Σπύρος Τσιλιγιάννης: Η επιχειρηματικότητα, το σύγχρονο εργαλείο για την αλλαγή της ζωής χιλιάδων γυναικών

Δημήτρης Πεφάνης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σπύρος Τσιλιγιάννης: Η επιχειρηματικότητα, το σύγχρονο εργαλείο για την αλλαγή της ζωής χιλιάδων γυναικών
Ο Σπύρος Τσιλιγιάννης, Country Manager της Avon Greece, μιλά στο insider.gr

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της Avon για τα θετικά αποτελέσματα;



Η Avon δραστηριοποιείται παγκοσμίως στον χώρο της ομορφιάς για περισσότερα από 130 χρόνια, ενώ τα τελευταία 30 χρόνια βρίσκεται ενεργά στην Ελλάδα, προσφέροντας πολλά περισσότερα από όσα μπορεί να έχει κατά νου ο κόσμος. Αποτελεί ίσως από τις λίγες εταιρείες στον κόσμο που δεν πουλάει απλώς προϊόντα, αλλά υπηρετεί ένα σημαντικό σκοπό, την ενδυνάμωση και την οικονομική ανεξαρτητοποίηση της γυναίκας.



Η Avon σήμερα μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη μιας γυναίκας μέσα από μια πλούσια γκάμα προϊόντων (αρώματα, περιποίηση επιδερμίδας, προϊόντα σπιτιού, αξεσουάρ, ρούχα, εσώρουχα κ.α.) αλλά και επώνυμα προϊόντα από αρκετές και μεγάλες συνεργασίες, όπως με τις εταιρείες Wonderbra, DIM, Playtex, Remington. Οτιδήποτε έχει να κάνει με ομορφιά και τις ανάγκες οποιασδήποτε γυναίκας.



Εστιάζουμε πάντα στην καινοτομία και την τεχνολογία, γεγονός που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά μας, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να δημιουργούμε περίπου 1.000 νέα προϊόντα, ενώ συνεχίζουμε αδιάκοπα να επενδύουμε μεγάλα κεφάλαια σε νέες τεχνολογίες και μελέτες. Όλα μας τα προϊόντα είναι ειδικά μελετημένα και σχεδιασμένα, ώστε να φέρουν εξαιρετική ποιότητα. Συγχρόνως ο καταναλωτής μπορεί να τα βρει και να τα προμηθευτεί σε πολύ καλύτερες τιμές από ότι στην αγορά.



Στην Ελλάδα, συγκεκριμένα, υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες γυναίκες που επιλέγουν σταθερά τα προϊόντα μας αλλά και αρκετές δεκάδες χιλιάδες που είναι μέλη μας. Υπάρχουν 3 βασικοί λόγοι που παρατηρούμε ότι ωθούν τον κόσμο να γίνει μέλος τη εταιρείας μας: 1) για να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση και να αποκομίσουν σημαντικά κέρδη, αναπτύσσοντας δίκτυο, 2) για να αποκτούν τα προϊόντα που επιθυμούν με έκπτωση, η οποία μπορεί να φτάσει έως και το 44% ανάλογα με το ύψος της αγοράς και 3) για να γίνουν σύμβουλοι ομορφιάς, να αποκτήσουν το δικό τους online κατάστημα, εντελώς δωρεάν, καθώς τους παρέχουμε όλη την ενημέρωση και τα εργαλεία που χρειάζονται για να πετύχουν στην προώθηση των πωλήσεων προϊόντων της εταιρείας.

Σπύρος Τσιλιγιάννης



Επιστρέφοντας, τώρα, στην ερώτηση για το ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας, θα έλεγα με μια φράση ότι η Avon αλλάζει και βελτιώνει τις ζωές των ανθρώπων. Νοιώθω υπερήφανος γιατί σε κάθε ταξίδι που κάνω σε οποιοδήποτε σημείο στην Ελλάδα, γνωρίζω κόσμο και ακούω ιστορίες γυναικών των οποίων η Avon άλλαξε τη ζωή, γυναίκες που απέκτησαν οικονομική ανεξαρτησία και υποστήριξαν το σπίτι τους, γυναίκες που ένοιωσαν για πρώτη φορά να επιβραβεύονται, γυναίκες που απέκτησαν μια επιπλέον οικογένεια και δυνατές φιλίες, και άλλους πολλούς και διαφορετικούς λόγους.



Η Avon επικεντρώνεται πάντα στους ανθρώπους και στο πώς να τους βοηθήσει να αλλάξουν ή να βελτιώσουν τη ζωή τους και τους στηρίζει, εμπράκτως. Για αυτό το λόγο, κάθε χρόνο διαμορφώνουμε το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με δράσεις και ενέργειες για όλο τον κόσμο. Οι ενέργειες μας επικεντρώνονται τα τελευταία χρόνια σε δύο πυλώνες: Την ενημέρωση και την πρόληψη για τον καρκίνο του Μαστού και την ενημέρωση για την εξάλειψη της Ενδοοικογενειακής Βίας.



Συγκεκριμένα, για την ενημέρωση και την πρόληψη για τον καρκίνο του Μαστού, από το 2010 έως το 2017, πραγματοποιήσαμε μια συνεργασία με την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία, χορηγώντας μια κινητή μονάδα μαστογράφου, με σκοπό την παροχή δωρεάν μαστογραφιών σε όλη την Ελλάδα. Ως αποτέλεσμα, επισκεφθήκαμε περισσότερες από 300 περιοχές (πόλεις και χωριά), προσφέροντας 28.000 δωρεάν μαστογραφίες, όπου εντοπίσθηκαν περίπου 700 ύποπτα ευρήματα.

Η Avon μετασχηματίζεται σε μια «digital beauty company», χρησιμοποιώντας όλη τη διαθέσιμη, νέα τεχνολογία.



Το 2018, θέλοντας να προσεγγίσουμε ακόμη περισσότερο κόσμο ώστε να ενημερωθεί για τη νόσο, πραγματοποιήσαμε μια digital εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, το Pink Alert, όπου μέσα από ένα ειδικά αφιερωμένο site για την πρόληψη και την ενημέρωση για τον καρκίνο του μαστού, ο καθένας μπορούσε να μοιράσει μηνύματα αγάπης και αφύπνισης στις γυναίκες της ζωής του, σχετικά με τη νόσο, μέσω των social media. Συνολικά, από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο περισσότερα από 4.400 μηνύματα στάλθηκαν, ευαισθητοποιώντας τις με φιλικό και ευχάριστο τρόπο.



Ακόμη, το 2018, πραγματοποιήσαμε δυναμική εκστρατεία ενάντια στην Ενδοοικογενειακή Βία, σε συνεργασία με την οργάνωση Άγονη Γραμμή Γόνιμη, όπου υλοποιήθηκε ένα διαδραστικό πρόγραμμα ενημέρωσης σε σχολεία 8 νησιών της Ελλάδας (Κύθηρα, Τήνος, Σαντορίνη & Θηρασιά, Νάξος, Δονούσα και Αστυπάλαια). Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε ένα μελετημένο παιχνίδι με τίτλο «ΤΑΚΕ PART Images of life», το οποίο συντονιζόταν από ειδικούς εκπαιδευτές, καλώντας τα παιδιά να κατανοήσουν τις συμπεριφορές και τις συνέπειες τους.



Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα καταγράφει ανοδικές τάσεις παρά την κρίση. Πώς το καταφέρνετε;



Η αλήθεια είναι πως ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει να δείχνει μικρές ανοδικές τάσεις, μετά από την ραγδαία πτώση στην αρχή της κρίσης. Συνολικά διακρίνουμε στην αγορά μια αύξηση των πωλήσεων το 2018, συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές, διαπιστώνοντας ότι υπάρχει άνοδος στην αγορά. Ακόμη και μέσα σε μια περίοδο κρίσης, η ομορφιά δίνει δύναμη, αισιοδοξία και χαρά. Πιστεύω ότι σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει προϊόντα μέσα από μια μεγάλη γκάμα, από πολλές και διαφορετικές εταιρείες. Ωστόσο, το πιο βασικό από όλα είναι ότι πλέον έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί περισσότερο για τα προϊόντα που αγοράζει, επιλέγοντας αυτό που πιστεύει ότι θα του φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Απλά να αναφέρω ότι, εν μέσω περιόδου κρίσης, αντί να μειωθούν οι εταιρείες καλλυντικών στην Ελλάδα, αυξήθηκαν, άρα η ζήτηση παρέμεινε υψηλή, ενώ ο ανταγωνισμός έγινε ακόμα μεγαλύτερος.



Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για την επιβολή φόρου στα καλλυντικά. Πώς σχολιάζετε το ενδεχόμενο αυτό και τι θα σημαίνει για τον κλάδο;



Αρχικά να διευκρινίσουμε ότι ο φόρος αυτός υπήρχε ήδη. Αυτό που άλλαξε είναι ότι έγινε πλέον κλιμακωτός και αυξήθηκαν τα ποσοστά για τις εταιρείες με κύκλο εργασιών μεγαλύτερο των €5 εκατ., που σημαίνει, δηλαδή, ότι αυτό ισχύει σχεδόν για όλες τις γνωστές και επώνυμες εταιρείες. Κατά την γνώμη μου, κάθε φόρος που είναι κλιμακωτός σύμφωνα με τον κύκλο εργασιών είναι άδικος, γιατί είναι αμφίβολο το κατά πόσο συνάδει με την αρχή της αναλογικότητας και επηρεάζει τον υγιή ανταγωνισμό. Παρ’ όλα αυτά δεν θεωρώ ότι αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει τις τιμές ή γενικότερα τον κλάδο.



Και ποια είναι τα επόμενα βήματα της εταιρείας;



Το πρώτο μεγάλο βήμα είναι η ψηφιοποίηση της λειτουργίας της εταιρείας. Η Avon μετασχηματίζεται σε μια «digital beauty company», χρησιμοποιώντας όλη τη διαθέσιμη, νέα τεχνολογία.

Για αυτό και πλέον δεν είναι απαραίτητη η προσωπική επαφή του καταναλωτή με κάποιο από τα μέλη μας. Μπορεί να ενημερωθεί για οτιδήποτε χρειάζεται απλά μέσα από τις ηλεκτρονικές μας πλατφόρμες. Εάν είναι ήδη μέλος μας, έχει πρόσβαση σε μεγάλη πληροφορία, video και tutorials, ώστε να μάθει για τις νέες τάσεις και να λάβει όποια πληροφορία χρειάζεται για την ομορφιά.

Avon



Επίσης, πρόσφατα ανακοινώσαμε την παγκόσμια καμπάνια #standforher, που σκοπό έχει να βελτιώσει τις ζωές 100 εκατ. γυναικών κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Είμαστε δίπλα τους υποστηρίζοντας τις ελευθερίες και τη δημοκρατία της ομορφιάς, είμαστε δίπλα τους για να έχουν μια υγιή και ασφαλή ζωή. Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας, δημιουργούμε μια ακαδημία για νέους επιχειρηματίες που μέσω αυτής θα μπορούν να λαμβάνουν τα απαραίτητα εφόδια για να πετύχουν τους στόχους τους. Από έρευνες που έχουν γίνει, 1 στις 2 γυναίκες παγκοσμίως δεν πιστεύουν ότι ζουν σε έναν κόσμο που υποστηρίζει και βοηθάει τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και αυτό είναι κάτι που θέλουμε να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε.



Εργάζεστε στην Avon από το 2003 ενώ αναλάβατε επικεφαλής το 2017. Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί σταθμοί σε αυτή την πορεία;



Ξεκίνησα τη σταδιοδρομία μου στην Avon το 2003, ως υπεύθυνος παραγγελιών από τα εργοστάσια, ενώ στη συνέχεια πέρασα από πολλά και διαφορετικά τμήματα μέσα στην εταιρεία, τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό. Ως κομβικό έτος στην καριέρα μου θεωρώ το 2012, καθώς τότε ανέλαβα όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας και την εξυπηρέτηση πελατών για την Ισπανία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Μαρόκο, έχοντας ως έδρα μου τη Μαδρίτη. Πιστεύω ότι αυτό το βήμα ήταν σταθμός για εμένα, διότι δουλεύοντας σε τόσες χώρες, απέκτησα νέες εμπειρίες και έμαθα να εξελίσσομαι σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, αντιμετωπίζοντας ανθρώπους από πολλές και διαφορετικές κουλτούρες. Πάντα ήμουν πολύ κοντά στις πωλήσεις και προσπαθούσα να έχω πλήρη εικόνα για το μοντέλο λειτουργίας, επομένως κάπως έτσι προέκυψε και ο δεύτερος σημαντικός σταθμός στην καριέρα μου, το 2016, όπου ανέλαβα Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων στην Ελλάδα. Το επιστέγασμα όλων των παραπάνω ήταν η ανάληψη της Γενικής Διεύθυνσης της Avon για την Ελλάδα το 2017.



Και με ποιο τρόπο έχετε βάλει την προσωπική σας σφραγίδα στην πορεία της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια;



Οι άνθρωποι που με γνωρίζουν θα πουν ότι δε φοβάμαι τις αλλαγές. Πιστεύω ένθερμα ότι είναι ο μοναδικός τρόπος να εξελίσσεται ένας επαγγελματίας και μια εταιρεία. Έχω ηγηθεί πολλών και διαφορετικών έργων σε όλες τις χώρες που ανέφερα παραπάνω, με κύριο στόχο να βελτιώσουμε και να κάνουμε πιο εύκολη την ζωή των μελών μας. Είναι μεγάλο το έργο και οι αλλαγές που φέραμε όλα αυτά τα χρόνια και θα ήταν δύσκολο για μένα να ξεχωρίσω κάποιο.



Πέραν της Ελλάδας, έχετε βραβευθεί και διεθνώς για τα επαγγελματικά σας επιτεύγματα. Πόσο εφικτό είναι για τους Έλληνες managers να διακριθούν στο διεθνή στίβο;



Ένα πράγμα που με κάνει υπερήφανο στην επαγγελματική μου πορεία είναι η ανάπτυξη πολλών στελεχών που δούλεψαν μαζί μου στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό για έναν οργανισμό από το εργατικό δυναμικό του και ένας σωστός ηγέτης πρέπει να μπορεί να τους αναπτύσσει, να τους εκπαιδεύει, να τους ενδυναμώνει με στόχο να γίνουν καλύτεροι επαγγελματίες. Αυτός ήταν και ο λόγος που πριν από κάποια χρόνια βραβεύτηκα από την Avon πανευρωπαϊκά σαν ένας από τους καλύτερους διευθυντές με ευθύνη του την ανάπτυξη νέων ταλέντων.



Νομίζω ότι στην Ελλάδα έχουμε αρκετούς πολύ καλούς συναδέλφους, ενώ πάρα πολλοί από αυτούς διακρίνονται και στο εξωτερικό. Έχω γνωρίσει πολλούς Έλληνες που διαπρέπουν εκτός συνόρων, σε διάφορες εταιρείες, κατά τη διάρκεια της θητείας μου στο εξωτερικό και με αρκετούς από αυτούς έχω κρατήσει και πολύ στενές φιλικές σχέσεις. Δεν νομίζω ότι αυτό είναι κάτι δύσκολο, αλλά σίγουρα απαιτεί προσήλωση, μελέτη, συνεχή εξέλιξη, συνεχή ενημέρωση και μεγάλη έμφαση στην ηγεσία και τη συλλογικότητα.



Και τι θα συμβουλεύατε κάποιον που θα έκανε τώρα τα πρώτα του βήματα;



Το πανεπιστήμιο σου ανοίγει την πόρτα της αγοράς εργασίας, αυτό όμως δεν είναι αρκετό για την εξέλιξή σου. Είναι σημαντικό να προσπαθείς να είσαι πάντα ενημερωμένος σχετικά με ότι νέο υπάρχει στην αγορά και τον ανταγωνισμό, να έχεις συνδυαστική σκέψη και να διατηρείς ζωντανό το στόχο για συνεχή βελτίωση τόσο σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και όσον αφορά τις δομές και διαδικασίες ενός οργανισμού.



Επίσης, αυτό που θα συμβούλευα κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα είναι να μη σταματήσει ποτέ να διαβάζει, αλλά και να βασίζει την επαγγελματική του πορεία σε αξίες και αρχές, όπως πίστη, ταπεινότητα, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα και σίγουρα να μη φοβάται να προσπαθήσει ακόμα και αν αποτύχει, γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να μάθει και να εξελιχθεί.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider