Ακριβά εξακολουθούν να πληρώνουν τα καύσιμα καταναλωτές και επιχειρήσεις, καθώς η άνοδος της διεθνούς τιμής του πετρελαίου η οποία είναι κατά 30% αυξημένη σε σχέση με πέρυσι δεν αφήνει περιθώρια για περιττές…μετακινήσεις. 

Η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών κρατών με την ακριβότερη βενζίνη, με τη μέση τιμή της να κυμαίνεται στα 1,75 δολάρια λίτρο ενώ οι μόνες χώρες που την ξεπερνούν σε ακρίβεια είναι η Νορβηγία, οι Κάτω Χώρες και η Ισλανδία. Σύμφωνα με το globalpetrolprices, η ακριβότερη τιμή καταγράφεται στη Νορβηγία (στα 1,80 δολάρια το λίτρο) ενώ από την άλλη, τη χαμηλότερη τιμή βενζίνης εξακολουθεί να την έχει η Ρωσία (0,68 δολάρια το λίτρο).

Η υψηλή τιμή του πετρελαίου συμπαρασύρει προφανώς όλα τα καύσιμα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο κλπ) με την Ελλάδα να έχει λίγα περιθώρια ελιγμών καθώς της τελικής τιμής αφορά σε φόρους , κόστη μεταφοράς κλπ.

Οι μικρές και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν και την πλειονότητα στην Ελλάδα, είναι οι μεγάλοι χαμένοι από τις υψηλές τιμές καθώς βλέπουν τα λειτουργικά κόστη τους να αυξάνονται σημαντικά, ειδικά όσες επιχειρήσεις σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με μεταφορές (logistics, παροχή υπηρεσιών, μεταφορικές εταιρείες, ταξί κλπ). 

Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τη μέση τιμή λιανικής που ίσχυε την Τετάρτη για την αμόλυβδη 95 οκτανίων, τσουχτερή εξακολουθεί να είναι η μέση τιμή στο νομό Κυκλάδων (1,795 ευρώ το λίτρο), στο νομό Δωδεκανήσου (1,702 ευρώ το λίτρο), στο νομό Λέσβου (1,643 ευρώ το λίτρο) ενώ πιο σταθερές παραμένουν οι τιμές σε Αττική (1,528 ευρώ το λίτρο) και στη Θεσσαλονίκη (1,526 ευρώ το λίτρο). 
Στα τρωτά του κλάδου συμπεριλαμβάνονται φυσικά και η νοθεία και το λαθρεμπόριο καυσίμων. Φυσικά σε κάποια νησιά και απομακρυσμένες περιοχές η τιμή φθάνει και τα 2 ευρώ το λίτρο.

Πρόσφατα η ΑΑΔΕ προχώρησε σε μια σημαντική πρωτοβουλία προκειμένου να καταπολεμηθεί το λαθρεμπόριο στη διακίνηση του υγραερίου καθιστώντας υποχρεωτική από την 1η Μαρτίου τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών όλων των πρατηρίων με τις αντλίες διάθεσης υγραερίου κίνησης ενώ θα γίνεται ταυτόχρονη μετάδοση των στοιχείων στην ΑΑΔΕ.  

Οι επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών και οι καταναλωτές αναμένουν να τα πρώτα αποτελέσματα του συγκεκριμένου μέτρου καθώς βασικός σκοπός του είναι να βοηθήσει στην καταπολέμηση της διακίνησης βιομηχανικού υγραερίου με χαμηλό ΕΦΚ (60€/ΜΤ), το οποίο διοχετεύεται παράνομα στα πρατήρια, αντί για υγραέριο κίνησης - autogas (με υψηλό ΕΦΚ 430€/ΜΤ) προκαλώντας μεταξύ άλλων σημαντικές απώλειες για το κράτος σε διαφυγόντες φόρους και δασμούς.