Όταν το 1970 για να ταξιδέψει κάποιος από το Χιούστον στην Νέα Υόρκη θα χρειαζόταν 2 ώρες και 37 λεπτά σήμερα για την ίδια απόσταση θα έκανε 3 ώρες και 50 λεπτά. Παρά τις μεγάλες επενδύσεις στην αεροπορική βιομηχανία, τα υπερσύγχρονα αεροπλάνα, και τις αποστάσεις που μεταφορικά έχουν εκμηδενιστεί αφού το χαμηλό κόστος επιτρέπει σε πλήθος κόσμου να ταξιδεύει εν συγκρίσει με προηγούμενες δεκαετίες οι πτήσεις φαίνεται να κρατούν περισσότερο.

Γιατί όμως μας παίρνει περισσότερο χρόνο να διανύσουμε την ίδια απόσταση; Όχι δεν είναι λόγω της αυξημένης κίνησης, όπως θα ίσχυε αν μιλούσαμε για αυτοκίνητα αλλά εξαιτίας των καυσίμων και της ανάγκης των αεροπορικών εταιρειών για εξοικονόμηση.

Έχει διαπιστωθεί ότι οι αεροπορικές εταιρείες εξοικονομούν εκατομμύρια δολάρια το χρόνο πετώντας με μικρότερες ταχύτητες. Την ίδια στιγμή αν αναλογιστεί κανείς την τιμή των καυσίμων θα διαπιστώσει ότι από το 2002 έως το 2012 η τιμή των καυσίμων ανέβει από 0,70 δολάρια το γαλόνι στα 3 δολάρια το γαλόνι.

Το 2008 το Associated Press ανέφερε ότι η Jetblue εξοικονόμησε 13,6 εκατ. δολάρια το χρόνο προσθέτοντας απλά δύο λεπτά περισσότερα στην διάρκεια της κάθε πτήσης επιβραδύνοντας δηλαδή ελάχιστα την ταχύτητα.

Το κόστος των καυσίμων άλλωστε είναι και ο λόγος που οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν κάθε προσπάθεια, χρεώνοντας όλο και ακριβότερα τα παραπάνω κιλά που παίρνεται μαζί σας, να μειώσουν το βάρος της κάθε πτήσης. Όσο ελαφρύτερο το αεροπλάνο, τόσο μικρότερη η κατανάλωση.  

Ωστόσο οι πτήσεις φαίνεται να διαρκούν περισσότερο εξαιτίας και μιας άλλης πρακτικής που ονομάζεται «Block padding». Αν αναρωτιέστε περί τίνος πρόκειται είναι η πάγια τακτική των αερομεταφορέων να προσθέτουν μερικά ελάχιστα λεπτά σε κάθε πτήση ώστε να φαίνεται πως φτάνουν πάντα στην ώρα τους ή και νωρίτερα καμιά φορά. Αν ταξιδεύετε συχνά θα έχετε παρατηρήσει να περιμένετε αρκετή ώρα μέχρι να απογειωθείτε χωρίς ωστόσο να καθυστερεί η άφιξη στον προορισμό.