Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Οι 10 λειτουργίες του Facebook που δεν γνωρίζετε

Οι 10 λειτουργίες του Facebook που δεν γνωρίζετε - Κεντρική Εικόνα/Video

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Facebook αποτελεί την κεντρική πλατεία του διαδικτυακού χωριού των ημερών μας. Ειδικά μετά την κυριαρχία των smartphones η επικοινωνία τόσο η φιλική όσο και η εταιρική φέρει την σφραγίδα του κοινωνικού δικτύου. Άλλωστε το δημιούργημα του Zuckerberg αποτελεί μια μεγάλη επιχειρησιακή πλατφόρμα των ημερών η οποία θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και τα επόμενα χρόνια. Ο λόγος είναι πως καταφέρνει να συναγωνιστεί τις άλλες πλατφόρμες χάρη στις εξατομικευμένες υπηρεσίες που προσφέρει αλλά και στα συνεχώς αυξανόμενα εργαλεία που διευκολύνουν τους χρήστες.

Μάλιστα τα εργαλεία ή αλλιώς τα πράγματα που μπορείτε να κάνετε στο Facebook είναι πλέον τόσα πολλά που αν δεν είστε προχωρημένος χρήστης είναι πιθανόν να μην τα ξέρετε όλα. Παρακάτω ακολουθούν μερικά από τα λιγότερο γνωστά αλλά χρήσιμα καθώς και ο οδηγός για να τα χρησιμοποιήσουμε.

1. Ο φάκελος των εισερχομένων που πιθανόν δεν ξέρατε ότι υπάρχει

Εάν είστε χρήστης του Facebook εδώ και καιρό, τότε πιθανόν να έχετε έναν φάκελο γεμάτο εισερχόμενα μηνύματα των οποίων την ύπαρξη ούτε καν γνωρίζετε. Για να το βρείτε πρέπει να πάτε στα Εισερχόμενα. Δίπλα στην κατηγορία «Πρόσφατα» (Recent) υπάρχει μια αχνή ετικέτα που φέρει την ονομασία «Aιτήματα μηνυμάτων» (Message Request).

Αυτός ειναι ο φάκελος στον οποίο το Facebook τοποθετεί τα μηνύματα εκείνων που δεν είναι φίλοι σας. Αν ανατρέξετε σε αυτόν μπορεί να βρείτε από μηνύματα αγνώστων που προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί σας μέχρι κακόβουλα spam από ψεύτικα προφίλ. Ο μόνος τρόπος για να το ανακαλύψετε είναι να κλικάρετε τον φάκελο μηνυμάτων στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας σας. Από προεπιλογή θα δείτε τα «Πρόσφατα» μηνύματα, αυτά που γνωρίζετε και διαβάζετε, δεξιά της θα δείτε την κατηγορία «Aιτήματα μηνυμάτων». Αφού την επιλέξετε θα σας οδηγήσει σε μια κενή σελίδα όπου στο κέντρο της εμφανίζεται ένα link με την ονομασία «Προβολή φιλτραρισμένων μηνυμάτων» (See filtered requests). Δεν έχετε παρά να την πατήσετε και θα δείτε μηνύματα που ίσως δεν είχατε δει μέχρι χθες.

Το 2012 το Facebook πειραματιζόταν με το αν θα επιτρέπει στα άγωνστα άτομα να πληρώνουν για να μπορούν να στείλουν μηνύματα σε όσους δεν ήταν φίλοι τους. Η πληρωμή ξεκινούσε από το 1 δολάριο και έφτανε μέχρι τα 100(για να στείλεις μήνυμα στον ίδιο τον Zuckerberg.

  • Δείτε ποιος συνδέθηκε στο προφίλ σας

Θέλετε να ξέρετε εάν κάποιος συνδέθηκε στο προφίλ σας χωρίς την άδειά σας; Τότε δεν έχετε παρά να πάτε στην σελίδα των Ρυθμίσεων (setting page). Στην επιλογή Ασφάλεια θα επιλέξετε την υποκατηγορία Από που συνδέεστε (Where You're Logged In). Εκεί θα σας δείξει όλες τις ενεργές συνδέσεις αυτή τη στιγμή, κι από σταθερό υπολογιστή κι από το κινητό καθώς και ένα ιστορικό των προηγούμενων ημερών. Για την ακρίβεια θα σας εμφανίσει την τοποθεσία (κατά προσέγγιση) καθώς και τον τύπο της συσκευής από όπου είστε συνδεδεμένοι (για παράδειγμα Firefox σε Windows 7).

Tip: Να έχετε υπόψη σας ότι η τοποθεσία δηλώνεται με βάση τον πάροχο του Internet γι' αυτό και είναι κατά προσέγγιση, δηλαδή μπορεί να βρίσκεστε στο κέντρο και να σας εμφανίζει σε κάποιο προάστιο της Αττικής.

Σε περίπτωση που ανακαλύψετε πως είστε συνδεδεμένοι κι από κάποιον άλλο υπολογιστή τον οποιο δεν γνωρίζετε έχετε το δικαίωμα να διακόψετε την σύνδεση. Αυτό το εργαλείο είναι χρήσιμο και για την περίπτωση που είχατε συνδεθεί από το σπίτι κάποιου φίλου ή από κάποιο δημόσιο υπολογιστή, όπως από κάποιο Internet καφέ, και ξεχάσατε να πραγματοποιήσετε έξοδο.

  • Κρυφά Emoji που δεν έχετε χρησιμοποιήσει

Τα εικονίδια που φέρουν την ονομάσία Emoji στην πραγματικότητα σχεδιάστηκαν για να αντικαταστήσουν τα λόγια και για να μας γλιτώσουν χρόνο από την πληκτρολόγηση. Για παράδειγμα όταν θέλουμε να δείξουμε ότι μας ευχαριστεί αυτό που διαβάζουμε μπορούμε να στείλουμε ένα χαμόγελο, εάν μας θλίβει μια φατσούλα που κλαίει και ούτω καθεξής. Τα περισσότερα από αυτά μάλιστα εμφανίζονται συνδυάζοντας σύμβολα από το πληκτρολόγιο για παράδειγμα για το χαμόγελο μπορείτε απλά να γράψετε :) για το διάπλατο χαμόγελο :D και τα λοιπά. Το πιο πιθανό είναι όμως αυτά να τα ξέρετε. Για δείτε όμως αυτά...

 (y) = το σύμβολο του Like

 (^^^) = ένας εξαιρετικός λευκός καρχαρίας

 :|] = ένα ξεχωριστό ρομπότ

 :poop: = ό,τι καταλάβατε

 <(") = ένας πιγκουίνος

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε εξίσου και σε wall post αλλά να έχετε υπόψη σας ότι δεν εμφανίζονται σε όλα τα κινητά. Για να δείτε όλες τις συντομεύσεις καθώς και όλα τα emoji που είναι διαθέσιμα στο facebook δεν έχετε παρά να πατήσετε εδώ.

  • Γυρίστε τα όλα τούμπα

Αν και η συγκεκριμένη λειτουργία δεν έχει κάποια ιδιαίτερη χρήση, παρόλα αυτά μπορεί να αποδειχτεί χρήσιμη για φάρσες.... Όταν πριν από 10 περίπου χρόνια ήταν στη μόδα η πειρατική γλώσσα (κυρίως στην Αμερική) το Facebook σκέφτηκε ανάμεσα στις διαθέσιμες διαλέκτους να συμπεριλάβει και αυτή.

Εάν λοιπόν την επιλέξετε αντί για την σελίδα home θα βλέπετε homeport αντί για Messages θα βλέπετε Bottle ‘o message και άλλα πολλά λογοπέγνια από τον θαυμαστό κόσμο των πειρατών.

Στην ίδια λογική βασίζεται και η γλώσσα English upside down- όπου γυρνάει τα πάνω κάτω στα γράμματα με αποτέλεσμα να δυσκολεύεστε να διαβάσετε ακομα και το Home.

Να σημειώσουμε πως οι δύο λειτουργίες προσφερονται μόνο στα αγγλικά. Για να τις ενεργοποιήσετε πρέπει να πάτε στις Ρυθμίσεις, στη συνέχεια να επιλέξετε από την αριστερή στήλη Γλώσσα και από το drop down μενού να βάλετε όποια από τις δύο προτιμάτε.

  • Δημιουργήστε ένα «τεράστιο» post

Υπάρχουν φορές που θεωρείτε πως κάποια δημοσίευση σας αξίζει να διαβαστεί πολύ περισσότερο από τις υπόλοιπες - είτε κάποια προωθητική ενέργεια αν χρησιμοποιείτε το facebook για επαγγελματική χρήση ή ακόμα και κάτι που θέλετε οι φίλοι σας να λάβουν οπωσδήποτε υπόψη- ή ακόμα πως έχετε τόσα να πείτε που θα χρειαζόταν ένα ατομικό blog για να τα χωρέσει.

Εάν λοιπόν δεν έχετε το δικό σας blog μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το Facebook «Note» για να δημιουργήσετε ένα «υπερμεγέθες» post με τις ιδέες σας τις απόψεις και τα κείμενά σας, που θα τραβήξει την προσοχή.

Για να κάταλάβετε πάνω κάτω τι εννοούμε μπορείτε να πληκτρολογήσετε facebook.com/notes και να δείτε τα blog posts που ενδεχομένως οι φίλοι σας έχουν ανεβάσει.

Στην περίπτωση που θέλετε κι εσείς να δημιουργήσετε κάτι αντίστοιχο, όπως είστε στην σελίδα με τις σημειώσεις  απλά πατήστε το «+ Δημιουργία σημείωσης» ( + Write a Note) στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Θα μεταφερθείτε σε έναν πολύ εύκολο post editor ο οποίος θα βοηθήσει να μοιραστείτε τις σκέψεις σας (συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας να προσθέσετε μια φωτογραφία εξωφύλλου γι αυτή και μόνο την σημείωση) και να τις μοιραστείτε με τους φίλους σας όπως θα κάνατε και με ένα κανονικό Facebook post.

Εάν δεν προλάβετε να τελειώσετε αμέσως την δημοσίευσή σας να ξέρετε ότι μπορείτε να την αποθηκεύσετε, να την συνεχίσετε αργότερα και να την δημοσιεύσετε όταν τελειώσετε.

  • Δημιουργήστε λίστες με ενδιαφέροντα

Ίσως γνωρίζετε, ίσως πάλι κι όχι, τις interest list, λίστες με ενδιαφέροντα του Facebook. Είναι πανομοιότυπες με τις λίστες που μπορεί να φτιάξει κανείς στο twitter( και δεν σχετίζονται σε καμία περίπτωση με τις λίστες των φίλων. Οι Interest lists στην ουσία μπορούν να συμπεριλάβουν δημοσιεύσεις από άτομα και ιστότοπους που ακολουθείτε και εταιρείες που σας ενδιαφέρουν. Μπορούν είτε να είναι ιδιωτικές (να τις βλέπετε μόνο εσείς) είτε να τις μοιράζεστε με τους φίλους σας ή και να είναι δημόσιες, όπως κατά βάση και στο Twitter.

Για να δείτε τις λίστες ενδιαφερόντων αλλά και να δημιουργήσετε μια νέα όπως είστε στην αρχική σελίδα δεν έχετε παρά να επιλέξετε από την δεξιά λίστα την κατηγορία «Ενδιαφέροντα». Από τη σελίδα των Ενδιαφερόντων σας δίνετε η επιλογή «Δημιουργία Λίστας». Με το που κλικάρετε σας δίνει την δυνατότητα να επιλέξετε όσους (σελίδες, φίλους ή ομάδες) επιθυμείτε να συμπεριληφθούν σε αυτή. Πατάτε την επιλογή Επόμενο και σας δίνετε η δυνατότητα να ορίσετε το όνομα της λίστας καθώς και το αν επιθυμείτε να είναι ορατή μόνο σε εσάς να την βλέπουν οι φίλοι σας ή να είναι δημόσια. Επιλέγετε «Τέλος » και η Interest list σας έχει δημιουργηθεί...

  • Σώστε για να διαβάσετε αργότερα

Σίγουρα θα σας έχει τύχει να πάρει το μάτι σας μια δημοσίευση ενός φίλου την οποία όμως εκείνη την στιγμή δεν έχετε τον χρόνο να διαβάστε κι αργότερα ανάμεσα σε όλη αυτή την πληροφορία που δημοσιεύεται αδυνατείτε είτε να την θυμηθείτε είτε να την εντοπίσετε ξανά; Γι αυτόν ακριβώς το σκοπό υπάρχει η λειτουργία «Αποθήκευση συνδέσμου ή βίντεο » (Save for Later), δηλαδή για να αποθηκεύσετε μια δημοσίευση για να την διαβάσετε αργότερα.

Εάν υπάρχει κάτι που θέλετε να ανατρέξετε αργότερα μπορείτε να κλικάρετε το βελάκι που υπάρχει πάνω δεξιά σε κάθε Post για να σας εμφανίσει το drop down μενού λειτουργιών. Εκεί επιλέγετε το «Αποθήκευση συνδέσμου» ή βίντεο, ανάλογα τι περιλαμβάνει η δημοσίευση και θα στείλει το post στον φάκελο με τα αποθηκευμένα. Ποιος και που ειναι αυτός ο φάκελος; Δεν μπορείτε να τον δείτε παρά μόνο αν βάλετε κάτι για να ανατρέξετε αργότερα. Για να δείτε ό,τι έχετε αποθηκεύσει, πηγαίνετε στα Αγαπημένα σας, στην αριστερή στήλη, και πατάτε «Αποθηκευμένα».

  • Όριστε τον κληρονόμο σας...

Μπορεί να μην θέλουμε να το πιστέψουμε αλλά όλοι κάποια μέρα θα φύγουμε από τον «μάταιο τούτο κόσμο». Κι έπειτα τι θα γίνει η διαδικτυακή μας εικόνα που με τόσο κόπο όλα αυτά τα χρόνια έχουμε δημιουργήσει; Εάν θέλετε να ορίστε τον διαδικτυακό σας κληρονόμο λοιπόν ο οποίος θα διαχειρίζεται τον λογαριασμό σας αφού «χαθείτε» τώρα μπορείτε.

Στην ουσία αυτός θα μπορεί να διαχειρίζεται το λογαριασμό σας μετά το θάνατό σας, να καρφιτσώσει μια δημοσίευση στο Χρονολόγιό σας, να απαντά σε νέα αιτήματα φιλίας και να αλλάξει τη φωτογραφία προφίλ σας και την φωτογραφία εξωφύλλου σας για κάτι πιο ταιριαστό με την περίσταση.  Δεν Θα μπορεί να δημοσιεύει με το όνομά σας ή να δει τα μηνύματά σας παρά μόνο αν εσείς το προαποφασίσετε.

Για να ορίστετε τον κληρονόμο σας λοιπόν μπορείτε να πάτε στα Setting Ρυθμίσεις, Ασφάλεια Υπεύθυνο λογαριασμού σε περίπτωση ( Settings > Security > Legacy Contact tab and choose one of your Facebook friends to handle your digital affairs). Επιπλέον μπορείς να επιλέξεις ο λογαριασμός σου να διαγραφεί μετά τον θανατό σου.

  • Πώς να σταματήσετε το Facebook να σας παρουσιάζει στοχευμένες διαφημίσεις

Είναι γνωστό πως το Facebook συλλέγει στοιχεία από την περιήγησή σας και σας παρουσιάζει στοχευμένς διαφημίσεις. Για να κάνετε λοιπόν την περιήγησή σας λίγο πιο ιδιωτική μπορείτε να επιλέξετε έναν από τους δύο παρακάτω τρόπους.

Αρχικά αν δεν θέλετε το Facebook να χρησιμοποιεί πληροφορίες με βάση τη δραστηριότητά σας σε άλλους ιστότοπους ή εφαρμογές εκτός Facebook με σκοπό να σας προβάλλει διαφημίσεις, μπορείτε να επιλέξετε να μην λαμβάνετε διαφημίσεις αυτού του είδους από τις ρυθμίσεις σας. .Επιλέγετε την κατηγορία Διαφημίσεις και στο Διαφημίσεις ανάλογα με τον τρόπο που χρησιμοποιώ ιστοτόπους και εφαρμογές επιλέγω το όχι. Σε αυτή την περίπτωση να διευκρινίσουμε πως το facebook σας δείχνει διαφημίσεις απλά όχι βασισμένες στα στοιχεία που συλλέγει για εσάς.

Επιπλέον μπορείτε να επιλέξετε να μην λαμβάνετε διαφημίσεις αυτού του είδους μέσω της European Interactive Digital Advertising Alliance στην Ευρώπη. Μέσα από τον παραπάνω σύνδεσμο μπορείτε να ενεργοποιήσετε και να απενεργοποιήσετε όλες τις εταιρείες που ακολουθούν παρόμοια πρακτική συμπεριλαμβανομένου και του Facebook.

Eφόσον επιλέξετε να εξαιρεθείτε από την συμπεριφορική διαφήμιση χρησιμοποιώντας το παραπάνω site , είναι σημαντικό να θυμάστε πως δεν θα σταματήσετε να βλέπετε διαφημίσεις όταν χρησιμοποιείτε το Internet, αλλά πως οι διαφημίσεις που θα βλέπετε δεν θα είναι στοχευμένες σε εσάς και τα ενδιαφέροντά σας.

Επιπλέον εάν επιλέξετε να εξαιρεθείτε της συμπεριφορικής διαφήμισης που προέρχεται από συγκεκριμένη εταιρεία, η επιλογή σας θα αφορά μόνο τη συλλογή δεδομένων από τη συγκεκριμένη εταιρεία και στο συγκεκριμένο browser που χρησιμοποιείτε. Ομοίως, αν επιλέξετε να εξαιρεθείτε από τη συμπεριφορική διαφήμιση προερχόμενη από το σύνολο των εταιρειών, και πάλι θα αφορά το συγκεκριμένο browser που χρησιμοποιείτε. Θα πρέπει να ακολουθήσετε την ίδια διαδικασία σε κάθε browser που χρησιμοποιείτε στον ίδιο ή στους διαφορετικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές και συσκευές. Και φυσικά αν υπάρχουν ξεχωριστοί λογαριασμοί χρηστών σε έναν υπολογιστή, σας δίνεται η δυνατότητα να προσαρμόσετε τις προτιμήσεις σας για κάθε λογαριασμό. 

  • Τακτοποιήστε το newsfeed σας

Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την αρχική σας σελίδα με το σπίτι σας, εννοώντας πως και σε αυτή θέλετε όλα να είναι σύμφωνα με τα δικά σας γούστα, να την κρατάτε καθαρή, σε τάξη και ελεύθερη από αντιπερισπασμούς. Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για να το κάνετε αυτό είναι να πάτε το ποντίκι σας αριστερά από την κατηγορία «Ενημερώσεις» και να επιλέξετε το αναδυόμενο παράθυρο που γράφει «Επεξεργασία προτιμήσεων».

Μόλις κλικάρετε θα σας εμφανίσει μια σειρά επιλογών για να ορίσετε τις προτιμήσεις σας. Από εκεί μπορείτε να ελέγξετε τις δημοσιεύσεις ποιων φίλων σας δεν θέλετε να χάνετε ποτέ,  να σταματήσετε να ακολουθείτε εκείνους που δημοσιεύουν τόσο συχνά που σπαμάρουν το newsfeed σας, να ακολουθήσετε ξανά άτομα που έχετε εγκαταλείψει στο παρελθόν και τέλος να επιλέξετε σελίδες που συνάδουν με τα ενδιαφέροντά σας για να τις ακολουθήσετε.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet