Alpha Bank: Το 80% των υπηρεσιών θα παρέχονται online

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Alpha Bank: Το 80% των υπηρεσιών θα παρέχονται online

Το τριετές πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού της Alpha Bank παρουσίασε ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής και Chief Digital Officer σε ειδική εκδήλωση την Πέμπτη.

Η τράπεζα βάζει υψηλά τον πήχη της ψηφιακής πολιτικής της, με στόχο το 2021 το 80% των υπηρεσιών της να διατίθενται ηλεκτρονικά, ώστε οι πελάτες της να εξυπηρετούνται οποιαδήποτε ώρα, όπου και αν βρίσκονται, 24 ώρες το 25ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Στο άνοιγμα λογαριασμού πελάτη (onboarding), όπου παρατηρούνται και οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις στη λιανική τραπεζική σήμερα, η Alpha Bank στοχεύει να μειώσει τον χρόνο στα 10 μόλις λεπτά, ενσωματώνοντας την τεχνητή νοημοσύνη στις καθημερινές συναλλαγές με τον πελάτη. Σημειώνεται ότι σήμερα ανακοινώθηκε η άρση των περιορισμών στο άνοιγμα νέων λογαριασμών, γεγονός που αναμένεται να εντείνει τις προσπάθειες εκ μέρους των τραπεζών για περιορισμό της γραφειοκρατίας και βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, όμως, δεν είναι ορατός μόνο στο κατάστημα ή το smartphone των πελατών, αλλά και σε ολόκληρη τη δομή της τράπεζας και τις εσωτερικές της διαδικασίες. Με βάση το τριετές πλάνο, επιδιώκεται εξοικονόμηση 30% του συνολικού χρόνου που καταναλώνεται στο back office.

Οι χρόνοι σχεδίασης νέων υπηρεσιών και προϊόντων ελαχιστοποιούνται και πλέον θα είναι διαθέσιμα σε λίγες εβδομάδες, από μήνες ή και έτη που χρειάζονται σήμερα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η νέα υπηρεσία έκδοσης προπληρωμένης κάρτας bleep, η οποία παρέχεται μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητά, σε όλους τους χρήστες -ακόμη και αν δεν είναι πελάτες της τράπεζας– μόλις μέσα σε 5 λεπτά.

Από το ταμείο στο.. κινητό

Ήδη, τα πρώτα αποτελέσματα από το πρόγραμμα μεταφοράς των συναλλαγών από τα ταμεία σε εναλλακτικά δίκτυα, όπως mobile και e-banking, είναι εντυπωσιακά. Οι συναλλαγές στα ταμεία έχουν μειωθεί κατά 70-90%, γεγονός που επιτρέπει στους ταμίες να ασχολούνται με τις πωλήσεις αφού διαθέτουν 40% περισσότερο χρόνο. Ταυτόχρονα, οι αιτήσεις για έκδοση καρτών διπλασιάστηκαν, το ίδιο και η έκδοση κωδικών για e-banking.

Η υλοποίηση του προγράμματος βρίσκεται σε εξέλιξη σε 70 καταστήματα, και θα προστεθούν ακόμη 20 έως το τέλος του έτους. Το 2019, σχεδιάζεται η επέκτασή του σε 80 ακόμη καταστήματα.

Πιο «ψηφιακοί» γίνονται οι Έλληνες

Τις προσπάθειες των τραπεζών να υιοθετήσουν την «ψηφιακή επανάσταση» συνδράμουν οι αλλαγές στις συνήθεις των χρηστών. Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ για το 2017, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά παραγγελία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, μέσα σε πέντε χρόνια (2012-2017) αυξήθηκε στο 66% το ποσοστό του πληθυσμού που κατέχει smartphone, ενώ το 66% χρησιμοποιούν Internet, έναντι 79% στο σύνολο της ΕΕ.

Η επιβολή των capital controls το 2015, επίσπευσε εντυπωσιακά τη χρήση των εναλλακτικών δικτύων των τραπεζών -πλαστικό και ηλεκτρονικό χρήμα– με το 25% του πληθυσμού να διαθέτει πλέον λογαριασμό internet banking, από 9% που ήταν το 2012. Οι συναλλαγές μέσω κάρτας στα καταστήματα έχει τριπλασιαστεί το ίδιο διάστημα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider