Στον «αέρα» όσοι τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στον «αέρα» όσοι τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα

Στον «αέρα» κινδυνεύουν να βρεθούν όσοι τρακάρουν με ένα από τα περίπου 750.000 ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Και αυτό διότι το έλλειμμα του Επικουρικού Κεφαλαίου, του φορέα που αποζημιώνει όσους πέφτουν θύματα τροχαίου που προκαλείται από ανασφάλιστα ή άγνωστα αυτοκίνητα, έχει εκτιναχθεί.

Τα έσοδα του Κεφαλαίου έχουν φτάσει σε οριακά χαμηλά επίπεδα μη ξεπερνώντας τα 65 εκατ. ευρώ, ενώ το έλλειμμα του έφτασε πέρσι τα 514 εκατ. Αποτέλεσμα είναι να παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση στην καταβολή αποζημιώσεων σε όσους το δικαιούνται. Και μάλιστα η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί για δύο λόγους:

- Πρώτον, γιατί τα έσοδα του Επικουρικού Κεφαλαίου, τα οποία προέρχονται από εισφορές που επιβάλλονται σε κάθε ασφαλιστήριο αυτοκίνητου συνεχώς μειώνονται γιατί ο έντονος ανταγωνισμός του κλάδου έχει ρίξει τις τιμές πολύ χαμηλά.

- Δεύτερον, γιατί πληθαίνουν τα λουκέτα σε ασφαλιστικές εταιρείες και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.

Ένα ακόμη «βαρίδι» στην λειτουργία τους Επικουρικού Κεφαλαίου είναι και η πρόσφατη αλλαγή στο καθεστώς των εκκαθαρίσεων ασφαλιστικών εταιρειών. Πλέον, η δικαιοδοσία σχετικά με την περιουσία των ασφαλιστικών εταιρειών δίνεται σε διαχειριστές και όχι στο Επικουρικό. Με αυτό τον τρόπο το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν θα έχει λόγο στην περιουσία παρά μόνο ως δικαιούχος, μετά την ικανοποίηση των εργαζομένων, του Δημοσίου και των εξόδων της εκκαθάρισης.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Επικουρικό Κεφάλαιο είναι το αρμόδιο όργανο για την αποζημίωση υλικών ζημιών και σωματικών βλαβών από ανασφάλιστα και άγνωστα οχήματα. Ωστόσο οι αφαλιστικές προσφέρουν και την κάλυψη «Υλικών Ζημιών από ανασφάλιστο αυτοκίνητο». Αν υπάρχει αυτή η κάλυψη τότε την ζημιά την καλύπτει η ασφαλιστική μας.

Σημαντικά είναι να επισημανθεί ότι κάθε οδηγός ανασφάλιστου οχήματος, ανεξάρτητα με το εάν εμπλακεί ή όχι σε κάποιο ατύχημα, κινδυνεύει με α) αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για ένα χρόνο, β) χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσια χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και των 250 ευρώ για τα δίκυκλα, γ) φυλάκιση από δύο έως δώδεκα μήνες και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε βάρος του κυρίου ή κατόχου οχήματος που το θέτει σε κυκλοφορία ή ανέχεται να το κυκλοφορεί τρίτος.

Εάν υπάρχει εμπλοκή του ανασφάλιστου σε ατύχημα, επισύρεται ποινή αφαίρεσης πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια. Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την καταβολή της αποζημίωσης στον τρίτο ζημιωθέντα, το Επικουρικό Κεφάλαιο δικαιούται να στραφεί κατά του ιδιοκτήτη, κατόχου και οδηγού του ανασφάλιστου οχήματος και να αναζητήσει ό,τι κατέβαλε στο ζημιωθέντα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider