Έξι παίκτες οι κυρίαρχοι της ελληνικής αγοράς smartphones

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έξι παίκτες οι κυρίαρχοι της ελληνικής αγοράς smartphones

Προς συρρίκνωση βαδίζει και επί ελληνικού εδάφους η αγορά smartphones σύμφωνα με τα στοιχεία για τις πωλήσεις των κατασκευαστών στο πρώτο μισό του 2018 με έξι κατασκευαστές από τους 15 και πλέον που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά να καταφέρνουν να συγκεντρώσουν μερίδιο άνω του 3% Την τάση, ωστόσο, η οποία ακολουθεί τα πρότυπα της της ευρωπαϊκής αγοράς, απειλούν να αντιστρέψουν νέοι πρωτοεμφανιζόμενοι παίκτες, όπως οι Nokia και Honor που κερδίζουν γρήγορα έδαφος στις πωλήσεις συσκευών.

Με μια ματιά, τα τεμάχια των κινητών που πουλήθηκαν το πρώτο επτάμηνο του έτους κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τα χρήματα που διέθεσαν για τις νέες συσκευές οι έλληνες κατασκευαστές. Κι αυτό γιατί τα νέα μοντέλα των βασικών παικτών της αγοράς με οδηγό το iPhone X φαίνεται να αυξάνουν συνεχώς την μέση τιμής τους.

Αναλυτικότερα λοιπόν το πρώτο επτάμηνο του έτους, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο του 2018 πουλήθηκαν περίπου 1,16 εκατ. συσκευές από τις 1,12 εκατ. συσκευές που πουλήθηκαν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017. Το συνολικό ποσό που διέθεσαν οι Έλληνες καταναλωτές για την απόκτηση smartphones αυξήθηκε κατά 40 εκατ. ευρώ (300 εκατ. ευρώ το 2018 έναντι περίπου 260 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017), χάρη στις πωλήσεις ακριβότερων συσκευών στην κατηγορία των 600 ευρώ.

Από τις πωλήσεις αυτές δε, το 80% και πλέον συγκεντρώνουν πέντε μόνο κατασκευαστές. Την πρώτη θέση στην χρυσή πεντάδα παίρνει η Samsung με μερίδιο αγοράς που φτάνει το 29%, λίγο μικρότερο σε σχέση με πέρυσι και ακολουθεί η Huawei με μερίδιο αγοράς της τάξης του 23%, αυξημένο σε σχέση με πέρυσι αλλά με αρκετή απόσταση από την πρώτη θέση. Έκπλήξεις βέβαια παρατηρούνται και στις τρεις επόμενες θέσεις. Συγκεκριμένα στην τρίτη θέση με αλματώδη ανάπτυξη βρίσκεται πλέον η κινεζική Xiaomi η οποία έχει καταφέρει σε ένα μικρό διάστημα να συγκεντρώσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 16% εξορίζοντας την MLS η οποία συγκέντρωσε μερίδιο της τάξης οτυ 8% μειωμένο κατά μία μονάδα σε σχέση με πέρευσι. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Apple με μερίδιο αγοράς των πωληθέντων συσκευών 6,5% η οποία, ωστόσο αναμένει να ανακάμψει το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με την κυκλοφορία των 3 νέων Smartphones.

Οι λοιποί κατασκευαστές συγκεντρώνουν πλέον μερίδιο κάτω του 2% σε αντίθεση με το παρελθόν που κινούνταν στο 3% - 6% με φωτεινή εξαίρεση την Nokia (HMD Global) η οποία συγκεντρώνει έφτασε αισίως στην σύντομη πορεία της το 3,5% και ανεβαίνει. Η μέχρι χθες άκρως ανταγωνιστική αγορά έχει επικεντρωθεί λοιπόν σε έξι βασικούς παίκτες αφήνοντας πολλούς απέξω από τον μεγάλο αγώνα. Σύμφωνα βέβαια με πηγές της αγοράς η έλευση νεών παικτών όπως αυτή της Nokia αλλά και της Honor η οποία έκανε την εμφάνισή της στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να ανατρέψει τις ισορροπίες στο μέλλον.

Η κατάταξη ωστόσο αλλάζει αισθητά αν κοιτάξουμε την αξία κι όχι τα τεμάχια των πωληθέντων συσκευών. Σε αυτή την κατάταξη την πρωτιά έχει Samsung, με μερίδιο που αγγίζει το 37% - αυτό είναι και το μόνο κοινό με την προηγούμενη κατάταξη. Στη δέυτερη θέση βρίσκεται η Apple η οποία συγκεντρώνει το 20% ενώ ακολουθεί η Huawei με μερίδιο που φτάνει το 19,5%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Xiaomi με το μερίδιό της να φτάνει το 11% ενώ με κόπο ακολουθεί η MLS το μερίδιο της οποίας φτάνει το 4%, λίγο μεγαλύτερο δηλαδήα από αυτό της ανερχόμενης Nokia που κινείται ήδη στο 2,5%.

Τα φθηνότερα smartphones προτιμούν οι Έλληνες

Πέρα βέβαια από τους πρωταγωνιστές της αγοράς ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία σχετικά με τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Όπως αποδεικνύεται τα φθηνότερα smartphones έχουν την τιμητική τους αφού οι συσκευές με τιμή μεταξύ 100 και 200 ευρώ αντιπροσωπεύουν το 45% των πωλήσεων, ενώ εκείνες με τιμή κάτω από 100 ευρώ το 10%. Εν αντιθέσει το μερίδιο των συσκευών με τιμή από 300 έως και 600 ευρώ φτάνει μόνο στο 7% ενώ το 10% των συσκευών που πουλήθηκαν το πρώτο επτάμηνο ξεπερνούσαν σε τιμή τα 600 ευρώ. Διαφοροποιητικό στοιχείο αποτελεί η αύξηση των πωλήσεων των συσκευών με τιμή από 200 έως 300 ευρώ οι οποίες αντιπροσωπεύουν πλέον το 20%, γεγονός που αποδεικνύει πως οι οι έλληνες στρέφονται όλο και περισσότερο σε καλύτερες συσκευές.

Και φυσικά κάθε κατασκευαστής είναι δυνατός σε συγκεκριμένες κατηγορίες τιμής. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η Samsung κυριαρχεί στην κατηγορία 200-300 ευρώ με ένα εξίσου καλό μερίδιο στην αγορά των 100-200 ευρώ. Εξαιρετικά δυνατές στην εν λόγω κατηγοράι εμφανίζονται και οι Xiaomi και Huawei. Όσο για την «υψηλή» κατηγορία των συσκευών με τιμή πάνω από 600 ευρώ, η Apple έχει σχεδόν το μισό μερίδιο αυτής της αγοράς - λίγο κάτω από 50% ενώ κοντά στο 40% κινείταη η Samsung. Τέλος η Huawei μετά την επιτυχία του P20 Pro, φαίνετια πως συκεντρώνει το 10% της συκεκριμένης κατηγορίας.

Όσον αφορά τα κανάλια πώλησης των συσκευών αυτών, έδαφος χάνουν τα online καταστήματα με το μερίδιό τους να φτάνει το 15% από το 20% που ήταν παλαιότερα, ενώ το 42% των πωλήσεων γίνεται μέσα από τις αλυσίδες των παρόχων (Γερμανός, Vodafone, Wind), ενώ σε αντίστοιχα νούμερα κινούνται και οι πωλήσεις από τις αλυσίδες ηλεκτρονικών (Κωτσόβολος, Πλαίσιο, Public, MediaMarkt κ.ά)..

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider