Στο online εμπόριο επενδύει η Prada για να αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων εξαιτίας της κρίσης που διέρχεται ο κλάδος των ειδών πολυτελείας αλλά και των υψηλών τιμών που κάποιοι της καταλογίζουν ως βασική αιτία για τη μειωμένη ζήτηση.

Το α’ τρίμηνο του 2016, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρώτη πτώση των πωλήσεων από το 2011 ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης και των τρομοκρατικών επιθέσεων στην Ευρώπη.

Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 15% στα 1,55 δις. ευρώ και ήταν χαμηλότερα κατά 1,65 δις. ευρώ από εκείνα που είχαν προβλέψει οι αναλυτές.

 «Οι πωλήσεις της λιανικής είναι αρκετά πεσμένες σε πολλές περιοχές», σημειώνει ο John Guy, αναλυτής της MainFirst Bank και προσθέτει ότι «ένα μέρος των μειωμένων αποδόσεων οφείλεται στην πτώση που καταγράφει γενικότερα ο κλάδος». «Σε κάθε περίπτωση, η Prada χρειάζεται να ανανεώσει το design και τη δημιουργικότητά της με υπευθυνότητα».

Ωστόσο, παρά την πτώση της ζήτησης, η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άνοδο 15%  λαμβάνοντας ώθηση από την πρόβλεψη του προέδρου, Carlo Mazzi ότι ο όμιλος θα επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης με άνοδο στις πωλήσεις και αύξηση των κερδών το επόμενο έτος. Σε αυτό θα συμβάλει η ανάπτυξη της online αγοράς στην Ασία και η μείωση του κόστους.

«Η φετινή χρονιά αποτελεί σημείο καμπής για την εταιρεία και πλέον βρισκόμαστε σίγουρα σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης όσον αφορά τα έσοδα και τα κέρδη από την αρχή του ερχόμενου έτους 2017», ανέφερε ο Mazzi σε συνδιάσκεψη ύστερα από το κλείσιμο του χρηματιστηρίου του Χόνγκ Κόνγκ.

Παράλληλα, κατά τον Αύγουστο σημειώθηκε αύξηση στη ζήτηση σε πολλές μεγάλες πόλεις της Κίνας, όπως ανέφερε ο διευθυντής marketing της εταιρείας, Stefano Cantino ενώ επεσήμανε ότι η εταιρεία παρακολουθεί με σύνεση τις εξελίξεις στον εμπορικό κλάδο.

Ο όμιλος σχεδιάζει να διπλασιάσει τις online ετήσιες πωλήσεις του μέσα στην επόμενη τριετία αυξάνοντας τον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών που διαθέτει online, ειδικά των παπουτσιών ενώ θα επεκτείνει και τη δραστηριότητά του στα social media. Αναλυτές από την Sanford C. Bernstein ανέφεραν ότι η ιταλική εταιρεία έχει «χτυπηθεί» χειρότερα από τους ανταγωνιστές της στον κλάδο των ειδών πολυτελείας επειδή καθυστέρησε να επενδύσει στο online εμπόριο αλλά και επειδή οι τσάντες της είναι πολύ ακριβές.

Όπως ανέφερε ο Mazzi, μέχρι το τέλος του 2017, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει δίκτυο online πωλήσεων στην Κίνα, το Χόνγκ Κόνγκ και τη Σιγκαπούρη.