ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί σημαντικό τμήμα της στρατηγικής των σύγχρονων επιχειρήσεων με τον κλάδο του λιανεμπορίου να πρωτοστατεί καθώς έχει τη δυνατότητα να προσφέρει απευθείας βοήθεια στις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η αλυσίδα super market ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, η οποία με δράσεις άμεσης προσφοράς στις τοπικές κοινωνίες έχει καταφέρει να βοηθήσει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους που δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν τρόφιμα και βασικά είδη πρώτης ανάγκης.

Με το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης σε τοπικούς φορείς, οι οποίοι στη συνέχεια τα διανέμουν σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα σίτισης. Πρόκειται για ουσιαστική, άμεση βοήθεια στις τοπικές κοινωνίες η οποία «χτυπά» την καρδιά του προβλήματος: το 2015, δόθηκαν πάνω από 850.000 κιλοτεμάχια τροφίμων αξίας πάνω από 1 εκ. ευρώ τα οποία κάλυψαν τις ανάγκες ανθρώπων που ξεπερνούν τους 70.000.

Περιβαλλοντικά οφέλη

Το πρόγραμμα συμβάλει στην επίλυση προβλημάτων ζωτικής σημασίας ενώ από τη δράση προκύπτουν και σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη καθώς τα συγκεκριμένα είδη θα κατέληγαν στα σκουπίδια αυξάνοντας τις επιβλαβείς ουσίες που επιβαρύνουν το περιβάλλον, μεταξύ των οποίων είναι και το διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Συνεργασία με τοπικούς φορείς

Η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η πρώτη εταιρεία στο εγχώριο λιανεμπόριο που εφαρμόζει οργανωμένο πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων. Συγκεκριμένα, από τον Ιούνιο του 2013, με τη βοήθεια της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Μπορούμε» φροντίζει ώστε τα υγιή εμπορεύματά που αποσύρονται από το ράφι λόγω κοντινής ημερομηνίας λήξης ή χτυπημένης συσκευασίας, να προσφέρονται σε γειτονικούς, προς τα καταστήματα, κοινωνικούς φορείς κλπ . Οι τοπικοί φορείς παραλαμβάνουν τα προϊόντα καθημερινά μετά το κλείσιμο των καταστημάτων και τα διανέμουν άμεσα σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

Ακόμη, η ΑΒ Βασιλόπουλος από την ίδρυσης της -από το Γ. Βασιλόπουλο το 1995- ενισχύει την «Τράπεζα Τροφίμων, η οποία αποτελεί ίδρυμα για την καταπολέμηση της πείνας». Συγκεκριμένα, η εταιρεία στέλνει από τις αποθήκες της στη Μάνδρα, τα Οινόφυτα και τη Σίνδο, τρόφιμα κοντά στην ημερομηνία λήξης (κοντόληκτα) και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο την τράπεζα να συνδράμει 198 ιδρύματα και κατ επέκταση 23.000 αποδέκτες.

Η ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα που προσφέρει η εταιρεία είναι ελεγμένα και ακολουθούν αυστηρούς κανόνες ασφαλείας ανάλογα με την κατηγορία τους. Τα τρόφιμα είναι απολύτως υγιή απλώς έχουν καταστεί μη εμπορεύσιμα λόγο κοντινής ημερομηνίας λήξης ή ταλαιπωρημένης συσκευασίας.

Όπως αναφέρει η εταιρεία: «Κάθε χρόνο το ποσοστό των ανθρώπων που υποσιτίζεται ή βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχειας, αυξάνεται, όπως και οι ποσότητες των υγιών τροφίμων που ενώ θα μπορούσαν να καταναλωθούν πετιούνται. Για εμάς στην ΑΒ Βασιλόπουλος το ότι πετάμε υγιή τρόφιμα είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα, όχι μόνο γιατί δημιουργεί απόβλητα, περιβαλλοντικά προβλήματα κτλ, αλλά πρωτίστως γιατί θα μπορούσαμε, με τις ποσότητες αυτές να βοηθήσουμε συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, δημιουργήσαμε το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης».

Το 1/3 της παραγωγής τροφίμων παγκοσμίως καταλήγει στα σκουπίδια

Σύμφωνα με στοιχεία του WWF και της Ευρωπαϊκής Ένωσης 1,3 δις. τόνοι τροφίμων παγκοσμίως καταλήγουν κάθε χρόνο στα σκουπίδια.

Οι ποσότητες αυτές θα μπορούσαν να καλύψουν τέσσερις φορές τις ανάγκες των 868 εκατ. ανθρώπων που υποσιτίζονται σε ολόκληρο τον κόσμο όμως ακόμα αυτό δεν γίνεται. Μόνο στην ΕΕ κάθε χρόνο 100 εκατ. τόνοι τροφίμων καταλήγουν στα σκουπίδια και οι εκτιμήσεις είναι ότι εάν δεν γίνει κάτι για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση τότε την επόμενη τετραετία οι ποσότητες αυτές θα έχουν ξεπεράσει τα 120 εκατομμύρια τόνους.

Η σπάταλη αυτή εκτός από τις κοινωνικές επιπτώσεις έχει ταυτόχρονα και οικονομικές αλλά και κοινωνικές επιπτώσεις. Και αυτό διότι τόσο η παραγωγή των τροφίμων αυτών που τελικά καταλήγουν στα σκουπίδια όσο και η ίδια η διαδικασία της απόρριψης τους έχει κόστος και αντίκτυπο στο περιβάλλον.

ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος
ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος
ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος
ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος
ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος
ΕΚΕ: «Τρόφιμα Αγάπης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider