Πότε δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω τις αγορές μας

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πότε δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω τις αγορές μας

Στην καθημερινή μας ζωή πολλές φορές έχει τύχει να προχωρήσουμε σε κάποια συναλλαγή από απόσταση η οποία μπορεί να αφορά την ηλεκτρονική αγορά κάποιου προϊόντος ή κάποιας υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το δικαίωμα που έχει ένας καταναλωτής να αλλάξει γνώμη για την αγορά του είναι εντός 14 ημερολογιακών ημερών και να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, χωρίς να αναφέρει τους λόγους και χωρίς καμία επιβάρυνση, εκτός του άμεσου κόστους επιστροφής των προϊόντων.

Σε αυτήν την περίπτωση η επιστροφή του προϊόντος θα πρέπει να γίνεται στην κατάσταση που το έχει παραλάβει ο καταναλωτής, επιστρέφονται τα χρήματα από τον προμηθευτή και έτσι η σύμβαση τερματίζεται.

Το δικαίωμα αυτό έχει τεθεί για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών, αντισταθμίζοντας το γεγονός ότι αγοράζουν ένα προϊόν χωρίς να έχουν την ευκαιρία να το δουν και να το εξετάσουν από κοντά.

Ωστόσο, το δικαίωμα της υπαναχώρησης υπάρχει μια σειρά εξαιρέσεων σύμφωνα με τις οποίες δεν ισχύει, το δικαίωμά και οι καταναλωτές δεν μπορούν να υπαναχωρήσουν. Όσο λοιπόν είναι σημαντικό είναι να θυμούνται οι καταναλωτές το δικαίωμα υπαναχώρησης που έχουμε και να το ασκούν άλλο τόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουν και τις εξαιρέσεις του, ώστε να είμαστε προσεκτικοί κατά τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων.

Οι εξαιρέσεις αυτές αφορούν περιπτώσεις συμβάσεων:

-Παροχής υπηρεσίας η οποία έχει ολοκληρωθεί. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει δοθεί προηγουμένως ρητή συγκατάθεση για την εκτέλεση της σύμβασης και να έχει αναγνωρίσει ο καταναλωτής ότι θα χάσει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αφού ολοκληρωθεί από τον προμηθευτή, η εκτέλεση της σύμβασης

-Προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, η τιμή των οποίων εξαρτάται από διακυμάνσεις της χρηματαγοράς, οι οποίες ενδέχεται να συμβούν εντός της προθεσμίας υπαναχώρησης και δεν μπορεί να ελέγξει ο προμηθευτής

-Προμήθειας αγαθών που έχουν κατασκευαστεί, μετά από παραγγελία των καταναλωτών, σύμφωνα με προδιαγραφές τις οποίες έχουν τεθεί ή είναι σαφώς εξατομικευμένα.

-Προμήθειας αγαθών τα οποία μπορούν να αλλοιωθούν ή λήγουν σύντομα.

-Προμήθειας αγαθών τα οποία είναι σφραγισμένα και δεν μπορούν να επιστραφούν για λόγους προστασίας της υγείας ή λόγους υγιεινής, και τα οποία έχουν αποσφραγιστεί μετά την παράδοση.

-Προμήθειας αγαθών τα οποία, μετά την παράδοση, λόγω της φύσης τους, είναι αναπόσπαστα αναμεμειγμένα με άλλα στοιχεία.

-Προμήθειας οινοπνευματωδών ποτών, των οποίων η τιμή συμφωνείται κατά τη σύναψη της σύμβασης αλλά η παράδοση θα γίνει μετά από 30 ημέρες, και η τιμή τους εξαρτάται από διακυμάνσεις της αγοράς, τις οποίες δεν μπορεί να ελέγξει ο προμηθευτής.

-Σύμβασης κατά την οποία έχουμε ζητήσει ειδικά επίσκεψη από τον προμηθευτή, με σκοπό να πραγματοποιήσει επείγουσες επιδιορθώσεις ή την εκτέλεση εργασιών συντήρησης.

-Προμήθειας σφραγισμένων ηχητικών εγγράφων ή σφραγισμένων εγγράφων, βίντεο ή σφραγισμένου λογισμικού για υπολογιστές, τα οποία αποσφράγισαν μετά την παράδοση.

-Προμήθειας εφημερίδων και παντός είδους περιοδικών, εξαιρουμένων των συνδρομητικών συμβάσεων για την προμήθεια αυτών των εντύπων.

-Σύμβασης που έχουν συνάψει καταναλωτές στο πλαίσιο δημόσιου πλειστηριασμού.

-Παροχής στέγασης (εκτός αν πρόκειται για σκοπούς κατοικίας), μεταφοράς αγαθών, υπηρεσιών ενοικίασης αυτοκινήτων, εστίασης ή υπηρεσιών σχετιζόμενων με δραστηριότητες αναψυχής, εάν η σύμβαση προβλέπει συγκεκριμένη ημερομηνία ή προθεσμία εκτέλεσης

-Προμήθειας ψηφιακού περιεχομένου μη παρεχόμενου πάνω σε υλικό μέσο, εάν η εκτέλεση ξεκίνησε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή και την επιβεβαίωση εκ μέρους του ότι με αυτό τον τρόπο χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider