«Πτωχευτικά» ασφάλιστρα στις ασφάλειες αυτοκινήτου

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Πτωχευτικά» ασφάλιστρα στις ασφάλειες αυτοκινήτου

Τις ανησυχίες των στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς για τα «πτωχευτικά» όπως τα χαρακτηρίζουν ασφάλιστρα του κλάδου αυτοκινήτων έρχονται να επιβεβαιώσουν τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικής Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) για την ασφάλιση αυτοκινήτου το 2016.

Σύμφωνα με την Στατιστική Επετηρίδα Ασφάλισης Αυτοκινήτου του 2016 που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΑΕΕ, η παραγωγή της ασφάλισης αυτοκινήτου, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, μειώθηκε για άλλη μια χρονιά το 2016 φθάνοντας τα 986 εκατ. ευρώ από τα 1,08 δισ. ευρώ που ήταν το 2015.

Έμπειρα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς αναφέρουν ότι η μείωση αυτή έρχεται κυρίως ως αποτέλεσμα του έντονου ανταγωνισμού στον κλάδο αυτοκινήτου που έχει οδηγήσει τα ασφάλιστρα σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τo φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, η οποία όντας υποχρεωτική έχει και την μερίδα του λέοντος στον κλάδο αυτοκινήτου. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ η παραγωγή του συγκεκριμένου κλάδου μειώθηκε κατά 9,2% στα 806 εκατ. ευρώ το 2016 από 888 εκατ. ευρώ το 2015. Και όλα αυτά σε μια χρονιά που σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις η συνολική παραγωγή του ασφαλιστικού κλάδου αυξήθηκε.

Σταθερές οι ζημιές

Οι ασφαλιστές προειδοποιούν πως τα σημερινά επίπεδα των ασφαλίστρων δεν είναι βιώσιμα, ειδικά αν αυξηθούν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα και άρα οι αποζημιώσεις, κάτι το οποίο θεωρείται δεδομένο πως θα συμβεί καθώς η κίνηση στους δρόμους αυξάνεται συνεχώς. Το καλό ήταν ότι η συχνότητα ζημιών το 2016 παρέμεινε σταθερή σε σχέση με το 2015 με τις αποζημιώσεις να φθάνουν τα 645 εκατ. σημειώνοντας μικρή αύξηση σε σχέση με έναν χρόνο πριν που ήταν 637 εκατ. ευρώ.

Το πλήθος των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες το 2016 έμεινε σταθερό σε σχέση με το 2015 στις 11,4 χιλιάδες. Όμως, οι νεκροί αυξήθηκαν από 793 το 2015 σε 807 το 2016 ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, την απόσπαση προσοχής και την υπερβολική ταχύτητα. Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, τις εκτροπές και τις παρασύρσεις πεζών.

Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, η Ελληνική Αστυνομία πληροφορεί ότι τελέστηκαν περί τις 26 χιλιάδες κλοπές και 720 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά, περίπου 8,5 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Το πλήθος των κλοπών είναι αρκετά αυξημένο σε σχέση με το 2015, το ίδιο όμως ισχύει και για τις εξιχνιάσεις.

Έρχονται αυξήσεις

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ειδικοί της KPMG στην ετήσια έκθεση της εταιρείας για την ιδιωτική ασφαλιστική αγορά με τους αναλυτές της εταιρείες να σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι: «Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε ένα παιχνίδι μηδενικού αποτελέσματος όπου δεν φαίνεται να κερδίζει κανείς». Η κερδοφορία του κλάδου παραμένει σε υψηλά επίπεδα, αλλά αυτό σύμφωνα πάντα με την έρευνα της KPMG οφείλεται κύριως σε αναστροφή προβλέψεων προηγούμενων ετών και όχι σε νέα παραγωγή. Εξάλλου η ανοδική πορεία του Δείκτη Ζημιών στο αυτοκίνητο αφήνει στο παρελθόν τα μεγάλα περιθώρια κέρδους. Τα «αποθέματα» κερδών των προηγούμενων ετών θα εξαντληθούν σύντομα και η αύξηση των τιμολογίων θα είναι αναγκαστική. Και μάλιστα το πότε θα γίνουν αυτές οι αυξήσεις δεν είναι καθόλου μακριά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider