Τον έντονο προβληματισμό τους για την πραγματική οικονομική κατάσταση της Tesla εκφράζουν ολοένα και περισσότεροι επενδυτές, με το 2019 να αποδεικνύεται μια ακόμη δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Μόλις τον περασμένο μήνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ διαβεβαίωνε τους επενδυτές πως η εταιρεία θα είναι κερδοφόρα από εδώ και στο εξής. Κι όμως τώρα, σύμφωνα με το Business Insider, τα οικονομικά μεγέθη της αυτοκινητοβιομηχανίας μπαίνουν εκ νέου «στο μικροσκόπιο» των γκουρού της Wall Street.

Δεν είναι λίγοι μάλιστα οι γνωστοί… αμφισβητίες της Tesla, που προειδοποιούν πως η εταιρεία «αιμορραγεί».

«Αρκεί έστω και μόνο ένα κερδοφόρο τρίμηνο για το 2019, προκειμένου η Tesla να αποστομώσει τους επικριτές της. Αλλά δεν το βλέπω…», σχολιάζει με νόημα γνωστός επενδυτής.

Στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, ο Μασκ σόκαρε τις αγορές όταν ανακοίνωσε ότι το περίφημο Model 3 θα πωλείται για περίπου 35.000 δολάρια, αλλά και ότι η Tesla θα βάλει «λουκέτο» σε μεγάλο αριθμό καταστημάτων και θα στραφεί – σχεδόν αποκλειστικά – στις online πωλήσεις.  «Πλέον θα μπορείτε να αποκτήσετε ένα Tesla στις ΗΠΑ, απλά με ένα και μόνο τηλεφώνημα, μέσα σε ένα λεπτό. Σύντομα η ικανότητα αυτή θα επεκταθεί σε διεθνές επίπεδο», τόνιζε η αυτοκινητοβιομηχανία σε ανακοίνωσή της πριν από περίπου δύο εβδομάδες.

«Παραμένει αβέβαιο εάν υπάρχει κάποιος ή κάτι που να μπορεί να ‘σώσει’ την Tesla», γράφει σήμερα το Business Insider.

«Οι διεθνείς παραγγελίες έχουν ξεκινήσει, αλλά μοιάζουν τουλάχιστον απογοητευτικές», προειδοποιούν οι αναλυτές της Goldman Sachs.

Όπως εξηγούν, το «φορτίο» της Tesla είναι τεράστιο. Η εταιρεία χρειάζεται τουλάχιστον 1 με 1,5 δισ. δολάρια για να «κινείται».

«Η Tesla δεν κατάφερε να περιορίσει το κόστος παραγωγής του Model 3», υποστηρίζει άλλη μερίδα αναλυτών.

Οι αριθμοί δεν κρύβουν ποτέ την αλήθεια… Στην ετήσια έκθεση της εταιρείας για το 2017, προβλεπόταν πως οι υποχρεώσεις της Tesla για το 2019 θα κινηθούν πέριξ των 5,6 δισ. δολαρίων. Ένα χρόνο αργότερα όμως, στην ετήσια έκθεση της εταιρείας για το 2018, οι προβλέψεις για τις υποχρεώσεις της Tesla για το 2019 εκτινάχθηκαν στα 5,6 δισ. δολάρια!

«Το Model 3 αποδείχθηκε τελικά ποιο ακριβό για να κατασκευαστεί, από ότι πίστευε η Tesla», διαπιστώνουν οι αναλυτές.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως χθες, Παρασκευή, η μετοχή της Tesla στη Wall άνοιξε με απώλειες 4%, στον απόηχο των αποκαλυπτηρίων για το compact SUV Model Y.