Το Χονγκ Κονγκ φιλοδοξεί να καταλάβει ηγετική θέση στον κλάδο της αεροδιαστημικής και της χρηματοδότησης αεροπορικών μεταφορών, όπως ανέφερε ο πολιτικός, Leung Chun- ying στην ετήσια ομιλία του στους νομοθέτες.

Οι αρχές τους Χονγκ Κονγκ υιοθετούν μέτρα προκειμένου να εξελιχθεί η πόλη σε κέντρο χρηματοδότησης project διαστημικής, ανέφερε ο Leung την Τετάρτη. Αυτή η δήλωση αποτελεί μια πιο αυστηρή δέσμευση και «κουμπώνει» σε περσινές σχετικές δηλώσεις όταν η κυβέρνηση είχε αναφέρει ότι «μελετά την ανάπτυξη» επιχειρηματικού σχεδίου χρηματοδότησης της αεροδιαστημικής.

Η δήλωση του Leung έρχεται σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός αυξάνεται στα έργα αεροδιαστημικής με την Κίνα να τείνει να παραγκωνίσει τις ΗΠΑ στην ανάδειξη του μεγαλύτερου «παίχτη»  στον ανερχόμενο κλάδο της τουριστικής αγοράς, το διαστημικό τουρισμό, ο οποίος μέσα στα επόμενα είκοσι έτη θα έχει τη «μερίδα του λέοντος».

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua News Agency, η κυβέρνηση της Κίνας ανακοίνωσε ότι θα παραχωρούσε «μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων» σε εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης στη ζώνη ελεύθερου εμπορίου στην πόλη Τιεντζίν, η οποία αποτελεί και το κέντρο μίσθωσης αεροσκαφών.προκειμένου να μετακινηθούν κεφάλαια διασυνοριακά.

Ο Dewey Yee, επικεφαλής της Επιτροπής Οικονομικής Ανάπτυξης για την Αεροδιαστημική  στο Χονγκ-Κονγκ, επισημαίνει ότι «η επίπονη εργασία που εκπονείται και η αδιάλειπτη υπεράσπιση της χρηματοδότησης της αεροδιαστημικής αναγνωρίζετια και επιδοκιμάζεται ως ένας τρόπος περαιτέρω ανάπτυξης της πόλης και της ανάληψης ηγετικής θέσης ως παγκόσμιου χρηματο

Ένα δυσβάσταχτο καθήκον

Ο κλάδος του leasing αεροσκαφών στην Κίνα έχει πραγματοποιήσει εξαγορές ύψους 16 δισ. δολαρίων από τη στιγμή που η κυβέρνηση, στα μέσα του 2014, είχε καλέσει τις τοπικές επιχειρήσεις να «ανοιχτούν» σε ξένες αγορές προκειμένου να εκμεταλλευθούν την αυξανόμενη ζήτηση στον τουρισμό.

Η ενοικίαση αεροσκαφών σε αεροπορικές αποδείχθηκε ότι είναι πιο σταθερή επιχείρηση και συχνά πιο επικερδής από τις ίδιες τις αεροπορικές.

Ωστόσο, το Χονγκ Κονγκ, έχει να κάνει πολλά ακόμη για να ανταγωνιστεί τις φορολογικές πολιτικές της Σιγκαπούρης και του Δουβλίνου, τα οποία έχουν μετατραπεί σε κέντρα χρηματοδότησης διαστημικών προγραμμάτων.

«Είναι σημαντικό να κατανοήσει η κυβέρνηση ότι βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη αυτού του κλάδου της βιομηχανίας είναι η υιοθέτηση ευνοϊκών φορολογικών συστημάτων, τα οποία θα είναι ανταγωνιστικά έναντι αυτών που έχουν υιοθετήσει η Ιρλανδία και η Σιγκαπούρη, ανέφερε την Τετάρτη ο Clarence Leung, στέλεχος της PwC στο Hong Kong.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι το βασικό εμπόδιο για μια επιχείρηση leasing που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ και επιθυμεί να μισθώσει αεροσκάφη είναι ότι φορολογείται επί των ακαθάριστων εισοδημάτων και όχι επί των κερδών. «Οι εκμισθωτές στην Ιρλανδία και τη Σιγκαπούρη δεν είναι μόνο σε θέση να κάνουν φορολογική απόσβεση αλλά μπορούν ακόμη και να φορολογηθούν με πιο ευνοϊκούς όρους.

«Η Κίνα χρειάζεται σκάφη αξίας 1 τρισ. δολαρίων για τα επόμενα 20 έτη ενώ όσον αφορά στο πιο άμεσο μέλλον, την επόμενη δεκαετία, έχει παραγγείλει περί τα 750 αεροσκάφη». Αυτό ανέφερε ο  Domhnal Slattery, επικεφαλής της εταιρείας μισθώσεων Avolon Holdings μιλώντας στο Bloomberg τη Δευτέρα, μία μέρα μετά την εξαγορά της Avolon (η οποία εδρεύει στο Ντουμπάι) από την κινεζική  Bohai Leasing έναντι 7,6 δις. δολαρίων.

Με τη συγχώνευση αυτή η εταιρεία Hong Kong Aviation Capital απορροφάται από την νεοσυσταθείσα Avolon-Bohai και με τον τρόπο αυτό, η China Aircraft Leasing Group Holdings μένει ως ο αποκλειστικός  εκμισθωτής αεροσκαφών στην Κίνα.