O νέος ρόλος των καταστημάτων λιανικής

Ελευθερία Καριπίδη
Viber Whatsapp Μοιράσου το
O νέος ρόλος των καταστημάτων λιανικής
Πώς θα σας φαινόταν και πώς θα αντιδρούσατε εάν περπατούσατε μέσα σε ενά κατάστημα ρούχων το οποίο έπαιζε το αγαπημένο σας playlist, είχε την μυρωδιά που σας ανανεώνει και σας προκαλούσε να ζήσετε εμπειρίες που φέρνουν χαρά ή έστω ευχαρίστηση;

Τα τελευταία retail reports της KPMG, Isobar και Mood Media/Walnut Unlimited μεταξύ αρκετών ακόμα ερευνών παγκοσμίως έρχονται σε συμφωνία για τη δύναμη των φυσικών καταστημάτων στο λιανικό εμπόριο, αλλά πλέον με διαφορετικό ρόλο από αυτόν που έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα.

H λιανική αγορά και συγκεκριμένα τα φυσικά καταστήματα είναι εδώ για να μείνουν, και αυτή είναι η απάντηση στις φήμες περί εξαφάνησης των καταστημάτων λιανικής λόγω της ολοένα αυξανόμενης ανάπτυξης του ηλεκρινικού εμπορίου. Το στοίχημα το κερδίζουν τα brands που έχουν ήδη βρει το equilibrium (σημείο ισσοροπίας) μεταξύ του offline και online εμπορίου. Τα «brick and mortar» καταστήματα ανανεώνονται αποκτώντας καινούριο λόγο ύπαρξης και αυτός δεν θα μπορούσε να μη σχετίζεται με την εμπειρία που αποκτά ο πελάτης μέσα στο φυσικό χώρο/σημείο πώλησης. Ως εμπερία του πελάτη, αναφερόμαστε στο ευρεώς πλέον στην παγκόσμια αγορά «experiential retailing», οποιαδήποτε ενέργεια εφαρμόζεται σε ένα χώρο λιανικής και έχει στόχο την βελτιστοποιήση της εμπεριάς του επισκέπτη. Σύμφωνα με το πρόσφατο retail trends report της KPMG, η καινούρια μέθοδος μέτρησης της επιτυχίας ενός retail brand με φυσική παρουσία είναι το λεγόμενο «experience per square foot», η εμπειρία που ζει ο πελάτης ανά τετραγωνικό μέτρο. Ακόμα, η Walker, συμβουλευτική που εξιδικεύεται στο customer intelligence, προβλέπει ότι η εμπειρία του πελάτη (customer experience) θα ξεπεράσει σε σημαντικότητα την τιμή αλλά και το ίδιο το προιόν ως παράγοντες διαφοροποίησης του brand έναντι του ανταγωνισμού μέχρι το 2020.

Πρόσφατη μελέτη της Mood Media αναφέρει ότι το 78% των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνουν πως μία ευχάριστη και διασκεδαστική εμπειρία σε ένα κατάστημα λιανικής είναι ο κύριος παράγοντας για την απόφαση εάν θα επισκεφθούν το φυσικό χώρο ενός brand ή θα κάνουν τα ψώνια τους μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ως «ευχάριστη» εμπειρία, θεωρήθηκε από τη συγκεκριμένη έρευνα ο σωστός συνδιασμός μουσικής, οπτικών ερεθισμάτων και της κυρίαρχης μυρωδιάς του χώρου. Το ερέθισμα με την μεγαλύτερη επιρροή στην διάθεση του επισκέπτη θεωρήθηκε η μουσική, η οποία εάν είναι αρεστή, αυξάνει το χρόνο που μένουμε μέσα στο κατάστημα. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές παγκοσμίως δηλώνουν επίσης ότι οι βιντεοθόνες με ενδιαφέρον και διαδραστικό περιεχόμενο επηρεάζουν θετικά την αγοραστική τους συμπεριφορά. Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε και τη δύναμη της αφής, καθώς το 56% του παγκόσμιου καταναλωτικού πληθυσμού ισχυρίζεται πως η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με το προιόν είναι ο πρωταρχικός παράγοντας για να κάνουν αγορές σε ένα κατάστημα. Όσον αφορά την αγοραστική συμπεριφορά συγκεκριμένα, έρευνα που διεξήχθη από την First Insight μας διαβεβαιώνει ότι οι καταναλωτές παγκοσμίως ξοδεύουν μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ένα φυσικό κατάστημα παρά online.

Το μήνυμα που πρέπει σίγουρα να κρατήσουν όσες επιχειρήσεις ασχολούνται με τη λιανική το 2019 είναι ότι το κοινό που ανταποκρίνονται θα χρειαστεί αρκετούς λόγους για να σηκωθεί από τον καναπέ του και να επισκεφθεί το κατάστημα τους. Το «experiential retailing» και ένας αλληλεπιδραστικός χώρος που επηρεάζει θετικά τις αισθήσεις του επισκέπτη είναι σίγουρα ένα δυνατό κίνητρο για να κάνει τον κόπο το πολυπόθητο κοινό σας όχι μόνο να περάσει τις πύλες του καταστήματός σας αλλά και για να γίνει τακτικός επισκέπτης!

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider