Οι ίδιες ιδιομορφίες της ελληνικής αγροτικής παραγωγής αυξάνουν το κόστος παραγωγής (οι περισσότερες εργασίες γίνονται με τα χέρια) μειώνοντας την δυνατότητα ανταγωνισμού αντίστοιχων προϊόντων άλλων χωρών (ανταγωνιστικό μειονέκτημα). Κατά συνέπεια οι παραγωγοί δεν μπορούν να παράγουν και να αξιοποιήσουν προϊόντα χαμηλού κόστους. 

Αντιθέτως, η ελληνική αγροτική παραγωγή, λόγω του μικροκλίματός της και των ιδιομορφιών της (ημιορεινές και παραθαλάσσιες περιοχές), έχει συγκριτικό πλεονέκτημα στην δυνατότητα παραγωγής προϊόντων υψηλής διατροφικής ποιότητας.

Η ελληνική γη παράγει υψηλής γαστρονομικής αξίας προϊόντα, σε περιορισμένες ποσότητες και με υψηλό κόστος, σε σχέση με χώρες οι οποίες έχουν απέραντες πεδιάδες ή εφαρμόζουν πιο συστηματικές και μηχανοποιημένες καλλιέργειες. Επομένως, ο σχεδιασμός μίας στρατηγικής που θα δημιουργήσει υψηλή προστιθέμενη αξία ώστε να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο αυτό πού μόνο
εμείς παράγουμε, σε υψηλή ποιότητα αλλά σε μικρές ποσότητες, είναι μονόδρομος.

Για την παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων απαιτούνται συνέργειες των τοπικών αρχών με τους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων. Απαιτείται η ανάθεση σε εξιδεικευμένους επιστήμονες του αγροτοδιατροφικού κλάδου, της ενημέρωσης, εκπαίδευσης αλλά και παρακολούθησης των παραγωγών, ώστε να εφαρμοστούν οι βέλτιστες πρακτικές καλλιέργειας. Η παραγωγή ποιοτικών αγροτικών προϊόντων απαιτεί παραγωγούς, οι οποίοι να φροντίζουν και να παρακολουθούν στενά την παραγωγή τους, σύμφωνα με τις γνώσεις και την εμπειρία τους.

Με την συνεχή και αδιάκοπη ενημέρωσή τους από ειδικούς επιστήμονες, τα αποτελέσματα θα είναι ολοένα και καλύτερα. Η πιστοποίησή τους για την βέλτιστη διαχείριση της αγροτικής παραγωγής τους θα
τους δώσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην πώληση των παραγόμενων προϊόντων τους και τιμές υψηλότερες, ώστε να καλύπτεται το υψηλότερο κόστος παραγωγής τους.

Για να επιτευχθεί ο στόχος ανάδειξης του Αγροτοδιατροφικού τομέα της χώρας μας, απαιτούνται συντονισμένες ενέργειες από την τοπική κοινωνία και τις τοπικές αρχές, σε συνεργασία με ειδικούς του marketing. Έτσι θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την ανάδειξη των εξαιρετικών προϊόντων μας και την «αναγνώριση» της προστιθέμενης αξίας τους από τους καταναλωτές.