Στο «κλαμπ του 1 δισ.» πετάει το Instagram

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο «κλαμπ του 1 δισ.» πετάει το Instagram

Μόλις τέσσερις μήνες χρειάστηκε το Instagram για να αυξήσει τους μηνιαίους χρήστες του κατά 100 εκατομμύρια και να φτάσει τα 700 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα. Η επιτυχία του κοινωνικού δικτύου ειδικά στο νεανικό κοινό καθώς και μια σειρά βελτιώσεων στην εφαρμογή του, τραβάει ολοένα και περισσότερους χρήστες και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό.

Το Instagram υπερδιπλασίασε την βάση χρηστών του μέσα σε δύο χρόνια και η πορεία του ήταν ραγδαία: Χρειάστηκαν 28 μήνες για να φτάσει τα 100 εκατομμύρια χρήστες και άλλοι 13 μήνες για τα 200 εκατομμύρια. Για να φτάσει, τον προηγούμενο Δεκέμβριο, τα 600 εκατομμύρια χρήστες από τα 500 εκατομμύρια που ήταν πριν χρειάστηκε να περάσουν έξι μήνες.

Ακόμη και αν ο ρυθμός αύξησης των χρηστών παραμένει σταθερός το επόμενο διάστημα, είναι θέμα χρόνου για το Instagram να μπει και αυτό στο κλαμπ του «1 δισεκατομμυρίου χρηστών» μαζί με τις υπόλοιπες εφαρμογές του Facebook όπως είναι το Messenger και το WhatsApp.

Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης ο «άρχοντας των κοινωνικών δικτύων» Facebook διαθέτει περισσότερους από 1,8 δισ. xρήστες, το Messenger και το WhatsApp έχουν περίπου 1,2 δισ. χρήστες. Από την άλλη το Twitter έχει λιγότερους από τους μισούς χρήστες από όσους έχει το Instagram (328 εκατομμύρια) ενώ σημαντικό λιγότερους μηνιαίους χρήστες έχει και το Snapchat (375 εκατομμύρια) που αποτελεί και την πιο μεγάλη απειλή που αντιμετωπίζει το Facebook.

Όταν ο κλώνος ξεπερνά το πρωτότυπο

Ένας βασικός παράγοντας που εκτίναξε το Instagram ήταν το «Instagram Stories» μια υπηρεσία -κλώνος του Snapchat που εμφανίζει φωτογραφίες των χρηστών σε χρονολογική σειρά για 24ώρες και μετά τις εξαφανίζει για πάντα. Μάλιστα, η αντιγραφή που έκανε το Instagram ξεπέρασε και το πρωτότυπο καθώς το Instagram Stories έφτασε τους 200 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες, ενώ τα τελευταία στοιχεία του Snapchat κάνουν λόγο για 161 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες.

Ένας ακόμη λόγος για τον οποίο το Instagram γνωρίζει τεράστια άνοδο είναι η στρατηγική της στόχευση σε χώρες εκτός των ΗΠΑ. Αν και η Αμερική αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά της υπηρεσίας στο νούμερο δύο έρχεται η Βραζιλία (με 45 εκατομμύρια χρήστες) μαζί με τη Βρετανία και την Ιαπωνία. Άλλες σημαντικές αγορές για την εταιρεία είναι η Ινδονησία, η Ινδία και η Τουρκία. Πλέον το 80% των χρηστών του Instagram είναι εκτός των ΗΠΑ.

Για αυτό τον λόγο το κοινωνικό δίκτυο δημιουργεί προϊόντα ειδικά για χρήστες που δεν έχει πακέτα απεριόριστων δεδομένων ή δεν έχουν γρήγορη σύνδεση στο internet. Πριν από λίγο καιρό παρουσίασε την λειτουργία εκτός σύνδεσης στην εφαρμογή για Android.

Μεγαλώνει και η διαφημιστική πίτα

Η άνοδος αυτή έχει κεντρίσει, όπως ήταν αναμενόμενο και το ενδιαφέρον των διαφημιστών. Πλέον η εφαρμογή έχει ένα εκατομμύριο ενεργούς διαφημιζόμενους από 500.000 που ήταν τον Σεπτέμβριο.

Η άνοδος του κοινωνικού δικτύου στις προτιμήσεις των διαφημιστών ήταν εν μέρει αναμενόμενη μετά τα διάφορα εργαλεία που υιοθέτησε το κοινωνικό δίκτυο για να γίνει πιο φιλικό στους διαφημιζόμενούς του. Το Instagram πρόσφατα επέτρεψε τα μεγαλύτερης διάρκειας διαφημιστικά βίντεο ενώ προσέθεσε και το κουμπί «Αγορά» που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εμπορικές εταιρείες για την προώθηση των προϊόντων τους. Επιπλέον, επέτρεψε την χρήση των δεδομένων του Facebook, για καλύτερη στόχευση των διαφημίσεων του.

Υπενθυμίζεται ότι η Facebook εξαγόρασε το Instagram έναντι 1 δισ. το 2012, από φόβο μήπως αρχίσει να χάνει μέρος του νεανικού της κοινού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider