Η φετινή χρονιά αποδεικνύεται ιδανική αν είσαι παιδί. Αντιθέτως αν είσαι παραγωγός ταινιών στο Χόλιγουντ και ειδικά animation η χρονιά χαρακτηρίζεται από επικίνδυνη έως επίφοβη όσον αφορά τουλάχιστον τα κέρδη.

Αν αναρωτιέστε γιατί, να ξεκαθαρίσουμε πως δεν υπάρχει πρόβλημα στη ζήτηση. Το πρόβλημα αντιθέτως εντοπίζεται στην υπερβολική προσφορά.

Η βιομηχανία των καρτούν βρίθει από ταινίες animation, με κάθε στούντιο να περιμένει στην ουρά για να κυκλοφορήσει τη δική του. «Παρατηρείται πλεόνασμα ταινιών του είδους αυτή την χρονιά γι' αυτό και παραμένει άγνωστο το ποια θα επιτύχει», δήλωσε ο αναλυτής Doug Creutz  της Cowen and Co.

Η Zootopia, από την Walt Disney Co, έκανε την αρχή αυτό το μήνα με το ντεμπούτο της να αγγίζει τα 75 εκατ. δολάρια στο box office. Ο Μικρός Πρίγκιπας, της Viacom Paramount Pictures, κάνει πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα. Η ταινία Angry Birds της Sony, έρχεται τον Μάιο, λίγο πριν το Finding Dory από τα στούντιο Pixar της Disney, σε συνέχεια του επιτυχίας Finding Nemo. Η ταινία Moana, μια ακόμα επική ταινία από τα στούντιο της Walt Disney θα παρουσιαστεί ανήμερα των Ευχαριστιών. H 20th Century Fox θα κυκλοφορήσει μια νέα «Eποχή των Παγετώνων» τον Ιούλιο ενώ τον Νοέμβριο η DreamWorks θα κυκλοφορήσει την ταινία «Trolls», ένα όχημα από τη δεκαετία του 1990.

Συνολικά δηλαδή 16 τίτλοι Κινουμένων Σχεδίων έχουν ήδη καταχωρηθεί στο ημερολόγιο του τρέχοντος έτους, τρεις περισσότερες από όσες παρουσιάστηκαν το 2015, σύμφωνα με την comScore. Πρόκειται σαφώς για ένα υψηλό σκορ στο είδος του.



Όπως είναι αναμενόμενο βέβαια, η αύξηση της προσφοράς, θα σημάνει και την μείωση των εσόδων, ειδικά να λάβει κανείς υπόψη του πως οι ταινίες των κινουμένων σχεδίων εμπεριέχουν ένα από τα υψηλότερα επενδυτικά ρίσκα στη βιομηχανία του θεάματος, παρόλο που έχουν μετατραπεί τα τελευταία χρόνια στο πιο κεδροφόρο είδος ταινίας.

Το περιθώριο κέρδους να ανέρχεται στο 36% την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την ανάλυση της SNL Kagan την ώρα που οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας με περιθώριο κέρδους 26%, καταλαμβάνουν την δεύτερη θέση και οι δυο τους αφήνουν πίσω τόσο τα δράματα όσο και τις κωμωδίες.

Ωστόσο, το animation αποδεικνύεται και το πιο ακριβό είδος. Οι ειδικοί των εφέ και οι καλλιτέχνες των CGI κοστίζουν ακριβά και φυσικά το κοινό απαιτεί στο καστ πρωτοκλασάτους ηθοποιούς ακόμα κι αν χρησιμοποιούνται μόνο οι φωνές τους. Σύμφωνα με τον Piper Jaffray, αναλυτή της Stan Meyers για να γυριστεί μια ταινία κινουμένων σχεδίων χρειάζονται περίπου 100 εκατομμύρια ενώ άλλα 150 εκατ. δολάρια απαιτούνται για την προώθηση της.

Εάν ένας παραγωγός θέλει να μειώσει δραστικά το κόστος έχει παραδοσιακά δύο επιλογές: να κόψει από τα κινούμενα σχέδια τα μαλλιά και το νερό. Αυτά είναι τα δύο πιο ακριβά «στοιχεία» για να αναπαραχθούν με ακρίβεια μέσω του animation. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως οι χαρακτήρες των Minions, της πιο κερδοφόρας ταινίας κινουμένων σχεδίων που έγινε ποτέ από την Universal, είναι σχεδόν φαλακροί και δεν περνούν και πολύ χρόνο στον ωκεανό.

Παρά το κόστος βέβαια τα κινούμενα σχέδια αρχίζουν να μοιάζουν με τα εθιστικά τυχερά παιχνίδια, και υπακούουν στον κανόνα που θέλει την τύχη να ευνοεί τον σπάταλο. Όπως αποδεικνύεται όσο μεγαλύτερος ο προϋπολογισμός τόσο μεγαλύτερο το ρίσκο αλλά και το κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι όταν ταινίες κινουμένων σχεδίων αποτύχουν, θα αποτύχουν σκληρά.

Αν εξαιρέσει κανείς το παράδειγμα της DreamWorks, η οποία εξαιτίας των ζημιών που παρουσίασε είναι φέτος το μόνο στούντιο που κρατά σθεναρή αντίσταση στην παραγωγή κινουμένων σχεδίων -έχει μειώσει τις τρεις ταινίες σε δύο για τη φετινή χρονιά- το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανίας κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση.

Οι χρηματοδότες έχουν αναθαρρήσει από τα δυναμικά κέρδη που τους επιστρέφουν οι κινηματογραφικές αίθουσες. Μόνο η ταινία Frozen εξασφάλισε από τα εισιτήρια που έκοψε 1,3 δισ. δολάρια ενώ αν συνυπολογίζει κανείς τα έσοδα από τα «συμπαρομαρτούρντα » , όπως το soundtrack, τα κέρδη αγγίζουν τα 6 δισ. δολάρια

«Ϊσως οι παραγωγοί αποτιμούν περισσότερο αυτή την πλευρά της επιχείρησης όταν αποφασίζουν να επενδύσουν σε μια ταινία κινουμένων σχεδίων» δηλώνει ο Meyers. «Μπορούν να κερδίσουν από παιχνίδια και ρούχα μέχρι τρόφιμα και χίλιες δυο άλλες κατηγορίες προϊόντων που θα συνδέσουν με την ταινία και θα θελήσουν δικαώς να αποκτήσουν οι μικροί μας φίλοι».

Βέβαια πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται ποιο είναι το όριο των γονιών που καλούνται να επισκέπτονται ανά μήνα τις κινηματογραφικές αίθουσες με τα παιδιά τους.

Φέτος ο Nemo και η συμμορία της Εποχής των Παγετώνων είναι από τις γνωστές διασημότητες που θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Τα Angry Birds έχουν ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον αλλά πρέπει να περιμένουμε για να δούμε αν θα καταφέρουν κατακτήσουν το box office. Η μεγάλη έκπληξη όμως αναμένεται από την παρουσία του Μικρού Πρίγκιπα, ο οποίος θα κληθεί να απαντήσει επιτέλους στο ερώτημα αν ο γαλλικός υπαρξισμός αξίζει μια θέση δίπλα στις πριγκίπισσες της Disney και στον Σρεκ! Η συνέχεια φυσικά επί της μεγάλης οθόνης...