Δρανδάκης: Γιατί έγιναν οι αλλαγές στο Beat

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δρανδάκης: Γιατί έγιναν οι αλλαγές στο Beat
Νομίζω ότι πολλοί από όσους σχολίασαν αρνητικά αυτή την αλλαγή ήταν λίγο υπερβολικοί στα σχόλια τους σημειώνει ο κ. Δρανδάκης.

Εξηγήσεις για τις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Beat έδωσε ο επικεφαλής της εταιρείας Νίκος Δρανδάκης με ανάρτησή του στον προσωπικό λογαριασμό του στο Facebook.

Πριν από λίγες ημέρες υπήρξε μια αλλαγή στον τρόπο που καλεί κάποιος ταξί μέσω του Beat και στον τρόπο που γίνεται η ανάθεση οδηγού σε πελάτη. Η σημαντικότερη αλλαγή είναι η κατάργηση της δυνατότητας που έχουν οι πελάτες να επιλέγουν τον οδηγό τους μέσα από λίστα. Ταυτόχρονα, οι επιβάτες υποχρεώνονται να δηλώσουν τον προορισμό τους. « Αυτό οδήγησε σε διαμαρτυρίες πολλών, δικαιολογημένα: η επιλογή οδηγού από λίστα ήταν, διαχρονικά, το βασικό στοιχείο αγάπης προς το (Taxi)Beat, αλλά και αντιπαράθεσης. Όλοι οι επιβάτες ταξί το λάτρεψαν, πάρα πολλοί οδηγοί το αγάπησαν, λίγοι οδηγοί το μίσησαν και έμειναν μακρυά», σημειώνει ο κ. Δρανδάκης.

Και στη συνέχεια αναφέρει:

«Νομίζω ότι πολλοί από όσους σχολίασαν αρνητικά αυτή την αλλαγή ήταν λίγο υπερβολικοί στα σχόλια τους. Μίλησαν για "μετατροπή του Beat σε ραδιοταξί" (αυτό ήταν βαρύ :p) αλλά και για "απώλεια της μοναδικής καινοτομίας του Beat". Από την άλλη, πιστεύω ότι κι εμείς θα μπορούσαμε να κάνουμε μια πιο ανοιχτή επικοινωνία για τη φύση αυτής της αλλαγής. Και εξηγούμαι:

Η καινοτομία δεν είναι μια μονοδιάστατη έννοια, και κυρίως, δεν είναι ίδια στο πέρασμα του χρόνου. Κάτι που είναι καινοτόμο σήμερα, πιθανότητα θα είναι ξεπερασμένο σε 5 ή σε 20 χρόνια. Η επιλογή οδηγού από λίστα ήταν πράγματι κάτι καινοτόμο πριν λίγα χρόνια - οι επιβάτες έπαιρναν επιτέλους την εκδίκηση τους από τους λίγους κακούς οδηγούς στους οποίους έπεφταν με τυχαίο τρόπο. Όσο μεγάλωνε όμως το Beat, αυτή η επιλογή δημιουργούσε μια σειρά από προβλήματα, αλλά ταυτόχρονα μας εμπόδιζε να εφαρμόσουμε μια σειρά από νέες καινοτομίες.

Στα προβλήματα: Το βασικότερο όλων ήταν ότι το αίτημα κάθε επιβάτη για διαδρομή πήγαινε σε πάρα πολλούς οδηγούς, αλλά μόνο ένας έπαιρνε την κούρσα. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργείται μεγάλος "θόρυβος" στις συσκευές των οδηγών με κλήσεις οι οποίες δεν κατέληγαν σε διαδρομή.

Όσο οι διαδρομές που έκανε το Beat κάθε μέρα ήταν στο επίπεδο των λίγων χιλιάδων, αυτό μπορεί να μην ήταν μεγάλο πρόβλημα. Όταν όμως έφτασε στις πολλές χιλιάδες τη μέρα, τότε αυτό γινόταν αφόρητο, ειδικά σε ώρες μεγάλης ζήτησης. Πολλές φορές οδηγοί έκλειναν την εφαμοργή μη μπορώντας να διαχειριστούν τις απανωτές κλήσεις που δεν προλάβαιναν καν να απαντήσουν.

Στις ευκαιρίες: Ο συνδυασμός κατάργησης της επιλογής από λίστα και υποχρέωσης του επιβάτη να δηλώνει τον προορισμό του, μας επιτρέπει να εισάγουμε την καινοτομία των "back to back rides". Τι είναι αυτό? Είναι μια από τις δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία να κάνουμε καλύτερο resource utilization. Αυτό σημαίνει ότι, όταν ζητάτε ένα ταξί, είναι μεγάλες οι πιθανότητες να σας στείλουμε έναν οδηγό που βρίσκεται πολύ κοντά σας, αλλά δεν έχει τελειώσει ακόμα την τελευταία του διαδρομή με άλλο πελάτη.

Γιατί να το κάνουμε αυτό? Γιατί αυτός ο οδηγός θα σας παραλάβει γρηγορότερα από τον επόμενο ελεύθερο οδηγό ο οποίος μπορεί να βρίσκεται πολύ μακρυά. Ουσιαστικά, αυτός που αποφασίζει αν θα σας στείλουμε έναν απολύτως ελεύθερο οδηγό ή κάποιον που παραδίδει σε λίγο τον πελάτη του, είναι η μηχανή και οι αλγόριθμοι της. Αυτό είναι κάτι που εφαρμόζουμε στη Λατινική Αμερική εδώ και πάνω από ένα χρόνο, με πολύ μεγάλη επιτυχία. Οι οδηγοί μας έχουν μειώσει τον ανεκμετάλλευτο χρόνο τους κατά 60%+ ενώ ο χρόνος αναμονής των πελατών μας για παραλαβή έχει μειωθεί κατά 20% - 40% (ανάλογα με τη χώρα). Αυτό δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε αν δεν είχαμε τη δυνατότητα να στέλνουμε αυτόματα ένα οδηγό (χωρίς επιλογή των πελατών) και χωρίς να γνωρίζουμε τον προορισμό του κάθε επιβάτη.

Αυτό οδηγεί σε ένα νέο κύκλο ανάπτυξης καθώς περισσότεροι οδηγοί θέλουν να συμμετάσχουν στο Beat μειώνοντας τον ανεκμετάλλευτο χρόνο, ενώ περισσότεροι πελάτες καλούν Beat καθώς η εμπειρία (χρόνος αναμονής) είναι πολύ καλύτερη. Πρόκειται για ένα κλασσικό παράδειγμα του πως η τεχνολογία καθώς βελτιώνεται δίνει καλύτερες λύσεις σε παλιά προβλήματα, ή καλείται να λύσει νέα προβλήματα που δημιουργούνται από προηγούμενες καινοτομίες.

Αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα σε μια σειρά μεγάλων αλλαγών με στόχο μια καλύτερη εμπειρία για οδηγούς και πελάτες. Στη Beat κάνουμε μεγάλες επενδύσεις για αυτοματισμούς οι οποίοι κάνουν την πλατφόρμα μας πιο αποτελεσματική και efficient. Επενδύουμε σε Machine Learning και Τεχνητή Νοημοσύνη και γιαυτό το λόγο ανοίγουμε ένα νέο engineering hub στο Αμστερνταμ (ανακοινώσεις σύντομα), ενώ συνεχίζουμε να αναζητούμε εντατικά KAI στην Αθήνα επιστήμονες πληροφορικής με ειδίκευση στα backend automations, Machine Learning και AI στο Orbit, στο οποίο σύντομα μετακομίζουμε (αν ξέρεις κάποιους που έχουν αυτά τα skills στείλε τους τη σελίδα με τις θέσεις εργασίας μας: http://beat.careers/).

Όταν η συζήτηση αφορά στο πως αναθέτει η πλατφόρμα μας οδηγό σε πελάτη, το όραμα μας είναι να παρέχουμε μια εμπειρία τόσο απλή και λειτουργική, που θα είναι σαν να έχεις δίπλα σου ένα βοηθό και αυτός απλά να εκτελεί τις εντολές σου σε κλάσματα δευερολέπτου. Φανταζόμαστε τον μελλοντικό μας πελάτη να μιλάει στο Amazon Echo που έχει στο σπίτι του ενώ δένει τα κορδόνια του, να λέει "Alexa, στείλε μου ένα ταξί τώρα να με πάει στο αερδρόμιο", και η μηχανή να του στέλνει το κοντινότερο ταξί με μεγάλο χώρο αποσκευών (αφού πάει αεροδρόμιο), ή να το κάνει αυτόματα επειδή ξέρει ότι στο ημερολόγιο του έχει προγραμματισμένη πτήση και έχει δώσει εξουσιοδότηση για αυτόματη αποστολή ταξί σε κάθε εξωτερική μετακίνηση.

Θα μου έπαιρνε ένα βιβλίο να γράψω για όλες τις καινοτομίες που σχεδιάζουμε να εφαρμόσουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας σε θέματα ασφάλειας, προστασίας από οικονομικά εγκλήματα (απάτες με πιστωτικές κάρτες), έξυπνης τιμολόγησης, διαχείρησης οικονομικών για οδηγούς, προστασίας ταυτότητας για πελάτες (identity theft), smart dispatching και άλλα πολλά. Αλλά νομίζω πήρατε μια ιδέα.

Τα σχόλια σας ευπρόσδεκτα.

ΥΓ: Διευκρινίζω ότι ο οδηγός σε καμία περίπτωση δεν γνωρίζει τον προορισμό, παρά μόνο μετά την επιβίβαση. Ο προορισμός είναι πληροφορία που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τον αλγόριθμο».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider