Γιατί τα tablet δεν κέρδισαν το στοίχημα των καταναλωτών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί τα tablet δεν κέρδισαν το στοίχημα των καταναλωτών

Πάνε λίγες μέρες από τη στιγμή που Apple και Samsung αποφάσισαν να ανανεώσουν την ναυαρχίδα των tablet τους για πρώτη φορά από το 2014. Βέβαια πολλά έχουν αλλάξει στο μεσοδιάστημα στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών με τις πωλήσεις των tablet να πέφτουν όλο και περισσότερο και το μέλλον των εν λόγω συσκευών να παραμένει αβέβαιο.

Σύμφωνα με έρευνα της IDC, στο τέταρτο τρίμηνο του 2016 οι παραγγελίες των tablet έπεσαν 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Σύμφωνα πάλι με την Strategic Analytics η μείωση ήταν μικρότερη, της τάξης του 10%, αλλά υπήρξε. Παρά τις διάσταση των απόψεων σχετικά με το ακριβές ποσοστό της πτώσης, η παρακμή της συσκευής είναι αδιαμφισβήτητη και πολλοί κάνουν λόγο για ένα δυστοπικό μέλλον παρόμοιο με αυτό των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ποιες είναι όμως οι αιτίες που οδήγησαν τα tablet στην παρακμή; Μήπως εξ' αρχής οι προδιαγραφές της χρήσης τους προοικονομούσε πως το άδοξο τέλος δεν θα αργήσει να έρθει;

Σύμφωνα με τους αναλυτές όσοι κάποτε αγόρασαν tablet, για να καλύψουν το κενό χρήσης μεταξύ smartphone και laptop, δεν την ανανέωσαν στο ρυθμό που οι κατασκευαστές υπολόγισαν. «Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως το iPad 2 χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα» αναφέρει ο αναλυτής της IDC Jitesh Ubrani. «Το ίδιο και τα iPad Mini αλλά και τα Air. Και τα τρία υποστηρίζονταν από την Αpple μέχρι πρόσφατα και οι χρήστες τους διαπίστωναν πως λειτουργούν το ίδιο καλά με το παρελθόν, οπότε δεν συνέτρεχε κανένας λόγος ανανέωσης». Βασική αιτία αποτέλεσε το γεγονός πως δεν ήταν υποχρεωμένοι να προβούν στις ίδιες ενημερώσεις λογισμικού - οι οποίες δεν ήταν ούτως ή άλλως τόσο συχνές όσο στο iPhone - αφού δεν χρησιμοποιούσαν με την ίδια συχνότητα την συγκεκριμένη συσκευή. Στην έλλειψη ενθουσιασμού για τα νέα μοντέλα tablet, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, συμβάλλει και η απουσία καινοτόμων αλλαγών σε ό,τι νέο κυκλοφορούν.

Σημαντική επίδραση στην πτώση τους είχε φυσικά και το συνεχώς αυξανόμενο μέγεθος των οθονών των smartphone. Με τις οθόνες των περισσότερων σύγχρονων κινητών να φτάνουν τις 6 ίντσες τα λεγόμενα fablet συνδυάζουν αρμονικά τη χρήση των δύο συσκευών. Δεύτερο πλήγμα, ίδιας φύσης, αποτέλεσαν και τα νέα μοντέλα των laptop οθόνη αφής η οποία μπορεί να αποσπαστεί καθώς και τα Chrome notebook τα οποία κυριάρχησαν στην αγορά σαν ένα ιδανικό εργαλείο εκπαίδευσης κερδίζοντας τις προτιμήσεις των περισσοτέρων μαθητών.

Κάπως έτσι και μετά τον αρχικό ενθουσιασμό οι χρήστες διαπίστωσαν πως οι συγκεκριμένες συσκευές είχαν περιορισμένες λειτουργίες σε σχέση με ένα PC την ίδια στιγμή που ήταν αρκετά μεγάλες για να τις κουβαλά κάποιος πάντα μαζί του όπως τα smartphone.

Επιβεβαίωση της συρρίκνωσης της συγκεκριμένης αγοράς δίνει και η χαμηλή τιμή του νέου tablet της Apple καθώς επίσης και το γεγονός πως το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας παρουσιάστηκε μέσω μιας απλής ανακοίνωσης κι όχι σε κάποιο μεγαλόπρεπο event από αυτά που μέχρι πρότινος μας είχε συνηθίσει η εταιρεία. Ξεκινώντας από τα 329 δολάρια το νέο iPad συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο οικονομικών tablet που κυκλοφόρησε ποτέ η εταιρεία. Μάλιστα όπως αναφέρθηκε η Apple σκοπεύει να πουλήσει το iPad απευθείας στους εκπαιδευτικούς 299 δολάρια σε μια προσπάθεια να συναγωνιστεί το Chromebook της Google – το χαμηλού κόστους laptop της εταιρείας που «κατάπιε μέρος των πωλήσεων» της Apple στους αμερικανούς μαθητές και φοιτητές. Αν αναλογιστεί κανείς τις τιμές των προηγούμενων μοντέλων διαπιστώνει πως η εταιρεία προσπαθεί να δημιουργήσει κίνητρα στους χρήστες ώστε να θελήσουν να αποκτήσουν μια συσκευή την οποία δεν έχουν απαραίτητα ανάγκη ή να ανανεώσουν την ήδη υπάρχουσα. Αξίζει να σημειωθεί πως σήμερα, το iPad δεν συνεισφέρει παρά ένα πολύ μικρό ποσοστό στο σύνολο των πωλήσεων της Apple - το ποσοστό τους είναι μικρότερο κι από τα Mac ή ακόμα κι από το κέρδος του τομέα του service.

Πέρα από την Apple μάλιστα, και παρότι η αντίπαλη Samsung ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα τιμολογήσει το νέο της tablet περίπου 600 δολάρια, πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν πως μέχρι την κυκλοφορία του θα αλλάξει γνώμη και θα ρίξει αισθητά την τιμή της νέας συσκευής στον απόηχο της μειωμένης τιμής του νέου iPad και της κρίσης του κλάδου των tablet.

Όποιοι κι αν είναι οι λόγοι, η συρρίκνωση της αγοράς μοιάζει δύσκολο να ανατραπεί. Η εισαγωγή νέων συσκευών από τους δύο μεγαλύτερους πωλητές της κατηγορίας σε καλή τιμή μπορεί να σταματήσει για λίγο την αιμορραγία λλά είναι αμφίβολο αν θα καταφέρει να κλείσει την πληγή…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider