίζω ότι ανταγωνίζεται επάξια τη βιομηχανική επανάσταση και είναι αρκετά διασκεδαστικό να εμπλακούμε σε αυτό», ανέφερε κατά τη συνάντηση που είχε με τα στελέχη της εταιρείας η Green.

H Google δημιούργησε το cloud το 1990 για δική της χρήση και στις αρχές του 2000 άφησε την Amazon να μετατρέψει την ιδέα σε υπηρεσία την οποία παρείχε σε άλλες επιχειρήσεις (με το καθεστώς της ενοικίασης). Αυτό κατέληξε στο να  δημιουργηθεί η Amazon Web Services, ένα τμήμα το οποίο έφθασε τα 8 δισ. δολάρια σε πωλήσεις το 2015, ξεπερνώντας την Microsoft και την Google και σκαρφαλώνοντας στην πρώτη θέση.

Για αυτό ακριβώς το λόγο, το Νοέμβριο, η Google προσέλαβε την Green προκειμένου να το αλλάξει αυτό. Το όνομά της είναι γνωστό στη Silicon Valley καθώς υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά μέλη της VMware το 1998 η οποία είχε ως σκοπό να δημιουργήσει μία τεχνολογία εικονικής παρουσίασης (virtualization) για τα κέντρα πληροφορικής μεγάλων εταιρειών. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει σε έναν μόνο server να κάνει τη δουλειά που θα έκαναν πολλοί , μία πολύ σημαντική υπηρεσία την οποία κατάφερε να προσφέρει η Amazon Web Services. Όταν απολύθηκε (το 2008), η εταιρεία έχασε μέσα σε μια ημέρα σχεδόν το ¼ της αξίας της.

Η Greene αλλάζει επίσης και τον τρόπο που η Google πουλά και προωθεί τα προϊόντα της. Πλέον υιοθετεί πιο «πελατοκεντρική» προσέγγιση και δημιουργεί ομάδες που συναντώνται με τις επιχειρήσεις-πλεάτες προκειμένου να διασφαλίσει ότι η Google κατασκευάζει προϊόντα και υπηρεσίες που ταιριάζουν με τις ανάγκες τους. Αυτή η στρατηγική είναι συνηθισμένη για εταιρείες όπως η Salesforce και η Oracle αλλά όχι για την Google, η οποία ειδικεύεται κυρίως σε διαδικτυακές υπηρεσίες self-service.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η Google αυξάνει τον προϋπολογισμό marketing για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό όπως είναι η Microsoft.