Κινεζική επέλαση στις τουριστικές επιχειρήσεις

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κινεζική επέλαση στις τουριστικές επιχειρήσεις

Στην ανάπτυξη της τουριστικής αγοράς της Άπω Ανατολής εδράζεται το νέο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού με τα δεδομένα και τα μηνύματα από την ελπιδοφόρο και εν αναπτύξει αγορά να έρχονται θετικά και πολλαπλά.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε πως με μόνο 530 ευρώ ξεκινά στις 30 Σεπτεμβρίου η απευθείας σύνδεση της Air China, Πεκίνο-Αθήνα. Οι πτήσεις θα εκτελούνται με αεροσκάφος Airbus A330, 2 φορές την εβδομάδα. Το υπάρχον δρομολόγιο Πεκίνο-Μόναχο δεν επεκτείνεται πλέον στην Αθήνα μετά την έναρξη των πτήσεων Αθήνα-Πεκίνο, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η Air China θα εξετάσει την επαύξηση των πτήσεων με τη δημιουργία μίας ακόμη για Σανγκάη. Πέρα από τις πτήσεις της Air China που ξεκινούν από Σεπτέμβριο, υπάρχει πιθανότητα να τοποθετηθεί εντός του 2018 και απ' ευθείας πτήση της China Eastern από τη Σαγκάη προς την Αθήνα. Η Cosco, σε συνεργασία με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και άλλους συναφείς φορείς ήδη πραγματοποιούν διαπραγματεύσεις με την China Eastern Airlines για τη διεξαγωγή απευθείας πτήσεων τσάρτερ Αθήνα – Σαγκάη.

Ο αερομεταφορέας μοιάζει να επενδύει στη σύνδεση των δύο προορισμών μετά και την άνοδο των κινέζων τουριστών που καταγράφει η χώρα τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 2016 επισκέφτηκαν την Ελλάδα 112.000 Κινέζοι, ενώ φέτος αναμένεται να επισκεφτούν την χώρα 170.000 Κινέζοι, ποσοστό κατά πολύ υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι.

Την άνοδο του κινεζικού ρεύματος προς τη χώρα επιβεβαιώνει και ο αριθμός των θεωρήσεων (Visa) που εκδίδουν οι ελληνικές προξενικές αρχές οι οποίες ανταπεξέρχονται με δυσκολία στα αιτήματα των Κινέζων που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα. Ήδη μάλιστα, σύμφωνα με αναφορές τουριστικών γραφείων από Πεκίνο και Σαγκάη καταγράφεται αυξημένο ενδιαφέρον –σε σχέση με το 2016- για προορισμούς όπως Σαντορίνη, Μύκονος, Αθήνα και Χανιά. Από το 2010 μέχρι σήμερα, ο αριθμός των θεωρήσεων από Πεκίνο, Σαγκάη και Γκουαντζού έχει σχεδόν εξαπλασιαστεί. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα ταξιδεύουν στην Ελλάδα με Visa που έχει εκδοθεί για άλλη χώρα της Schengen (π.χ. Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία) στο πλαίσιο ενός τουριστικού «πακέτου» επίσκεψης δύο ή περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών. Σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού το 2020 θα ταξιδεύουν 100 εκατ. Κινέζοι. Τα σημερινά δεδομένα έχουν υπερκεράσει την έρευνα, αφού ήδη 100 εκατ. Κινέζοι κάνουν διακοπές στο εξωτερικό.

Μάλιστα η σταδιακή αύξηση των απευθείας πτήσεων από την Κίνα, οι πτήσεις τσάρτερ που αναμένονται προς το τέλος του έτους, η ενίσχυση της κρουαζιέρας με ανάδειξη του Πειραιά σε «home port», η ταχύτερη έκδοση θεωρήσεων (Visa) από τα ελληνικά προξενεία και η επέκταση στην Ελλάδα κινεζικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών όπως το Alibaba, η Alitrip, η Alipay και το Baidu, κάνουν Κινέζους αξιωματούχους και επικεφαλής τουριστικών επιχειρήσεων να προβλέπουν τον… δεκαπλασιασμό του αριθμού των Κινέζων ταξιδιωτών στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη τριετία ή πενταετία, κάνοντας λόγο για 1 με 1,5 εκατομμύριο Κινέζους ταξιδιώτες ετησίως.

Οι non stop πτήσεις ωστόσο δεν είναι η μόνη σπουδαία παρακαταθήκη για την ανάπτυξη της αγοράς της Άπω Ανατολής. Αντίστοιχη προσπάθεια γίνεται κι από την διοίκηση του ΟΛΠ για άνοιγμα της κινεζικής αγοράς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Οι πρωτοβουλίες μάλιστα για την περαιτέρω ανάπτυξη του home porting έχουν άμεση συσχέτιση με τις αερομεταφορές. Ενδεικτικό παράδειγμα η συμφωνία της Cosco με τις Κινεζικές Ανατολικές Αερογραμμές, την τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας, για απευθείας ναυλωμένες πτήσεις με Κινέζους τουρίστες οι οποίοι στη συνέχεια θα επιβιβάζονται σε κρουαζιερόπλοια για Μεσόγειο, Αδριατική και Αιγαίο.

Στο ίδιο μήκος κύματος, σε λίγο καιρό αναμένεται η ανακοίνωση της συμφωνίας εξαγοράς της Celestyal Cruises από κινέζους επενδυτές. Η «απόβαση» κινεζικού ομίλου στην ελληνική κρουαζιέρα είχε ακουστεί ήδη από το χειμώνα του 2017 με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για έναν κινεζικό όμιλο ο οποίος βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο των διαπραγματεύσεων με τη Lοuis plc, προκειμένου να εξαγοράσει το 51% των μετοχών της τελευταίας στη Celestyal.

Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου εκτιμάται ότι θα καρποφορήσει η Διεθνής Στρατηγικής Συμμαχίας της Aegean Airlines με τον κινεζικό όμιλο HNA/Hainan, ο οποίος ενδιαφέρεται να αποκτήσει το 25% του ομίλου της αεροπορικής εταιρείας. Μετά τα δημοσιεύματα για πιθανή εξαγορά που είχαν κυκλοφορήσει πριν από μερικούς μήνες η εταιρεία επιβεβαίωνε έμμεσα τις συνομιλίες μέσω ανακοίνωσής της. Όπως έγραφε τότε ο ελληνικός αερομεταφορέας «πάντοτε διερευνά δυνατότητες στρατηγικών συνεργασιών και συμπράξεων, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο στις εργασίες όσο και στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής της. Σε περίπτωση που συνάψει στο μέλλον συμφωνία αναφορικά με στρατηγική συνεργασία, ή αντίστοιχη σημαντική επιχειρηματική εξέλιξη η εταιρεία θα προβεί σε σχετική ανακοίνωση προκειμένου να ενημερώσει το επενδυτικό κοινό, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, δεν υπάρχει μια τέτοια εξέλιξη».

Στην αγορά ωστόσο οι πληροφορίες έρχονται πολύ πιο συγκεκριμένες και κάνουν λόγο για είσοδο με μειοψηφικό ποσοστό του ομίλου HNA (Hainan), ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, της επίγειας εξυπηρέτησης όπου κατέχουν ποσοστό της Swissport International, του τουρισμού, του χρηματοπιστωτικού τομέα, του κλάδου των logistics κ.ά. Εάν η στρατηγική συμμαχία συναφθή αναμένεται πως θα ανάψει το «πράσινο φως» για απευθείας πτήσεις και του ισχυρότερου αερομεταφορέα της Ελλάδας προς την Κίνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider