Οι τιμές των καυσίμων εξακολουθούν να κινούνται ανοδικά στην ελληνική αγορά ως αποτέλεσμα των κινήσεων του Brent και της τιμής Platts ενώ το ευρώ υποχώρησε έναντι του δολαρίου κοντά στα 1,7 δολάρια καθιστώντας πιο ακριβές τις εισαγωγές.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,861 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου κίνησης στα 1,556 ευρώ καταγράφοντας μικρή αύξηση σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.
Οι τιμές χονδρικής είναι επίσης υψηλότερες, γεγονός που σηματοδοτεί νέα μικρή άνοδο τις επόμενες ημέρες, η οποία ωστόσο θα μπορούσε να ανακοπεί εάν δεν υπάρξει συμφωνία για το ανώτατο όριο χρέους των ΗΠΑ, κάτι που θα τρόμαζε την αγορά και θα ασκούσε πιέσεις στις τιμές. Ωστόσο, παράγοντες της διεθνούς αγοράς θεωρούν ότι μια τέτοια εξέλιξη δεν είναι ιδιαίτερα πιθανή ενώ τόσο ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, όσο και ο Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Κέβιν Μακάρθι παρέμειναν αισιόδοξοι ότι η συμφωνία θα περάσει.
Η προθεσμία για μια συμφωνία για το χρέος σχεδόν συμπίπτει με τη συνεδρίαση της 4ης Ιουνίου του ΟΠΕΚ+. Η αβεβαιότητα για το εάν τα μέλη του καρτέλ θα αυξήσουν τις περικοπές της παραγωγής τους εν μέσω πρόσφατης πτώσης των τιμών επιβαρύνει επίσης στην αγορά.
Ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας, Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν, την περασμένη εβδομάδα προειδοποίησε τους short-seller που στοιχηματίζουν ότι οι τιμές του πετρελαίου θα πέσουν να «προσέξουν» στέλνοντας ένα πιθανό μήνυμα ότι ο ΟΠΕΚ + μπορεί να μειώσει την παραγωγή.
Ωστόσο, σχόλια από Ρώσους αξιωματούχους συμπεριλαμβανομένου του αναπληρωτή πρωθυπουργού Αλεξάντερ Νόβακ, δείχνουν ότι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στον κόσμο τείνει να αφήσει αμετάβλητη την παραγωγή.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο, η Σαουδική Αραβία και άλλα μέλη του ΟΠΕΚ+ ανακοίνωσαν περαιτέρω περικοπές της παραγωγής πετρελαίου κατά περίπου 1,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα ανεβάζοντας τον συνολικό όγκο των περικοπών από τον οργανισμό στα 3,66 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Τα βλέμματα είναι τώρα στραμμένα στη συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+ στις 4 Ιουνίου αλλά και στα δεδομένα του κινεζικού κλάδου μεταποίησης και υπηρεσιών που θα δημοσιευτούν αργότερα αυτή την εβδομάδα θα δώσουν πληροφορίες σχετικά με την ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων στον κορυφαίο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.