Λιν Μπινγκ (Huawei): Νέα ναυαρχίδα με πολλές εκπλήξεις έρχεται το Φθινόπωρο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Λιν Μπινγκ (Huawei): Νέα ναυαρχίδα με πολλές εκπλήξεις έρχεται το Φθινόπωρο

Μια νέα ναυαρχίδα η οποία θα περιλαμβάνει πολλές εκπλήξεις και θα κερδίσει και πάλι τις εντυπώσεις του καταναλωτικού κοινού θα μας συστήσει η Huawei το Φθινόπωρο όπως ομολογεί ο country manager της εταιρείας στην Ελλάδα, Λιν Μπινγκ (Lin Bing) σε συνέντευξή του στο insider.gr, τονίζοντας ότι η επιτυχία του P20 επισφράγισε για τα καλά τον όρο ναυαρχίδα με τις αποστολές του κινητού να φτάνουν μέσα σε λίγους μήνες τις 6 εκατ. συσκευές.

Παρά την επιτυχία του P20 Plus όμως, η κινεζική εταιρεία που κατάφερε να εδραιώσει την θέση στην Ευρωπαϊκή αλλά και στην Ελληνική αγορά κερδίζοντας ανά περιπτώσεις μερίδιο αγοράς της τάξης του 30%, δεν σκοπεύει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στα high end κινητά. «Δεν στοχεύουμε αποκλειστικά στον καταναλωτή high end τηλεφώνων με τιμή άνω των 700 ευρώ, θα συνεχίσουμε να δραστηριοποιούμαστε και στα entry-level μοντέλα, «τιμώντας» αυτούς που αγάπησαν την Huawei για την πολύ καλή σχέση ποιότητας τιμής» υπογραμμίζει ο κ. Μπινγκ.

Επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί σημαντική αγορά για την κινεζική εταιρεία που ξεκίνησε την επιχειρηματική της δράση στους τομείς των Τηλεπικοινωνιών και Τεχνολογικών Λύσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ICT) για τις επιχειρήσεις και κατάφερε να αποτελεί σήμερα τον κορυφαίο παγκόσμιο προμηθευτή εξυπηρετώντας πάνω από το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού, τονίζει ότι η Huawei θα συνεχίσει να εμπλουτίζει συνεχώς το πορτφόλιό της με νέες τεχνολογικές λύσεις εκτός προσφέροντας στο κοινό από κινητά κι accessories (power banks, selfie sticks κλπ) μέχρι tablets wearables, και notebooks.

Άλλωστε όπως σημειώνει το «παραδοσιακό μοντέλο λειτουργίας που έχει επιλέξει να ακολουθεί η εταιρεία είναι αυτό που την διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό αλλά και της δίνιε την ελευθερία να παραμείνει πιστή στον καταναλωτή κι όχι σε ένα συμβούλιο μετόχων ή ένα χρηματιστηριακό ταμπλό επιτυγχάνοντας έτσι να κερδίζει μέρα με την μέρα την εμπιστοσύνη του».

Ποιο είναι το μερίδιο αγοράς σας στην Ευρώπη και ποια η θέση σας στην Ελλάδα;

Σε αρκετές από τις ευρωπαϊκές χώρες πάμε πολύ καλά και ανά περιπτώσεις το μερίδιο αγοράς μας φτάνει και το 30%. Όσο για την Ελλάδα, είμαστε ήδη από τον περασμένο χρόνο σε πολύ καλή θέση, με σταθερή ανοδική πορεία. Να υπενθυμίσουμε ότι τον Δεκέμβριο που μας πέρασε βρεθήκαμε στην πρώτη θέση, από άποψη τεμαχίων που πουλήθηκαν. Και μάλιστα αυτό επετεύχθη επιχειρώντας μόνο λίγα χρόνια στην ελληνική αγορά – και παρόλο που η πρωτιά είναι πάντα ο στόχος το να ανέβουμε στην πρώτη θέση τον Δεκέμβριο που μας πέρασε εξέπληξε ακόμα και εμάς ευχάριστα. Καταφέραμε πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα και αυτό δείχνει την δυναμική της εταιρείας αλλά πάνω από όλα δείχνει ότι έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του Έλληνα καταναλωτή. Σύμφωνα με τα πρόσφατα νούμερα που δημοσίευσε η εταιρεία η ναυαρχίδα μας, το P20, έγινε πράγματι ναυαρχίδα. Οι αποστολές για το καινούργιο smartphone έφτασαν πρόσφατα τα 6 εκατ. παγκοσμίως ενώ η αύξηση των πωλήσεων για την Ελλάδα σε σχέση με το P10 την προηγούμενης χρονιάς ήταν ξεπέρασε κατά πολύ το 100%.

Μετά και την κυκλοφορία του το P20 έλαβε πολύ καλές κριτικές από το κοινό κι όπως είπατε κινήθηκε εξαιρετικά, σκέφτεστε να επικεντρωθείτε σε high end κινητά ή θα συνεχίσετε να δραστηριοποιείστε και σε σειρές entry level όπως η Y;

Το ότι παρουσιάσαμε ένα περίπου μήνα πριν την νέα σειρά Υ αποδεικνύει πως δεν επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στον premium τομέα αλλά σε όλες τις κατηγορίες τιμών. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε το ολοκληρωμένο αυτό portfolio. Επαφίεται νομίζω στην κουλτούρα της επιχείρησής μας, η οποία δίνει πάντα προτεραιότητα στον πελάτη. Αν ο χρήστης και πελάτης μας χρειάζεται τέτοια κινητά τότε εμείς θα συνεχίσουμε να τα κατασκευάζουμε με την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Μέσα από τα entry level κινητά άλλωστε γίναμε γνωστοί στον κόσμο, δεν μπορούμε να το ξεχνάμε αυτό. Θα ήταν λάθος στρατηγική να πούμε ότι κυκλοφορούμε πλέον μόνο high end μοντέλα. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι επί της ουσίας είμαστε μια εταιρεία επικοινωνίας με στόχο να την εμπλουτίζουμε καθημερινά, είτε αυτό σημαίνει δίκτυο, είτε συσκευές είτε λογισμικό είτε οτιδήποτε άλλο.

Αυτό που φροντίζουμε ωστόσο είναι να εισάγουμε στα οικονομικότερα μοντέλα την προηγμένη τεχνολογία των high-end κινητών ώστε όλο και περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να «γευτούν» τα πλεονεκτήματα της. Θέλουμε για παράδειγμα να απολαμβάνουν όλο και περισσότεροι χρήστες την full view οθόνη και την ισχυρή μπαταρία ακόμα κι αν δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αγοράσουν κάποιο ακριβό κινητό. Όσο μάλιστα μεγαλώνει η εταιρεία τόσο ο στόχος αυτός γίνεται και πιο εφικτός, όσο αυξάνονται τα οικονομικά μεγέθη τόσο ευκολότερο είναι να μοιραστούμε τα προηγμένα χαρακτηριστικά στα χαμηλότερης τιμής μοντέλα, την επόμενη χρονιά της κυκλοφορίας τους.​

Μιας και μιλάμε για premium συσκευές, ποιος ο λόγος για δύο premium κατηγορίες συσκευών P και Mate;

Οι λόγοι είναι δύο. Αρχικά απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό. Το Mate για παράδειγμα απευθύνεται κυρίως σε καταναλωτές που θα κάνουν πιο «επαγγελματική χρήση» , εξαρχής σχεδιάσαμε μια μεγάλη οθόνη και το εμπλουτίσαμε με χαρακτηριστικά που θα ήταν εκτιμητέα από το business κοινό όπως ισχυρό επεξεργαστή και μπαταρία αφού θα κάλυπταν τις ανάγκες του.

Όσο για την σειρά P, απευθύνεται σε μεγάλο εύρος καταναλωτών, κυρίως νέους είτε στην ηλικία είτε στον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο και δίνει έμφαση στο στυλ – αν και η τεχνολογία δεν παρουσιάζει τεράστιες διαφορές η εμφάνισή του είναι πιο φρέσκια και μοντέρνα. Κατά κανόνα οι νέες τεχνολογίες και τα νέα χαρακτηριστικά μπαίνουν στην σειρά Mate και στη συνέχεια αυτά αναβαθμίζονται στην σειρά P μαζί με νέα lifestyle χαρακτηριστικά που προστίθενται για να δώσουν τιο τελικό αποτέλεσμα που θα αφήσει ικανοποιημένους όλους τους καταναλωτές

Επιπλέον, δεδομένου ότι η τεχνολογία εξελίσσεται μέρα με τη μέρα είναι ανέφικτο να περιμένουμε έναν ολόκληρο χρόνο για να παρουσιάσουμε μια νέα καινοτομία, το εξάμηνο φαντάζει πιο εύλογο διάστημα.

Οπότε αυτό σημαίνει ότι τον Σεπτέμβριο - Οκτώβριο θα δούμε κάτι νέο από εσάς και πάλι;

Ναι σίγουρα θα παρουσιάσουμε κάτι νέο, ένα νέο chipset αλλά και πολλές άλλες εκπλήξεις.

Ποιες θα είναι αυτές, διεθνείς φήμες κάνουν λόγο για ένα foldable smartphone.

Δεν μπορώ να πω ακριβώς τι θα περιλαμβάνει γιατί ακόμα και εντός εταιρείας οι πληροφορίες για τα νέα μοντέλα παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό. Όπως θα διαπιστώσατε και μετά την κυκλοφορία του P20 παρά τις φήμες οι εκπλήξεις ήταν πολλές και εντέλει το νέο smartphone κατάφερε να φέρει νέο αέρα στην αγορά, κι αυτό δεν είναι κάτι που ισχυρίζεται η Huawei αλλά οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Τώρα με το νέο Mate θα δούμε σίγουρα νέα χαρακτηριστικά.

Σχεδιάζετε να παραμείνετε επικεντρωμένοι στα smartphone ή θα επεκτείνετε τις δραστηριότητές σας και σε άλλες ηλεκτρονικές συσκευές όπως smarthome devices και άλλα;

Στην πραγματικότητα η Huawei δεν ξεκίνησε την επιχειρηματική της δράση από τα smartphones. Δραστηριοποιείται στους τομείς των Τηλεπικοινωνιών και Τεχνολογικών Λύσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ICT) για τις επιχειρήσεις και αποτελεί τον κορυφαίο παγκόσμιο προμηθευτής εξυπηρετώντας πάνω από το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού, στον καταναλωτικό τομέα. Το πορτφόλιο μας περιλαμβάνει εκτός από smartphones και accessories (power banks, selfie sticks κλπ) από tablets μέχρι και notebooks. Δεν έρχονται όμως όλα τα προϊόντα στην ελληνική αγορά. Οπότε η απάντηση στο ερώτημά σας είναι ναι.

Ποιος ο στόχος σας για τα επόμενα χρόνια και πώς θα τον επιτύχετε; Θα συνεχίσετε αυτή την επιθετική πολιτική marketing όπως η προσφορά 1+1 που έτρεξε τον προηγούμενο Δεκέμβριο, ή το πρόγραμμα επιστροφής που ανακοινώσατε πριν από λίγο καιρό;

Στόχος μας είναι να έχουμε καλά προϊόντα σε καλές τιμές, για εμάς η ποιότητα και η εξυπηρέτηση είναι τα βασικά που θέλουμε να διασφαλίζουμε. Δεν είναι θέμα επιθετικής πολιτικής marketing, επί της ουσίας χαράσσουμε την στρατηγική μας αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, οι οποίες διαφέρουν εν μέρει από αυτές των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών. Κάπως έτσι προέκυψε και η προσφορά 1+1, με αφορμή τα Χριστούγεννα σκεφτήκαμε ότι οι άνθρωποι θα θέλουν να κάνουν ένα δώρο και ενεργοποιήσαμε την προσφορά για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν την επιθυμία τους.

Παρομοίως παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές θέλουν να συμβαδίζουν με την τεχνολογία και πολλοί εξ αυτών να αλλάζουν κινητό κάθε χρόνο. Έτσι σκεφτήκαμε πώς αντί να το πετούν θα ήταν χρησιμότερο να το ανακυκλώνουν, μια κίνηση εξαιρετική και για το περιβάλλον πέρα από τους καταναλωτές. Με τις παραπάνω ενέργειες επιβεβαιώνεται κι αυτό που σας είπα παραπάνω : ότι δεν στοχεύουμε αποκλειστικά στον καταναλωτή high end τηλεφώνων με τιμή άνω των 700 ευρώ.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται όλο και περισσότεροι παίκτες στον τομέα των κινητών τηλεφώνων. Τι θεωρείται ότι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό;

Δύσκολη ερώτηση. Κάθε Brand διαλέγει ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας και λειτουργεί βάσει μιας συγκεκριμένης φιλοσοφίας και εταιρικής κουλτούρας. Αυτό είναι νομίζω που διαφοροποιεί την Huawei από τον ανταγωνισμό, το ότι έχει επιλέξει ένα πιο παραδοσιακό μοντέλο λειτουργίας. Αρχή μας είναι να επιδιώκουμε μια μακροχρόνια σχέση με τους καταναλωτές, ένα μοντέλο βιώσιμο όχι απλά για τα επόμενα δέκα χρόνια αλλά για τα επόμενα 100. Γι’ αυτό και δεν έχουμε βλέψεις να μπούμε στο Χρηματιστήριο.

Αυτό ήταν και το όνειρο του ιδρυτής της εταιρείας, ένας τεχνολογικός κολοσσός που θα διαρκέσει στο χρόνο και θα δραστηριοποιηθεί κι εκτός Κίνας. Για να δημιουργήσεις ένα «μπραντ» με αυτά τα χαρακτηριστικά πρέπει να λειτουργείς βραχυπρόθεσμα, να επενδύεις συνεχώς στην ποιότητα και στην εξυπηρέτηση. Και φυσικά θα πρέπει να επενδύεις συνεχώς στην έρευνα και στην καινοτομία για να αναπτύσσεις νέα χαρακτηριστικά που συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Το σλόγκαν μας εδώ και χρόνια είναι «make it possible» κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Ξεκινήσαμε την επιχείρηση πριν από περίπου μια τριαντακονταετία και επεκταθήκαμε σταδιακά. Στην αρχή ο κόσμος μας εμπιστεύτηκε για συσκευές από 100 έως 200 ευρώ, σήμερα βέβαια οι φαν μας δαπανούν πρόθυμα 800 ευρώ για να αγοράσουν ένα κινητό Huawei κι αυτό δείχνει ότι έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη τους.

Ο καταναλωτής πλέον ξέρει πως όταν αγοράζει ένα προϊόν Huawei επενδύει στην καλύτερη δυνατή ποιότητα. Και είναι σίγουρος ότι η επόμενη γενιά προϊόντων θα είναι πιο εξελιγμένη από την προηγούμενη. Κι αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη του σε εμάς. Κι έτσι κι εμείς συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε, είναι μια σχέση αμφίδρομη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider