Η μαγεία της Nike δεν κρύβεται στα... κορδόνια

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η μαγεία της Nike δεν κρύβεται στα... κορδόνια

Τα πολυαναμενόμενα sneakers με τα «μαγικά» κορδόνια παρουσίασε το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Nike στην λαμπρή εκδήλωση που διοργάνωσε ο αμερικανικός κολοσσός στο Μανχάταν την Τρίτη, στην οποία παρευρέθηκαν εκατοντάδες δημοσιογράφοι, τα ανώτερα στελέχη της Foot Locker και ο κωμικός Kevin Hart.

Τα νέα αθλητικά παπούτσια έχουν κορδόνια και σκρατς που κλείνουν μόνα τους μόλις ο χρήστης ακουμπήσει το πέλμα του μέσα στο παπούτσι, με τη βοήθεια ειδικού αισθητήρα. Τα κορδόνια και το σκρατς σφίγγουν μόνα τους πατώντας το ειδικό κουμπί, ενώ ο χρήστης μπορεί να τα σφίγγει ή να τα χαλαρώνει κατά βούληση.

Αν και η εταιρεία παρουσίασε το νέο της προϊόν ως πρωτοποριακό και καινοτόμο που έρχεται να «κάνει πράξη το αδιανόητο», πολλοί από τους παλαιότερους θυμήθηκαν τα αντίστοιχα sneakers που φορούσε ο Michael J. Fox στην ταινία Back to the Future II (Επιστροφή στο μέλλον 2). Η αλήθεια είναι ότι σήμερα, σχεδόν 20 χρόνια μετά, οι μικροσκοπικοί αισθητήρες και οι μπαταρίες δεν εντυπωσιάζουν για την καινοτομία τους –τουλάχιστον όχι όσο πριν από 27 χρόνια.

Η Nike κατοχύρωσε την πατέντα των παπουτσιών με αυτόματο δέσιμο το 2013 αλλά ο τελικός σκοπός της είναι να κατασκευάσει τα ίδια παπούτσια με ένα σύστημα που θα προσαρμόζεται αυτόματα στις κινήσεις του αθλητή. Αυτός είναι ο λόγος που ονόμασε τα νέα της, ρομποτικά sneakers Hyperadapt 1.0. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα περισσότερα κινηματογραφικά sequel, η δεύτερη προσπάθεια αναμένεται πολύ πιο εντυπωσιακή από την πρώτη. «Στο μέλλον, αυτό θα λάβει σάρκα και οστά. Δεν είναι τέχνασμα», δηλώνει ο σχεδιαστής της εταιρείας Tinker Hatfield.

Εκτός από τα νέα της προϊόντα, η Nike προανήγγειλε την κυκλοφορία μιας νέας εφαρμογής τον Ιούνιο, η οποία έχει τις προδιαγραφές να φέρει πολύ περισσότερα και ταχύτερα έσοδα στην εταιρεία από οποιοδήποτε sneaker. Η πρώτη εφαρμογή της κυκλοφόρησε το 2006 αλλά οι επιδόσεις της δεν ήταν εφάμιλλες των επιδόσεων του Michael Jordan.

Αυτή τη στιγμή, η Nike διαθέτει έξι εφαρμογές που αφορούν στην καταγραφή επιδόσεων για διάφορα σπορ, όπως τρέξιμο, καθώς και λήψη των προγραμμάτων προπόνησης. Δύο από αυτές τις εφαρμογές, ωστόσο, επικεντρώνονται στις πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών.

Στόχος της εταιρείας είναι η νέα της εφαρμογή Nike+ να συγκεντρώσει σε μία εφαρμογή όλες τις υπόλοιπες –ένα ευέλικτο πρόγραμμα που θα είναι ταυτόχρονα κοινωνικό δίκτυο, καταγραφέας επιδόσεων, personal trainer και ηλεκτρονικό κατάστημα με προϊόντα Nike. «Οι σημερινοί αθλούμενοι δεν χρειάζονται ένα απλό ταμπλό: χρειάζονται μια ολοκληρωμένη σχέση», επισήμανε στη διάρκεια της εκδήλωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Nike, Mark Parker.

Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι η νέα πλατφόρμα θα βοηθήσει την εταιρεία να φτάσει την Under Armour, την ανταγωνίστρια αμερικανική εταιρεία η οποία αγοράζει έτοιμες πλατφόρμες αντί να τις κατασκευάζει από την αρχή. Από τα τέλη του 2013 έως σήμερα, η Under Armour έχει επενδύσει 1 δισ. δολάρια σε εφαρμογές ευεξίας και διατροφής, αξιοποιώντας έτσι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, με αποτέλεσμα η πελατειακή της βάση να έχει εκτιναχθεί στα 150 εκατ. αθλούμενους - χρήστες smartphone.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Kevin Plank έχει ξεκαθαρίσει ότι στη νέα τεχνολογία, και συγκεκριμένα στα smartphone, βλέπει μια ευκαιρία η εταιρεία του να περιορίσει το μερίδιο αγοράς της Nike που αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της παγκόσμιας αγοράς αθλητικών ειδών.

Τα κορυφαία στελέχη της Nike, από την άλλη, επικεντρώνονται σε αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα: να πουλούν παπούτσια όλων των σχημάτων, των μεγεθών και των χρωμάτων. Την Τετάρτη, η Nike παρουσίασε εννέα καινούργια μοντέλα της, αποδεικνύοντας ότι δεν στηρίζει την ανάπτυξή της στην τεχνολογία του αυτόματου δεσίματος και όλων των άλλων καινοτομιών που παρουσίασε στην εκδήλωσή της στη Νέα Υόρκη. Η Under Armour, μπορεί να έχει επιστρατεύσει τον κορυφαίο μπασκετμπολίστα του NBA Steph Curry για τη διαφημιστική της καμπάνια, αλλά ωχριά μπροστά στη Nike όσον αφορά στη γκάμα των προϊόντων της.

Επιπλέον, μια έξυπνη δυνατότητα που έχει προσθέσει η Nike στη νέα εφαρμογή της είναι οι προπωλήσεις sneakers περιορισμένης κυκλοφορίας, ανοίγοντας το δρόμο ακόμη και για σχεδίαση εξατομικευμένων προϊόντων.

Για όσους δεν μπορούν να βγάλουν από το μυαλό τους τα παπούτσια με το αυτόματο δέσιμο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η πώλησή τους θα ξεκινήσει τον Ιούνιο. Πρώτα, όμως, θα διατεθούν στην εφαρμογή της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider