Η Vivartia εξαγόρασε την startup Forky

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Vivartia εξαγόρασε την startup Forky

Στην εξαγορά της ελληνικής εταιρείας Forky που δραστηριοποιείται στην παράδοση μαγειρευμένου φαγητού προχώρησε ο όμιλος της Vivartia, βάζοντας τέλος στα σενάρια που κυκλοφορούν τον τελευταίο καιρό για μια από τις πιο ελπιδοφόρες εταιρείας της startup σκηνής τα τελευταία χρόνια.

«Επιτέλους είμαστε και επίσημα στη θέση να μοιραστούμε μαζί σας τα καλά νέα. Το Forky ανήκει πλέον στην οικογένεια της Vivartia, τον μεγαλύτερο όμιλο τροφίμων στην Ελλάδα!», αναφέρει ανακοίνωση της εταιρείας.

Tην είδηση επιβεβαίωσαν και στελέχη της Vivartia τα οποία ανέφεραν στο insider.gr «προχωρήσαμε στην εξαγορά του Forky καθώς θεωρούμε ότι ο κλάδος του έτοιμου φαγητού κρύβει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης».

Όπως αναφέρουν πηγές στο insider.gr η εξαγορά αυτή θα δώσει την δυνατότητα στο Forky και την ομάδα του, που θα συνεχίσει να το «τρέχει», την δυνατότητα να επιτευχθούν οι στόχοι που είχαν τεθεί από την αρχή και περιελάμβαναν την εξάπλωση του σε όλη την Ελλάδα».

«Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το Forky θα επανέλθει, χρησιμοποιώντας το δίκτυο διανομής του ομίλου Vivartia, για πολύ γρήγορη ανάπτυξη σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας», αναφέρει η ανακοίνωση του Forky.

Από Cookisto σε Forky

Να υπενθυμίσουμε ότι στα πρώτα της βήματα, η εταιρεία είχε το όνομα Cookisto και εντελώς διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από το σημερινό. Aποτελώντας μια από τις πλέον γνωστές ελληνικές startup η Cookisto συνέδεε ερασιτέχνες και επαγγελματίες μάγειρες με ανθρώπους που αναζητούσαν σπιτικό φαγητό. Από την αρχή της δημιουργίας της υπήρξε μία από τις πιο προβεβλημένες νέες ελληνικές τεχνολογικές επιχειρήσεις, ακόμα και σε «mainstream» τηλεοπτικά και έντυπα μέσα. Μόλις ξεπέρασε τους 12.000 χρήστες στην Ελλάδα και μετά την πρώτη επένδυση «σποράς» που έλαβε η εταιρεία, ύψους 200.000 ευρώ από τον Λέων Γιοχάη, επιχειρηματία «κατα συρροήν» και ιδρυτή-διευθύνοντα σύμβουλο της ZuluTrade, το 2013, η Cookisto επεκτάθηκε στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Λονδίνο.

Ωστόσο το μοντέλο εντός ελληνικών συνόρων δεν λειτούργησε αφού όπως ανέφεραν τότε τα στελέχη της εταιρείας δεν υπήρχε η ευκολία που αναζητά ο χρήστης στον κλάδο της παραγγελίας φαγητού. Αρκεί να αναφέρουμε ότι στο μοντέλο της cookisto ο χρήστης, μολονότι είχε πρόσβαση και μπορούσε να παραγγείλει σπιτικό, καλομαγειρεμένο φαγητό, είχε την υποχρέωση παραλαβής του, ήταν υποχρεωμένος να επικοινωνεί με τον μάγειρα, γεγονός που δυσκόλευε αρκετά την εμπειρία, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής που ο χρήστης πεινάει και αναζητά φαγητό και η ολοκλήρωση της συναλλαγής γινόταν μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και όχι ενός mobile app.

Παρά τους αρχικούς πανηγυρισμούς και την χρηματοδότηση ούτε και εκτός συνόρων πέτυχε θεαματικά αποτελέσματα και μοναδικός δρόμος φάνταζε ο επανασχεδιασμός του μοντέλου με ένα εν μέρει διαφορετικό προϊόν για την αγορά. Κάπως έτσι και κάπου εκεί γεννήθηκε το Forky. Η νέα εταιρεία προσέφερε πλέον δύο διαφορετικές επιλογές κύριου φαγητού και σαλάτας από επαγγελματίες σεφ και την διανομή του μέσα σε 15 μόνο λεπτά. Για την μετάβαση από το προηγούμενο μοντέλο στο νέο χρησιμοποιήθηκε και μέρος της πρώτης επένδυσης και τα αρχικά βήματα ήταν φειδωλά σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα κόστη. Για το λόγο αυτό τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας της η νέα εταιρεία διατηρούσε τα γραφεία της στο γνωστό εστιατόριο Baltazar στην περιοχή των Αμπελοκήπων.

Το κοινό φάνηκε να υποδέχεται το Forky με περίσσιο ενθουσιασμό. Ως μια ελπιδοφόρα Startup του ελληνικού οικοσυστήματος και παρά την αποτυχία του Cookisto, η ομάδα του Forky, στο τέλος του 2015, «βγήκε» για νέα χρηματοδότηση έχοντας ως στόχο την επέκταση της δραστηριότητα της εταιρείας στο εξωτερικό, αλλά και την διεύρυνση της παρουσίας της στο εσωτερικό. Ο πρώτος γύρος ανήλθε σε 800.000 ευρώ, με κύρια συμμετοχή από το Openfund JEREMIE II από την Ελλάδα και του βρετανικού επενδυτικού ταμείου Blue Wire και ο δεύτερος στα 2 εκατ. ευρώ. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στο πλάνο της ομάδας του Forky ήταν να «σηκώσουν» περί τα 5 εκατ. ευρώ προκειμένου να υλοποιήσουν απρόσκοπτα τα σχέδια τους, τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων. Όμως το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο, καθώς τελευταία στιγμή το Hummingbird Ventures, το Fund του εξωτερικού με το οποίο μιλούσαν και ήταν γνωστό στο ελληνικό οικοσύστημα εφόσον είχε επενδύσει στο Taxibeat, υπαναχώρησε από την αρχική συμφωνία για αδιευκρίνιστους λόγους. Έτσι η ομάδα του Forky απευθύνθηκε στους νυν μετόχους του οι οποίοι «σήκωσαν» το βάρος της νέας αλλά μικρότερης από τα αρχικά πλάνα χρηματοδότησης.

Η διεύρυνση της πελατειακής του βάσης και πέραν της περιοχής του κέντρου όμως ήταν και μια από τις αιτίες που η Forky έχασε αρκετούς από τους φανατικούς της πελάτες. Η αρχική της επιτυχία σίγουρα οφειλόταν και στο καλομαγειρεμένο και φρέσκο φαγητό που προετοιμαζόταν στην κουζίνα γνωστών εστιατορίων όπως τα Balthazar Astir Palace, Τζίτζικας και Μέρμηγκας. Αργότερα, όμως, στο πλαίσιο της επέκτασης, έγινε συνεργασία με εταιρεία catering και το φαγητό ήταν μαγειρεμένο και κατεψυγμένο, με αποτέλεσμα η ποιότητα να δυσαρεστήσει κάποιους από τους αρχικούς φανατικούς χρήστες και οι πωλήσεις να κινηθούν πτωτικά. Ωστόσο η κίνηση ήταν επιβεβλημένη για να μπορέσουν να προχωρήσουν στην κάλυψη ολόκληρης της Αθήνας και του Πειραιά σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Στην πρώτη χρονιά ουσιαστικής λειτουργίας της η Forky κατέγραψε μεγάλες ζημιές εξού και οι φήμες πως σχεδίαζε εδώ κι αρκετό καιρό το exit. Τον τελευταίο μήνα δημοσιεύματα ήθελαν την Forky να βάζει λουκέτο άποψη που ενισχύθηκε από το μήνυμα που έβλεπε κανείς στο διαδικτυακό της τόπο: «θα επανέλθουν σύντομα». Παρότι τα στελέχη της ισχυρίζονταν ότι η εταιρεία προχωρά σε μια ακόμα αλλαγή μοντέλου για να μπορέσει να εξυγειανθεί η αγορά έλεγε πως η εταιρεία είτε θα βάλει λουκέτο είτε θα εξαγοραστεί, κι όπως φάνηκε επικράτησε το δεύτερο σενάριο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider