Ζούμε σε έναν κόσμο, όπου με ταχύτατους ρυθμούς μια από τις πιο σημαντικές  ανθρώπινες προόδους  καθορίζει πια όλες της παραμέτρους της ζωής στον πλανήτη.

Η ψηφιακή κατάκτηση της ανθρώπινης δημιουργίας αδόκιμα ίσως, αλλά για να υπάρχει ένα μέτρο, μπορούμε να πούμε πως συγκρίνεται με την ανακάλυψη του τροχού, ή εκείνη του ηλεκτρικού ρεύματος.

Χώρες όπου αρκετά νωρίς αντιλήφθηκαν την αξία των νέων τεχνολογιών, προσαρμόσθηκαν εγκαίρως και ήδη βρίσκονται σε καλύτερες θέσεις στον κοινωνικό, οικονομικό και δημιουργικό τομέα.

Η ψηφιακή τεχνολογία δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστες και τις καλές τέχνες. Σπουδαίοι εικαστικοί την χρησιμοποιούν στα έργα τους, performers κάνουν θαύματα με την αρωγή της, η ποιότητα στα οπτικοακουστικά μέσα βελτιώνεται εξαιρετικά. Η ψηφιοποίηση βοηθάει ακόμα και στην ταχύτητα επικοινωνίας με το κοινό, έργων τέχνης, ιδεών, ειδήσεων και επιστημονικής γνώσης.

Θεωρώ σημαντικό, ότι στη χώρα μας υπάρχει Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης. Πέρα από τις ενέργειές του για τηλεοπτική κάλυψη στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, κάτι για το οποίο ουδείς προηγουμένως είχε ενδιαφερθεί, ή για την παροχή γρήγορου internet σε απομακρυσμένες περιοχές, το υπουργείο προχώρησε σε ένα σημαντικό βήμα για τον κόσμο των οπτικοακουστικών τεχνών.

Δημιούργησε ήδη, ένα νέο επενδυτικό κίνητρο για την παραγωγή κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα. Με ένα ποσόν 75 εκατομμυρίων ευρώ που έχουν ήδη δεσμευτεί, ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής κ. Νίκος Παππάς, κάλεσε τον καλλιτεχνικό κόσμο να κάνει χρήση των επενδυτικών ευκαιριών που προσφέρει ο επενδυτικός νόμος 4399 του 2016. Η πρόσκληση απευθύνεται και στην εγχώρια και στην διεθνή αγορά. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής διαφημιστική καμπάνια για την προσέλκυση ξέων παραγωγών. Να σημειώσουμε πως εφ’ όσον απορροφηθούν τα 75 εκατομμύρια, θα υπάρχει και νέο πρόσθετο ποσόν 375 εκατομμυρίων, σύμφωνα με τον Γ.Γ. του υπουργείου κ. Λευτέρη Κρέτσο. Κινηματογραφικές παραγωγές, ντοκιμαντέρ, αλλά και video games ή animation, υπάγονται σε καθεστώς ενίσχυσης, της οποίας το είδος και η ένταση έχει τη μορφή επιχορήγησης (cash rebate). Η Ελληνική εκδοχή του νόμου αυτού, είναι κατά πολύ θετικότερη από πολλούς αντίστοιχους ευρωπαϊκούς. Το cash rebate είναι μια καινοτομία σημαντική για τα ελληνικά δεδομένα. Φυσικά η όλη διαδικασία γίνεται ψηφιακά, με διαφάνεια και δημόσιο έλεγχο. Αντιμετωπίζεται επιτέλους ο οπτικοακουστικός κλάδος ως ενιαίος και αδιαίρετος κλάδος παραγωγής και δημιουργίας έργων με υψηλή προστιθέμενη αξία. Στην εποχή όπου η βαριά κινηματογραφική βιομηχανία χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία για το γύρισμα ταινιών είτε εξ ολοκλήρου στα στούντιο είτε και σε φυσικούς χώρους, πρέπει να  σπεύσουμε, ώστε να καλύψουμε τον χαμένο καιρό.

Η ψηφιακή επικράτεια μπορεί να δώσει πολλά στη χώρα μας ιδιαίτερα τώρα, που βγαίνοντας από την νύχτα των μνημονίων έχουμε ανάγκη καινοτόμες επενδύσεις ώστε να συνεχίσουμε σε δρόμους καλύτερους για τη χώρα και τον λαό.