ΑΒ Βασιλόπουλος: Εταιρική ευθύνη με απτά αποτελέσματα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒ Βασιλόπουλος: Εταιρική ευθύνη με απτά αποτελέσματα

Πολλές φορές οι ενέργειες κοινωνικής ευθύνης δεν υλοποιούνται μόνο σε περιόδους κρίσης αλλά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της οργανωσιακής κουλτούρας των επιχειρήσεων και επιφέρει απτά, μετρήσιμα αποτελέσματα στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του κοινωνικού συνόλου. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία εφαρμόζει προγράμματα εταιρικής ευθύνης με στόχο την παροχή βοήθειας στης κοινωνικά αδύναμες ομάδες και την προστασία του περιβάλλοντος. Ένα τέτοιο πρόγραμμα αποτελεί και η δράση «Τρόφιμα Αγάπης», για την οποία μας μιλάει η κυρία Αλεξία Μαχαίρα, Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει βοήθεια σε συνανθρώπους μας που υποσιτίζονται μέσω του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης». Ποιος είναι ο πρωταρχικός σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας;

Στόχος της πρωτοβουλίας «Τρόφιμα Αγάπης» είναι να δοθεί βοήθεια σε όσο το δυνατόν περισσότερους συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα σίτισης, αλλά και o περιορισμός των τροφίμων που - ενώ είναι απόλυτα ασφαλή για κατανάλωση - πετιούνται.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, είναι η πρώτη αλυσίδα τροφίμων στο εγχώριο λιανεμπόριο που υλοποιεί οργανωμένο πρόγραμμα δωρεάς προϊόντων, τα οποία έχουν καταστεί μη εμπορεύσιμα καθώς βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ή έχουν ελαφρά φθαρμένη συσκευασία, αλλά είναι απολύτως κατάλληλα για κατανάλωση.

Ειδικά σήμερα, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας στη χώρα μας, ερχόμαστε αντιμέτωποι με συνεχώς αυξανόμενες ελλείψεις που για κάποιους συνανθρώπους μας αγγίζουν ακόμα και βασικές καθημερινές ανάγκες. Επιδιώκουμε λοιπόν, με κάθε τρόπο, η βοήθεια να γίνεται πράξη και να έχει όσο το δυνατόν ουσιαστικότερα αποτελέσματα, τόσο στους συμπολίτες μας όσο και στο περιβάλλον.

Με ποιόν τρόπο φθάνουν στους τελικούς αποδέκτες τα προϊόντα που προσφέρουν τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος;

Για να πολλαπλασιαστεί ο αντίκτυπος της προσπάθειας, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ενώσει τις δυνάμεις της με την «Τράπεζα Τροφίμων» και το «Μπορούμε».

Κάθε πρωί, τα προϊόντα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους , αλλά είναι απόλυτα υγιή για κατανάλωση, μεταφέροντα από τις αποθήκες της ΑΒ στην «Τράπεζα Τροφίμων», που ενισχύει φορείς που βοηθούν συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη.

Πάντα, όμως, μπορούμε να αγγίξουμε τις ζωές ολοένα και περισσότερων ανθρώπων. Έτσι, μέσω επιλεγμένων τοπικών φορέων, που βρίσκονται κοντά στα περίπου 260 ΑΒητικα καταστήματα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, προσφέρονται καθημερινά προϊόντα κοντά στην ημερομηνία λήξης τους και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Οι φορείς διανομής προτείνονται από το «Μπορούμε».

Τι είδους προϊόντα περιλαμβάνει η δωρεά της εταιρείας;

Σκοπός μας είναι να ικανοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες καθημερινές ανάγκες σίτισης. Έτσι στο πλαίσιο του προγράμματος προσφέρονται βασικά ειδή διατροφής όπως ψωμί μακαρόνια, ρύζι δημητριακά, συσκευασμένα αυγά κ.α., καθώς και προϊόντα συντήρησης και κατάψυξης, όπως συσκευασμένο κρέας, γαλακτοκομικά και χυμοί, επιπλέον δίδονται και έτοιμα γεύματα.

Ποιος είναι μέχρι στιγμής ο απολογισμός της συγκεκριμένης ενέργειας;

Τα αποτελέσματα του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης», μας γεμίζουν ικανοποίηση. Μέσα από αυτή την ενέργεια, μόνο το 2015 στηρίξαμε πάνω από 150 τοπικούς φορείς και καταφέραμε να προσφέραμε βοήθεια σε περισσότερους από 70.000 συνάνθρωπους μας, στους οποίους διατέθηκαν περίπου 850.000 κιλοτεμάχια τροφίμων, αξίας πάνω από 1 εκατ. ευρώ.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχει και πολλά περιβαλλοντικά οφέλη. Θα μας πείτε δυο λόγια επάνω σε αυτό;

Για εμάς είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε τη δυνατότητα να δωρίσουμε τρόφιμα απολύτως υγιή για κατανάλωση, τα οποία όμως επειδή έχουν καταστεί μην εμπορεύσιμα θα κατέληγαν στα σκουπίδια επιβαρύνοντας το περιβάλλον.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) ο συνολικός όγκος σε παγκόσμια κλίμακα της σπατάλης τροφίμων εκτιμάται σε 1,6 δισεκατομμύρια τόνους πρωτογενών προϊόντων. Από αυτά 1,3 δισεκατομμύρια θα μπορούσαν να έχουν καταναλωθεί. Είναι αξιοσημείωτο ότι το ανθρακικό αποτύπωμα των τροφίμων που απορρίπτονται εκτιμάται σε 3,3 δισεκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Σκοπεύετε να συνεχίζετε τη συγκεκριμένη δράση;

Τα «Τρόφιμα Αγάπης» είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο πιστεύουμε πολύ. Τα αποτελέσματα της ενέργειας μας ευχαριστούν και ταυτόχρονα μας δίνουν ισχυρό κίνητρο να συνεχίσουμε, με ακόμα περισσότερο ζήλο, με ακόμα περισσότερη επιμονή. Σε αυτή την κατεύθυνση, εντείνουμε και επεκτείνουμε συνεχώς τις προσπάθειές μας.

Πόσο σημαντική είναι η ανάληψη δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την εταιρεία;

Για όλους εμάς, στην ΑΒ, η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας μας και αποτελεί στρατηγική επιλογή που καταγράφει ήδη μεγάλη διαδρομή προσφοράς. Δεν είναι απλά μια υποχρέωση που περιορίζεται σε περιόδους κρίσης. Για αυτό το λόγο, με οδηγό την καινοτομία και τη δημιουργικότητα, θα συνεχίσουμε με την ίδια σταθερότητα να εμπλουτίζουμε τις ενέργειές μας, ώστε να προσφέρουμε απλόχερα, σε ολοένα και περισσότερους συνανθρώπους μας σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider