Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Οι τράπεζες «εκπαιδεύουν» τους Έλληνες στις ψηφιακές υπηρεσίες

Οι τράπεζες «εκπαιδεύουν» τους Έλληνες στις ψηφιακές υπηρεσίες - Κεντρική Εικόνα/Video

Οι τράπεζες σηκώνουν το «βάρος» του ψηφιακού μετασχηματισμού στη χώρα μας, αφού οι πολίτες εξοικειώνονται με τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή κυρίως μέσω της σχέσης τους με τις τράπεζες.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα η Accenture για λογαριασμό του ΣΕΒ και η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου «15th Bank Management» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη από την Boussias Communications.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ωστόσο, η Ελλάδα είναι ουραγός στον ψηφιακό μετασχηματισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μαζί με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην έλλειψη εθνικού οράματος, στη μη συνεργασία ακαδημαϊκού τομέα και επιχειρήσεων και στο απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο, όπως εξήγησε ο κ. Μάριος Λημνιός, Managing Director της Accenture που παρουσίασε την έρευνα.

Σε πάνελ στην ίδια εκδήλωση, εκπρόσωποι και από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες παρουσίασαν την πρόοδο που έχουν σημειώσει τα ελληνικά ιδρύματα στην ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών και τις προκλήσεις που έχουν μπροστά τους, με κυρίαρχη την απελευθέρωση της αγοράς τραπεζικών υπηρεσιών μετά την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας PSD2 και την είσοδο εταιρειών Fintech στον κλάδο.

Τόσο η κ. Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας, όσο και ο κ. Στέφανος Μυτιληναίος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας της Τράπεζας Πειραιώς, διαβεβαίωσαν ότι το 80% των τραπεζικών υπηρεσιών σήμερα παρέχονται ηλεκτρονικά και υπογράμμισαν την προσπάθεια των τραπεζών να εξοικειώσουν τους πελάτες τους με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές –ιδίως τους πιο ηλικιωμένους. Ο κ. Μυτιληναίος τόνισε δε ότι ο ρόλος των τραπεζών στην [ψηφιακή] εκπαίδευση των Ελλήνων είναι δομικός και βασικός στόχος πλέον είναι οι τράπεζες να «φέρουν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του πιο ηλικιωμένους πελάτες».

«Οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι ελληνικές τράπεζες στο mobile και internet banking πολύ καλύτερες από πολλές ευρωπαϊκές τράπεζες», επισήμανε στο ίδιο συνέδριο ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Chief Digital Officer and Retail Banking Products της Alpha Bank. Το πρόβλημα, τονίζει, είναι η διείσδυση των υπηρεσιών αυτών στους πελάτες των τραπεζών και αυτό είναι το στοίχημα που πρέπει να κερδίσουν οι ελληνικές τράπεζες.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα συνεργειών μεταξύ τραπεζικού και δημόσιου τομέα, ο κ. Σωτήρης Συρμακέζης, Group Chief Digital & Technology Officer της Eurobank ανέφερε την πρόταση που έχουν ήδη καταθέσει οι τράπεζες στην Επιτροπή Ψηφιοποίησης του Τραπεζικού Τομέα του ΣΕΒ η ηλεκτρονική πιστοποίηση των πελατών να «περνά» μέσα από τις τράπεζες.

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι στην αλληλεπίδρασή τους με το Δημόσιο (π.χ. Taxisnet) οι πολίτες θα ταυτοποιούνται μέσω των λογαριασμών ebanking που διατηρούν στην τράπεζα, ώστε να μην χρειάζεται να χρησιμοποιούν χωριστούς κωδικούς/κλειδάριθμους. «Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πώς η σχέση των πολιτών με τις τράπεζες μπορεί να αξιοποιηθεί έξω από τα κλασικά, παραδοσιακά όρια», εξήγησε ο κ. Συρμακέζης.

Ο Βασίλης Παναγιωτίδης, διευθυντής στη Γενική Γραμματεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, επιβεβαίωσε ότι οι τράπεζες βρίσκονται σε συνεχή διάλογο με τους δημόσιους φορείς, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης των προσπαθειών ψηφιοποίησης των συναλλαγών με το Δημόσιο. Επισήμανε, πάντως, ότι ο μεγάλος αρθμός των υπουργείων δυσχεραίνει αυτή την προσπάθεια, καθώς οι τράπεζες δεν έχουν «συνομιλητή με συντονισμό».

Best of Internet