Το σημείο καμπής για τη μαζική υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το σημείο καμπής για τη μαζική υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης
Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι οι τιμές της μπαταρίας θα πρέπει να μειωθούν στα 100 δολάρια για να αναπτυχθει΄η ηλεκτροκίνηση.

Η Ελλάδα έχει ξεκινήσει έναν αγώνα δρόμου για την ηλεκτροκίνηση για να κερδίσει το χαμένο χρόνο και να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους του ΕΣΕΚ σύμφωνα με τους οποίους το 30% των νέων οχημάτων το 2030 θα αφορά σε ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά. Παρά το γεγονός ότι στις ΗΠΑ, στην Κίνα και στην Ευρώπη τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν ενταχθεί στην καθημερινότητα των πολιτών, κρίσιμος παράγοντας για την ανάπτυξη της αγοράς και την διεύρυνση χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων εξακολουθεί να είναι η τιμή της μπαταρίας.

Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι οι τιμές της μπαταρίας θα πρέπει να μειωθούν στα 100 δολάρια / kWh, έτσι ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να έχουν την ευκαιρία να ανταγωνιστούν το κόστος με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ειδικοί της βιομηχανίας πιστεύουν ότι το ορόσημο των 100 δολαρίων θα μπορούσε να επιτευχθεί από το 2024, ή ακόμη νωρίτερα, κάτι το οποίο θα οδηγήσει στην πραγματική επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου μειώθηκαν κατά 87% από το 2010 έως το 2019, με τον μέσο όρο να φτάνει τα 156 δολάρια/ kWh πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του BloombergNEF.

Μέχρι το 2024, οι τιμές των μπαταριών θα μπορούσαν να πέσουν κάτω από τα 100 δολάρια / kWh καθώς θα αξιοποιηθεί η ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας, αναφέρεται στο Electric Vehicle Outlook 2020.

Μέχρι το 2030, οι τιμές της μπαταρίας αναμένεται να φτάσουν τα 61 δολάρια / kWh, σύμφωνα με την BNEF, αν και θα απαιτηθούν υψηλά επίπεδα επενδύσεων για να πέσει τόσο το κόστος.

Το ορόσημο των 100 δολαρίων / kWh έχει θεωρηθεί ως ο «μαγικός αριθμός» στη βιομηχανία, λέει ο Venkat Viswanathan, εμπειρογνώμονας μπαταριών στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon στο Akshat Rathi του Bloomberg.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται για να επιτύχουν αυτό το στόχο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η GM δήλωσε ότι σε συνεργασία με την LG Chem θα συμπιέσει το κόστος των μπαταριών κάτω των 100 δολαρίων / kWh.

Στελέχη της Volkswagen ανέφεραν στους New York Times πέρυσι ότι η εταιρεία πληρώνει λιγότερο από 100 δολάρια ανά kWh για μπαταρίες.

Η Wood Mackenzie βλέπει τις τιμές των μπαταριών να πέφτουν κάτω από το ορόσημο των 100 kWh έως το 2024, χάρη στις οικονομίες κλίμακας και τις τεχνολογικές βελτιώσεις ενώ η πανδημία του Covid-19 δεν ανακόπτει την πορεία ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης .

«Η παγκόσμια ύφεση άφησε ένα χτύπημα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αλλά δεν έκανε ανεπανόρθωτη ζημιά», δήλωσε ο Ram Chandrasekaran, αναλυτής στο WoodMac.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider