Στις τουριστικές περιοχές στρέφονται οι αλυσίδες σουπερμάρκετ

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στις τουριστικές περιοχές στρέφονται οι αλυσίδες σουπερμάρκετ

«Kόκκινο» έχει χτυπήσει ο ανταγωνισμός των αλυσίδων σουπερμάρκετ στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, λόγω της μεγάλης ανόδου του τουριστικού ρεύματος.

Αιχμή του δόρατος η Κρήτη, μία αγορά που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις μεγάλες και όχι μόνο, αλυσίδες σουπερμάρκετ, λόγω του σημαντικού τζίρου που παρουσιάζει ο τομέας του λιανεμπορίου.

Ήδη η ΑΒ Βασιλόπουλος ανοίγει στο Ηράκλειο της Κρήτης ένα ακόμη υπερκατάστημα, εκτός από τα έξι που λειτουργούν στην περιοχή και τα συνολικά 10 που διαθέτει στο νησί.

Το νέο υπερκατάστημα θα λειτουργήσει στην περιοχή της Αλικαρνασσού, στη συμβολή της λεωφόρου Ηροδότου, με την οδό Μπαλαλή. Ήδη αλυσίδα κατασκεύασε τριώροφο κτίριο 2.296 τετραγωνικών μέτρων και πήρε την άδεια από το δήμο για να προχωρήσει στην έναρξη της λειτουργίας του.

Συνολικά η «ΑΒ Βασιλόπουλος» έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει τη λειτουργία 15 καταστημάτων στην Κρήτη μέχρι το 2017.

Παράλληλα μια νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ ξεκινά τη λειτουργία καταστημάτων στην Κρήτη και πιο συγκεκριμένα στο Ηράκλειο. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για τα καταστήματα «Κρητικός» που μέχρι τώρα λειτουργούσαν μόνο στην Αττική, στα νησιά του Αργοσαρωνικού, την Κόρινθο, την Εύβοια, την Αργολίδα, τη Ζάκυνθο και την Αστυπάλαια.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη η εταιρεία έχει διασφαλίσει τους χώρους για τη λειτουργία των δυο πρώτων σούπερ μάρκετ της, το ένα στη λεωφόρο Παπαναστασίου και το άλλο στη λεωφόρο Κνωσού.

Οι παραπάνω κινήσεις έρχονται να επιβεβαιώσουν το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις τουριστικές περιοχές, όπου ο τζίρος καταγράφει συνεχή άνοδο (σε αντίθεση με το τζίρο της Αθήνας).

Είναι ενδεικτικό ότι το επτάμηνο του 2016 (Ιανουαρίου – Ιουλίου), οι πωλήσεις της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκη, το 60% της οποίας ελέγχεται από την αλυσίδα Σκλαβενίτης, έτρεξαν με αύξηση 20%. Ρυθμός ανάπτυξης πωλήσεων ο οποίος συνδέεται με την αύξηση των επισκέψεων των καταναλωτών.

Σε ότι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της Χαλκιαδάκης την προηγούμενη οικονομική χρήση, ο τζίρος της ανήλθε στα 134,155 εκατ. ευρώ από 128,903 εκατ. ευρώ το 2014, τα μικρά κέρδη άγγιξαν τα 36,957 εκατ. ευρώ έναντι 34,828 εκατ. ευρώ το 2014, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων ανήλθαν στα 10,371 εκατ. ευρώ έναντι 7,038 εκατ. ευρώ ενώ τα μετά από φόρους κέρδη ενισχύθηκαν κατά 70,58% στα 5,8 εκατ. ευρώ όταν το 2014 ήταν 3,434 εκατ. ευρώ.

Στους διεκδικητές της «τουριστικής πίτας» είναι και η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία πριν από περίπου ένα χρόνο προχώρησε στην απόκτηση του 60% της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκης (από τις παλαιότερες και γνωστότερες του νησιού), η οποία διαθέτει 38 καταστήματα και απασχολεί 940 εργαζομένους, ενώ εδώ και μερικούς μήνες έχει αποκτήσει παρουσία και στην Κόρινθο (στο εμπορικό κέντρο Mare West).

Στη διεκδίκηση του «τουριστικού» τζίρου ποντάρει και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης η οποία διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Χαλκιδική.

Πρόσφατα η αλυσίδα μπήκε και στην αγορά της Χίου, όπου απέκτησε την τοπική εταιρεία Λεβίδης, ενώ την αλυσίδα Key Food απέκτησε και η ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η αλυσίδα Key Food, ήταν μέλος του ΕΛΟΜΑΣ. Το 2013 είχε τζίρο 14 εκατ. ευρώ ενώ υπολογίζεται ότι ελέγχει το 30% της τοπικής αγοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider