Έρχονται μεγάλες αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρχονται μεγάλες αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Νέο γύρο εξελίξεων στον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτου που θα επηρεάσουν άμεσα και το πορτοφόλι των καταναλωτών φέρνει ο δεύτερος γύρος διασταυρώσεων για ανασφάλιστα οχήματα που ξεκινά από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αλλά και η ένταξη των ασφαλιστικών ΕΠΥ στο σύστημα του Φιλικού Διακανονισμού.

Την Παρασκευή έληξε η άτυπη προθεσμία που είχε δώσε η ΑΑΔΕ στους κατόχους οχημάτων για να τα ασφαλίσουν με την υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης. Από εβδομάδα και σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί η Ανεξάρτητη Αρχή θα πραγματοποιήσει νέους ελέγχους στις βάσεις δεδομένων για να εντοπίσει τα ανασφάλιστα και να αποστείλει στους ιδιοκτήτες τους προβλεπόμενα πρόστιμα, τα οποία ξεκινούν από τα 100 ευρώ για τις μηχανές έως τα 250 ευρώ για τα αυτοκίνητα άνω των 1.000 κυβικών.

Πάντως, ο «φόβος» των κυρώσεων μέχρι στιγμής φαίνεται να έχει λειτουργήσει μέχρι κάποιο βαθμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους έχουν μειωθεί κατά 55.000 τους τελευταίους μήνες με τον αριθμό τους ωστόσο να παραμένει πολύ υψηλός. Ωστόσο, πηγές της ασφαλιστικής αγοράς εκτιμούν πως από την στιγμή που πέρασε ο φόβος του ελέγχου άρχισαν και πάλι να αυξάνονται τα ανασφάλιστα. Για αυτό τον λόγο η ΑΑΔΕ έχει ανακοινώσει ότι θα πραγματοποιεί ελέγχους τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο και πάντα σε ημερομηνίες που δεν θα ανακοινώνονται.

Επεκτείνεται ο φιλικός διακανονισμός

Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη αφορά την ένταξη έξι ασφαλιστικών Εταιρειών Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας στο σύστημα του φιλικού διακανονισμού. Πρόκειται για μια κίνηση η οποία θα δώσει λύση σε ένα μεγάλο πρόβλημα φερεγγυότητας που συνοδεύει την λειτουργία των συγκεκριμένων επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Οι εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών είναι ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά η έδρα τους είναι σε άλλη χώρα της Ευρώπης. Εποπτεύονται απ΄ άλλη Εποπτική Αρχή και όχι από την Τράπεζα της Ελλάδας. Αυτό σημαίνει πως δεν είναι εξασφαλισμένη τόσο η λειτουργία τους όσο και η ικανότητά τους να αποζημιώσουν, όπως έχει δείξει και το πρόσφατο παράδειγμα της ΕΠΥ Enterprise, η οποία πτώχευσε πέρσι με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί να μείνουν στον «αέρα» και να περιμένουν ακόμη τις αποζημιώσεις τους. Ουσιαστικά οι ΕΠΥ προσέφεραν πιο φθηνές ασφαλίσεις ειδικά στον κλάδο του αυτοκινήτου, καθώς τα έξοδα τους ήταν πολύ λιγότερα από μια «παραδοσιακή» ασφαλιστικής αλλά είχαν μειωμένη εξασφάλιση.

Ο φιλικός διακανονισμός, στον οποίο συμμετέχουν σχεδόν όλες οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, είναι ουσιαστικά μια συμφωνία μεταξύ των ασφαλιστικών βάσει της οποίας όταν συμβεί ένα ατύχημα με ξεκάθαρη υπαιτιότητα η ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού που δεν φταίει (αναίτιος οδηγός) αποζημιώνει η ίδια για λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρείας, η οποία καλύπτει την ευθύνη του οδηγού που φταίει (υπαίτιου). Στη συνέχεια, η χρηματική αυτή συναλλαγή ανακοινώνεται στο Γραφείο Συμψηφισμού, που λειτουργεί στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και τακτοποιείται μέσω ενός μηχανισμού συμψηφισμού που υπάρχει, με μηνιαίες εκκαθαρίσεις πληρωμών μεταξύ των εταιρειών και επανεισπράξεις με βάση τους μέσους όρους ανά ζημιά.

Σύμφωνα με την ΕΑΑΕ με την προσχώρηση των έξι νέων εταιριών προστίθενται άνω των 530.000 οχήματα στο σύνολο των αυτοκινήτων που εξυπηρετούνται από το σύστημα Φιλικού Διακανονισμού με προφανές όφελος για τους ασφαλισμένους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider