Γιατί «αρρωσταίνουμε» στο γραφείο;

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί «αρρωσταίνουμε» στο γραφείο;

«Πόσες φορές αρρώστησες;» Η ερώτηση αυτή έχει γίνει «καραμέλα» ανάμεσα στους εργαζόμενους φέτος, φαίνεται όμως ότι προβληματίζει πολύ περισσότερο τους εργοδότες.

Το μοτίβο είναι το ίδιο: ένας συνάδελφος αρρωσταίνει και ακολουθούν ένας-ένας και οι υπόλοιποι –κάτι σαν ντόμινο. Μπορεί στην Ελλάδα να κατηγορούμε τον βαρύ χειμώνα για τη φετινή «επιδημία», αλλά το πρόβλημα φαίνεται πως δεν έχει πατρίδα.

Ακόμη πιο προβληματισμένες εμφανίζονται οι εταιρείες που βλέπουν ολόκληρα τμήματα να «ξεκληρίζονται» από τις ιώσεις. Σύμφωνα τη βρετανική Telegraph, τα 2/3 των μεγαλύτερων επιχειρήσεων συγκαταλέγουν τις απουσίες των υπαλλήλων στις μεγαλύτερες ανησυχίες τους.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας στη Βρετανία, υπολογίζεται ότι χάνουν περισσότερες από 130 εκατ. ημέρες ετησίως λόγω ασθένειας, το οποίο ισοδυναμεί με «τρύπα» 100 εκατ. λιρών στο βρετανικό ΑΕΠ. Το κόστος για μια μέση επιχείρηση εκτιμάται στα 120.000 λίρες ετησίως, σύμφωνα με την έκθεση Workplace Wellbeing της Legal & General.

Τι φταίει για τις άδειες ασθένειας;

Ένας σημαντικός παράγοντας είναι ψυχολογικός. Όπως δείχνει η έρευνα που πραγματοποίησε η Ipsos για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας επίπλων Steelcase σε 12.000 εργαζομένους από 17 χώρες, το 1/3 δηλώνει ότι δεν του αρέσει το περιβάλλον στο γραφείο, αναφέροντας διάφορα «προβλήματα» -όπως η δυσάρεστη θερμοκρασία (45%) και ο κακός φωτισμός (32%).

Όταν «σιχαίνεται» κάποιος τον χώρο εργασίας του είναι πολύ πιο πιθανό να πάρει άδεια ασθένειας. Είτε πρόκειται για την βρώμικη κουζίνα/τουαλέτα, είτε για την έλλειψη παραθύρων και εξαερισμού, το ηθικό πέφτει –και μαζί πέφτει και η παραγωγικότητα.

Οι επιχειρήσεις επενδύουν στην ευεξία

Όπως εξηγεί ο Μαρκ Μπουλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στελέχωσης Randstad, μικρές βελτιώσεις στον χώρο εργασίας μπορούν να μειώσουν θεαματικά τις απουσίες. Η αντικατάσταση ενός σπασμένου τζαμιού ή μιας καμένης λάμπας και η αναβάθμιση του συστήματος εξαερισμού μπορούν να αλλάξουν αισθητά προς το καλύτερο την ατμόσφαιρα σε ένα γραφείο.

«Πολλές εταιρείες πηγαίνουν ένα βήμα παρακάτω ενθαρρύνοντας τους εργαζομένους να διατηρούν καλή υγεία και ευεξία, με επιδότηση συνδρομών σε γυμναστήρια ή δώρα όπως προπονητικά ρολόγια ή άλλα gadgets. Η ανταμοιβή τους είναι αύξηση της παραγωγικότητας και λιγότερες… απουσίες», επιβεβαιώνει ο Μπουλ.

Η τεχνολογία «δίκοπο μαχαίρι»

Χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις νιώθουμε ότι η ζωή μας έχει γίνει πιο εύκολη. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι το νόμισμα έχει δύο όψεις: η «σκοτεινή» πλευρά είναι ότι τα smartphones και «συνεχής συνδεσιμότητα» μάς καθηλώνει περισσότερες ώρες, με αποτέλεσμα να ασκούμαστε λιγότερο από το παρελθόν, όπως παρατηρεί ο Στούαρτ Σο από τη Vavista Wellness. «Δουλεύουμε περισσότερες ώρες και γυμναζόμαστε λιγότερο», τονίζει.

Περισσότερο πράσινο στο γραφείο

«Το φυσικό περιβάλλον παίζει τεράστιο ρόλο στο πώς νιώθουμε στη δουλειά, αναφέρει ο Γκάι Κραμπ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαμόρφωσης επαγγελματικών χώρων ODB Group. «Οι ενιαίοι χώροι και οι ατομικοί σταθμοί εργασίας δεν εξασφαλίζουν ένα ευχάριστο περιβάλλον εργασίας», εξηγεί.

Η δημιουργική διαμόρφωση των γραφείων, σε συνδυασμό με φυτά στον χώρο εργασίας, βοηθούν τους εργαζομένους να νιώθουν πιο άνετα και «φιλόξενα». Όπως σημειώνει ο Κραμπ, «έρευνα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου της Νορβηγίας έδειξε ότι η τοποθέτηση φυτών εσωτερικού χώρου στα γραφεία οδηγεί σε σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας σε εργασίες που απαιτούν συγκέντρωση και προσοχή.

Ειδικά για τις επιχειρήσεις, ο Κραμπ εξηγεί ότι η δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος στο γραφείο βοηθά μια εταιρεία να προσελκύσει ταλαντούχους εργαζομένους και να δώσει ώθηση στην παραγωγικότητα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider