Χρύσα Πομόνη (Airhelp): 9 εκατ. επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση κάθε χρόνο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χρύσα Πομόνη (Airhelp): 9 εκατ. επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση κάθε χρόνο

Ήταν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα που η Ryanair ανακοίνωσε την ακύρωση περίπου 2.000 πτήσεων με στόχο να επιτύχει μεγαλύτερη ακρίβεια στα δρομολόγια της. Η απόφαση μάλιστα ελήφθη παρότι γνώριζε ότι θα εξοργιστούν αμέτρητοι επιβάτες. Όπως αποδεικνύεται, η ακρίβεια είναι κάτι που απασχολεί όλο και περισσότερο τις αεροπορικές εταιρείες, αφού εξαιτίας της μπορεί να χάσουν εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις επιβατών. Ειδικά σήμερα που ο κάθε επιβάτης έχει ένα πολύτιμο εργαλείο στο κινητό του, το οποίο τον βοηθά να γνωρίζει το ποσό της αποζημίωσης που δικαιούται για να το διεκδικήσει. Ο λόγος για την Airhelp, την μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αποζημιώσεων στον κόσμο.

Κάθε χρόνο περίπου 9 εκατ. επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση από ακυρώσεις ή καθυστερήσεις πτήσεων, αναφέρει η κα Χρύσα Πομόνη, υπεύθυνη επικοινωνίας της Airhelp στην Ελλάδα, σε συνέντευξή της στο insider.gr. «Με τη βοήθεια της Airhelp έχουν κερδιθεί περί τα 160 εκατ. μέχρι σήμερα για λογαριασμό άλλων επιβατών».

Έμπνευση για την δημιουργία της, όπως εξηγεί, έδωσε μια κακή εμπειρία καθυστέρησης πτήσης των δημιουργών της και ώθηση για να επεκταθεί και να υποστηρίζει 16 διαφορετικές γλώσσες από το 2013 μέχρι σήμερα έδωσε η ανταπόκριση των επιβατών και η συνεχώς αυξανόμενη κίνηση στους αιθέρες. Η ίδια η Airhelp ωστόσο αποτέλεσε το κίνητρο για να επιτύχουν ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια οι αεροπορικές εταιρείες αφού γνωρίζει στους επιβάτες τα δικαιώματά τους και διεκδικεί ποσά που άλλοτε οι ίδιοι δεν έμπαιναν στον κόπο να διεκδικήσουν.

Τι ακριβώς βοήθεια προσφέρει η Airhelp στους ταξιδιώτες και τι είναι το Boarding Pass Scanner;

Η AirHelp είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αποζημιώσεων στον κόσμο για λογαριασμό χιλιάδων επιβατών. Αυτό που προσφέρουμε στους επιβάτες που απευθύνονται σε εμάς για να κάνουν αίτημα αποζημίωσης προς μια αεροπορική εταιρεία σύμφωνα με τον νόμο ΕΚ 261/2014, είναι η άμεση διαπίστωση μέσα σε 2 λεπτά για το εάν δικαιούνται αποζημίωση και σε τι ποσό. Και αυτό γίνεται, γιατί διαθέτουμε την τεχνολογία και τη βάση δεδομένων όλων των πτήσεων που λαμβάνουν χώρα στον κόσμο. Με λειτουργείες όπως το Boarding Pass Scanner, όπου ο καθένας από εμάς μπορεί να περάσει την κάρτα επιβίβασης στο κινητό του, ακόμη κι όταν βρίσκεται σε αναμονή στο αεροδρόμιο, και να μάθει αυτόματα τι χρήματα δικαιούται. Για τον έλεγχο αυτόν δεν χρεώνεται καθόλου ο επιβάτης!

Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της Airhelp και για την εφαρμογή;

Πολλές φορές οι καλύτερες ιδέες είναι αυτές που προκύπτουν τυχαία. Σε μια πτήση τους από Bali για την πατρίδα τους την Δανία, οι ιδρυτές της εταιρείας Henrik Zillmer, Nicolas Michaelsen και Greg Roodt διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει κάποια υπηρεσία να τους βοηθήσει με την πολύωρη καθυστέρηση της πτήσης τους. Δεν άργησαν λοιπόν να καταπιαστούν με αυτή την ιδέα και να φτιάξουν αυτό που είναι σήμερα η AirHelp.

Σε τι ποσοστό ανέρχονται οι καθυστερήσεις πτήσεων και οι αποζημιώσεις που προκύπτουν από αυτές, και πόσοι από τους πελάτες που έχουν δικαίωμα αποζημίωσης το διεκδικούν;

Περίπου 9 εκατομμύρια επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση κάθε χρόνο. Η αποζημίωση για κάθε επιβάτη κυμαίνεται από 150-600 € ανάλογα την απόσταση που είχαν να διανύσουμε με την πτήση τους αυτή. Δυστυχώς, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία μας, μόνο το 2% από αυτούς φτάνουν στο διεκδικήσουν την αποζημίωσή τους. Σκεφτείτε λοιπόν τα ποσά που δεν έχουν αποπληρωθεί ως θα όφειλαν από τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις δεν επικοινωνούν επαρκώς στους επιβάτες τους τα νόμιμα δικαιώματά τους.

Από την ίδρυσή σας μέχρι σήμερα, πόσοι ταξιδιώτες έχουν ζητήσει τη βοήθειά σας για την διεκδίκηση των αποζημιώσεων τους και πόσοι έχουν αποζημιωθεί;

Από την ίδρυσή την AirHelp μέχρι σήμερα, πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες από όλο τον κόσμο έχουν εμπιστευτεί την εταιρία, και έχουμε κερδίσει για τους πελάτες μας αποζημιώσεις που φτάνουν στο ποσό των 160.000.000 €. Στόχος μας είναι να κάνουμε ξεκάθαρη και όσο πιο απλή και προσβάσιμη γίνεται τη διαδικασία για να ελέγχουν τα δικαιώματά τους οι επιβάτες σε όλο τον κόσμο. Είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε την σωστή ενημέρωση όταν επιλέγουμε να πετάξουμε με έναν συγκεκριμένο αερομεταφορέα ώστε να ξέρουμε τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε.

Με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώνετε έχετε κάποια εκτίμηση για την αύξηση των πτήσεων στη χώρα και σε ποιους προορισμούς/αεροδρόμια παρατηρήθηκαν; Με αφορμή και την ανάληψη από την Fraport της διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων, ποια ελληνικά αεροδρόμια ήταν αυτά με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις και ποια τα ποιο ακριβή;

Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα για τα αεροδρόμια με διαχειρίστρια εταιρεία την Fraport τις ημερομηνίες 15 Ιουνίου – 15 Αυγούστου 2016 σε σχέση με την ίδια εποχή του 2017.

Επιπλέον για το Ελ. Βενιζέλος οι μετρήσεις μας για τους καλοκαιρινούς μήνες δείχνουν άνοδο σε απόλυτες πτήσεις: 27.299 για το Καλοκαίρι του 2017 σε σύγκριση με του 2016 που οι πτήσεις που αναχώρησαν από το αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν 26.191. Αντίστοιχα το 2017 η απόδοση ακρίβειας χρόνου για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας ήταν 75% ενώ αντίστοιχα το Καλοκαίρι του 2016 ήταν 79%.

Τον Αύγουστο του 2016 κλείσατε ένα γύρο χρηματοδότησης 12 εκατ. δολαρίων. Ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον, σκέφτεστε να επεκταθείτε και σε άλλες χώρες ή να εισάγετε νέες υπηρεσίες;

Αυτό που μπορούμε να μοιραστούμε μαζί σας είναι ότι ήδη έχουμε υποστηρίξει σε 16 διαφορετικές γλώσσες, καθώς και νομικό επιτελείο σε όλες τις χώρες της ΕΕ που στηρίζουν τις προσπάθειες μας, πρόσφατα ανοίξαμε τις «πύλες» για το κοινό της Ρουμανίας μετά την Ελλάδα. Έχουμε πάνω από 500 εργαζόμενος και εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση ακόμη πιο τεχνολογικά προηγμένων λύσεων και προσωποποιημένων επιλογών, καθώς ο κάθε επιβάτης είναι ξεχωριστός. Σύντομα θα έχετε νέα μας γι’ αυτό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider