Το ελληνικό social medium που θέλει να γίνει το Facebook των καταναλωτών

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το ελληνικό social medium που θέλει να γίνει το Facebook των καταναλωτών

Έχετε προσπαθήσει ποτέ να αναζητήσετε μέσω διαδικτύου ένα ποιοτικό προϊόν σε μια συγκεκριμένη περιοχή το οποίο έχουν πρωτίστως δοκιμάσει κι εμπιστευτεί οι φίλοι σας; Αν ναι, τότε θα έχετε διαπιστώσει ότι είναι αδύνατο, αφού τα υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν αναφορές από φίλους για προϊόντα και καταστήματα που εμπιστεύονται στις οποίες όμως δεν μπορεί να ανατρέξει κανείς ενώ οι υπάρχουσες πλατφόρμες περιλαμβάνουν κριτικές χρηστών που δεν εμπιστευόμαστε αφού μας είναι άγνωστοι. Όλα αυτά βέβαια μέχρι χθες! Από σήμερα η πραγματικότητα αυτή αλλάζει δια χειρός Trust & Use, ενός νέου κοινωνικού δικτύου με ελληνική σφραγίδα που φιλοδοξεί να γίνει το Facebook του καταναλωτή.

Το trustanduse.com, το νέο social medium όπως το αποκαλούν τα στελέχη του, κάνει επισήμως σήμερα την πρεμιέρα του, αν και σε beta version μέχρι τον Σεπτέμβριο. Στόχος του δεν είναι να φέρει πιο κοντά τους καταναλωτές με τους εμπόρους ανεξαρτήτου μεγέθους και να επεκταθεί εκτός συνόρων και μάλιστα σύντομα. Η προσπάθεια δεν φαίνεται προτάκουστη αν αναλογιστεί κανείς την μέχρι τώρα πορεία των κοινωνικών δικτύων - μετά την επιτυχία του Facebook τα social media στράφηκαν στην εξειδίκευση δημιουργώντας το κοινωνικό δίκτυο για την ενημέρωση - Twitter, το κοινωνικό δίκτυο για τους επαγγελματίες - Linkedin, το κοινωνικό δίκτυο των εστιατορίων - Yelp και ούτω καθεξής.

Το trustanduse.com, είναι ελληνικό εγχείρημα έχει αφετηρία την χώρα μας και αποτελεί οικογενειακή υπόθεση, συγκεκριμένα υπόθεση της οικογένειας Παπαδημητρίου η οποία έχει πολυετή εμπειρία στο χώρο του digital marketing και της online διαφήμισης, όπως σημείωσαν τα στελέχη του κατά την παρουσίασή του στους δημοσιογράφους.

Tι είναι όμως ακριβώς το Trust and Use; Επί της ουσίας είναι ένα κοινωνικό δίκτυο όπου οι χρήστες παρουσιάζουν την καταναλωτική τους ζωή. «Τι θα έκανες μέχρι χθες αν ήθελες να βρεις έναν καλό δικηγόρο. Θα σκεφτόσουν ποιος από τους φίλους σου είχε αντιμετωπίσει ένα αντίστοιχο πρόβλημα και θα τον καλούσες στο τηλέφωνο να σου συστήσει τον άνθρωπο που του το έλυσε. Εν συνεχεία θα απευθυνόσουν στον άνθρωπο αυτό λόγω της εμπιστοσύνης που έχεις στον φίλο σου. Αυτή ακριβώς τη λογική φιλοδοξεί να μεταφέρει online το Τrust and Use εμπλουτίζοντάς την online αναζήτηση με την έννοια της εμπιστοσύνης».

Ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να κάνει λογαριασμό και να αρχίσει να χτίζει το καταναλωτικό του προφίλ. Η σύνδεση με τους φίλους είναι εξίσου εύκολη υπόθεση αν η εγγραφή πραγματοποιηθεί μέσω facebook ή google. Και σε διαφορετική περίπτωση ωστόσο - αν δηλαδή εγγραφή μέσω email χωρίς να δώσει πρόσβαση στις επαφές του - μπορεί να συνδεθεί με τους φίλους του με απλή αναζήτηση. Μετά την σύνδεσή του δεν έχε παρά να αξιολογήσει όποιο κατάστημα επιθυμεί - υπάρχουν τρεις δυνατότητες, trust, it's ok, not for me - και να καταχωρήσει την κριτική του.

Μέσα από το Τrust and Use οι χρήστες θα ενημερώνονται από φίλους και άλλους χρήστες για επιχειρήσεις και προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, θα βαθμολογούν υπηρεσίες, επιχειρήσεις και προϊόντα, θα μπορούν να αναζητήσουν μέσω πολύ εκτεταμένης κατηγοριοποίησης τοπικές επιχειρήσεις και όχι μόνο ενώ θα απολαμβάνουν και προσφορές σχετικές με τις καταναλωτικές τους συνήθειες μέσω ενός προσωπικού κωδικού που θα αποκτούν με την εγγραφή τους. Επί της ουσίας μέσα από το Trust and Use οι καταναλωτές θα έχουν την δυνατότητα να βρίσκουν συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται πριν ξεκινήσουν τις αγορές τους (νέα προϊόντα, προσφορές, εκπτώσεις) αλλά και να περιηγούνται στις τοπικές αγορές κατηγοριοποιώντας την πλοήγησή τους μέσω διαφορετικών φίλτρων αναζήτησης και με προτεραιότητα την πληροφόρηση από δικούς τους ανθρώπους.

Επιπλέον δίνει την δυνατότητα σε όλους τους επαγγελματίες, ανεξαρτήτως μεγέθους, να αξιοποιήσουν τα εργαλεία του δικτύου για να προωθήσουν την επιχείρησή τους, να ενημερώνουν σχεδόν real time το ευρύ καταναλωτικό κοινό για τα προϊόντα και τα νέα τους δημιουργώντας εντέλει ένα phygital (physical & digital) περιβάλλον καταναλωτικού χαρακτήρα.

Διαφοροποιητικό στοιχείο του Trust and Use είναι το πάντρεμα του κοινωνικού δικτύου με την επιβράβευση μέσω προγραμμάτων loyalty - κουπονιών τα οποία θα δίνονται στους χρήστες - καταναλωτές με ιδιαίτερα εύκολο τρόπο. Η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει μάλιστα δοκιμαστεί και έχει φέρει αποτελέσματα τον τελευταίο χρόνο μέσω ενός αντίστοιχου προγράμματος κουπονιών που έτρεξε σε συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας.

Όραμα του Trust and Use όπως εξηγούν τα στελέχη της εταιρείας, είναι ο καταναλωτής να μπει σε προτεραιότητα και να συνδεθεί με ανθρώπους που εμπιστεύεται για να ανταλλάξει απόψεις για προϊόντα κι υπηρεσίες που χρειάζεται ή τον αφορούν.

Το όλο εγχείρημα έχει μέχρι στιγμής κοστίσει περί τις 360 χιλιάδες ευρώ και στόχος είναι μέχρι τον Σεπτέμβριο να έχει διευρυνθεί η βάση των επιχειρήσεων που θα περιλαμβάνει η πλατφόρμα για να γίνει το επίσημο λανσάρισμα στους καταναλωτές.

Για το σκοπό αυτό μάλιστα η εταιρεία μιλά ήδη με δήμους και τοπικές αγορές σε όλη την χώρα ενώ ήδη η πρώτη συνεργασία αφορά στον Δήμο Κηφισιάς έχει κλείσει ώστε να ενταχθούν οι επαγγελματίες και τα εμπορικά καταστήματα της περιοχής. Επικοινωνία υπάρχει και με νομαρχίες και κλαδικές ενώσεις επαγγελματιών, επιμελητήρια και επαγγελματικές ενώσεις ενώ βάσει του στρατηγικού πλάνου της εταιρείας ήδη έχουν πραγματοποιηθεί συνεργασίες με ελληνικές & πολυεθνικές εταιρίες όπως Unilever, Coca-Cola, κλπ που ήδη συμμετέχουν ενεργά.

Τον Σεπτέμβριο η πλατφόρμα θα ανοίξει επισήμως και στους καταναλωτές και μέχρι το τέλος του έτους φιλοδοξεί να εγγράψει το 20% των Ελλήνων χρηστών του ίντερνετ όπερ πάνω δηλαδή από 2 εκατ. χρήστες.

Στις αρχές του Φθινοπώρου θα ανακοινωθούν και θα εγκαινιαστούν και οι πρώτες μεγάλες συνεργασίες του Trust and Use με έναν από τους μεγαλύτερους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της Ελλάδος με κορυφαία ασφαλιστική εταιρία της χώρας και έναν από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, οι οποίες θα αξιοποιήσουν την πλατφόρμα του trust and use με σκοπό την προώθηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω των μοντέλων επιβράβευσης των πελατών τους.

Η επιτυχής πορεία στην Ελλάδα θα κρίνει εάν το trust and use μέσω άντλησης χρηματοδότησης θα δοκιμάσει την τύχη του στο εξωτερικό το 2019. Αγορά στόχος για το ξεκίνημα της επέκτασης θα αποτελέσει η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και θα ακολουθήσουν άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Τα υπερατλαντικά σχέδια αφορούν την λατινική Αμερική αλλά θα έρθουν σε δεύτερο χρόνο, δηλαδή από το 2020 κι έπειτα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider