Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
25 ΣΕΠ 2017 | 13:44
Τελευταία Ενημέρωση:25 ΣΕΠ 2017 | 13:45

Οι τουριστικές προεκτάσεις του Navarino Challenge (pics)

@ Navarino Challenge by Vladimir Rys

Της Νίκης Μολφέτα, Marketing &Sponsorship  Manager Active Media Group

Υπάρχουν πρωτότυποι και ουσιαστικοί τρόποι για να αναπτύξει κανείς Sports Tourism Events, όπως για παράδειγμα η δημιουργία ή η ενίσχυση brands (προϊόντων), δηλαδή τόποι, περιοχές, νησιά που γίνονται brands ή προωθούνται μέσα από διοργανώσεις αθλητικές, πολιτιστικές και τουριστικές,  με συγκεκριμένες αξίες και φιλοσοφία.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Navarino Challenge, ένα κορυφαίο γεγονός αθλητικού τουρισμού για την Ελλάδα, όπου έχουμε ξενοδοχειακό αθλητικό τουρισμό σε μια ευρύτερη περιοχή. Στην Μεσσηνία και πιο συγκεκριμένα στην Costa Navarino τον πρώτο ολοκληρωμένο, περιβαλλοντικά υπεύθυνο προορισμό υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα.

Βασισμένοι στο κέντρο της φιλοσοφίας της Costa Navarino, το σεβασμό για το περιβάλλον, τις παραδόσεις και την τοπική κοινωνία δημιουργήθηκε για πρώτη φορά ένα αθλητικό τριήμερο που φέτος στην 5η του χρονιά περιλαμβάνει ήδη 17 δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους.

Οι δράσεις έχουν ως βασικό στόχο την προώθηση του Ολυμπιακού Πνεύματος και Ιδεώδους και του «ευ αγωνίζεσθαι» με την συμμετοχή αθλητών-προτύπων που βοηθούν στην εκμάθηση των αθλητικών δραστηριοτήτων ενώ οι συμμετοχές έρχονται από 10 χώρες και κυρίως από την Αμερική. Μια αγορά 25 εκ. τουριστών που ταξιδεύουν κάθε χρόνο σε όλο το κόσμο.

Ο συνδυασμός μιας μεγάλης αθλητικής διοργάνωσης, σε ένα αξεπέραστης ομορφιάς παραθαλάσσιο τοπίο της Μεσογείου, τη Μεσσηνία της παράδοσης, του πολιτισμού και των 4.500 χιλιάδων χρόνων ιστορίας, ανοίγει σπουδαίους ορίζοντες και δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες.

Η επίδραση της Costa Navarino στην ευρύτερη περιοχή, όπως θα δούμε με στοιχεία παρακάτω, είναικαθοριστική. Αυτό είναι ένα γεγονός που αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο μέσα από τη διοργάνωση του Navarino Challenge.

Αρχικά η διοργάνωση συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου της ευρύτερης περιοχής της Μεσσηνίας. Πιο συγκεκριμένα, από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας αρχίζει και τελειώνει η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα με τις πρώτες πτήσεις να εκτελούνται από τον Φεβρουάριο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Συνεπώς ο στόχος είναι ο 12μηνος τουρισμός.

Παράλληλα, με στρατηγικές συνεργασίες όπως αυτή με τον επίσημο αερομεταφορέα της διοργάνωσης, την Qatar Airways, καταφέρνουμε μέσω του παγκόσμιου δικτύου της (μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών) να προσελκύουμε επισκέπτες από περισσότερους από 150 προορισμούς προσφέροντας τους έκπτωση έως και 25% στα εισιτήρια μετ’ επιστροφής τους και να ενισχύουμε με αυτόν τον τρόπο τον τουρισμό της χώρας.

Οι μορφές τουρισμού που προωθεί το «Navarino Challenge» εμπλουτίζουν το προϊόν και δίνουν προστιθέμενη αξία στην Περιφέρεια (golf, σπορ, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, κλπ.) ενώ αναδεικνύουν συνολικά την περιοχή.

Δεν μένει όμως η διοργάνωση μόνο σε αυτό το κομμάτι, καθώς πέρα από τη μίξη ερασιτεχνών αθλητών με επαγγελματίες, Ολυμπιονίκες, πρότυπα για την κοινωνία που βιώνει δύσκολες στιγμές σε όλο τον κόσμο, έρχονται σε επαφή με τους συμμετέχοντες μεταλαμπαδεύοντας τους τις αρχές και τις αξίες του Ολυμπισμού. Μόνο το χαμόγελο των παιδιών από όλη τη Πελοπόννησο που έρχονται να δουν τους Έλληνες Ολυμπιονίκες αξίζει για όλη την προσπάθεια αυτή.

Ένα ακόμα στοιχείο τουριστικής προέκτασης της διοργάνωσης, είναι ότι στηρίζει την τοπική οικονομία. Η επίδραση της  επένδυσης της Costa Navarino  από την έναρξη  των εργασιών κατασκευής μέχρι και σήμερα  εκτιμάται σε € πάνω από 1 δις (Πηγή: ΙΠΑ, Μελέτη Ιαν. 2015), ενώ το 60% των προμηθειών της Costa Navarino, προέρχεται από τοπικούς παραγωγούς και επιχειρήσεις της Μεσσηνίας. Το δε  Navarino Challenge  υποστηρίζει και αυτό  τις  τοπικές εταιρείες εξού και η εξαιρετική συνεργασία με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Τουριστικής Ανάπτυξης της Πύλου από την πρώτη χρονιά, ενώ το 100% των προμηθειών είναι από ελληνικές εταιρείες.

Ο αθλητικός τουρισμός είναι μια παγκόσμια τάση που και τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται ραγδαία στην χώρα μας καθώς είναι άμεσα συνυφασμένος με την γενικότερη πορεία του τουρισμού. Η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού ωστόσο, απαιτεί την ανοδική πορεία, όχι μόνο του τουριστικού προϊόντος αλλά και του αθλητικού και για να κριθεί επιτυχημένο ένα τέτοιο «μείγμα», θα πρέπει τόσο ο ιδιωτικός τομέας (διοργανωτές, καταλύματα), όσο και ο δημόσιος (αρμόδια υπουργεία, δημόσιοι φορείς) να κινούνται συντονισμένα με απώτερο σκοπό την προώθηση του τόπου μας.  Οι Δήμοι Πύλου-Νέστωρος και Τριφυλίας, σε συνεργασία με την Costa Navarino αγκάλιασαν την διοργάνωση Navarino Challenge και την στηρίζουν σε ετήσια βάση, ενώ στις πρώτες χρονιές το ίδιο έγινε και με τους Δήμους Καλαμάτας, Μεσσήνης και Τρίπολης. 

Από την προώθηση του «Navarino Challenge» στην 1η έκθεση “Greek Panorama” στη Νέα Υόρκη, παρουσία του Ελληνοαμερικανού δις φιναλίστ του Super Bowl, πρώην παίκτη του NFL, Niko Koutouvides, και του ελληνοαμερικανού υπερμαραθωνοδρόμου Dean Karnazes.

Το προφίλ του ανθρώπου που κάνει αθλητικό τουρισμό είναι στην κλίμακα των κορυφαίων 10 τουριστών με υψηλές δαπάνες στον κόσμο. Είναι πιο τολμηροί, τους αρέσει να ταξιδεύουν, επιλέγουν να έχουν την οικογένεια τους μαζί, καθώς ο αθλητισμός είναι οικογενειακή διασκέδαση, ενώ τείνουν να επιστρέφουν στον τόπο προορισμού που τους προσέφερε αξέχαστες εμπειρίες και δημιούργησε μοναδικές αναμνήσεις.

Σε αυτή τη φιλοσοφία έχει χτιστεί και συνεχίζει με επιτυχία εδώ και 5 συνεχή χρόνια, η εκδήλωση του Navarino Challenge, μια διοργάνωση ιδιωτικής πρωτοβουλίας με συνοδοιπόρο την Costa Navarino και με παγκόσμιο πλέον χαρακτήρα, η οποία προσελκύει κοινό όλων των ηλικιών, με γνώμονα την προβολή της Μεσσηνίας και την ανάδειξη της πλούσιας κληρονομιάς της.

Best of Internet