Οι τεχνολογικές τάσεις που θα αλλάξουν το επιχειρείν

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι τεχνολογικές τάσεις που θα αλλάξουν το επιχειρείν

Από την απαρχή της τεχνολογίας μέχρι σήμερα, ο ρυθμός της τεχνολογικής αλλαγής παρουσιάζεται τρομακτικός. Εκτός όμως από την αναδιαμόρφωση των κοινωνικών προτύπων που επιφέρει, μεταμορφώνει τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε και δημιουργεί νέες ευκαιρίες μέσα από τις σπουδαίες εξελίξεις που προωθεί στο επιχειρείν.

Κάπως έτσι, τα όποια επιχειρηματικά σχέδια για το μέλλον δεν νοείται να μην λαμβάνουν υπόψη τους τις νέες τεχνολογικές τάσεις και δεδομένα ώστε να είναι προσαρμοσμένα στην εποχή και να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να χαρακτηριστούν επιτυχημένα.

Λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις δεν θα μπορούσε να αμφισβητήσει κανείς την ραγδαία ανάπτυξη της ανθρωποκεντρικής τεχνολογίας τόσο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης όσο και σε αυτόν των ψηφιακών οικοσυστημάτων και αγορών, η οποία αναμένεται να δώσει περαιτέρω δύναμη στους ανθρώπους μετασχηματίζοντας για άλλη μια φορά κοινωνικές και επιχειρηματικές δομές.

Σε αυτό το συμπέρασμα της ανθρωποκεντρικής τεχνολογίας και των εφαρμογών ως βασικό μοχλό ανάπτυξης του μέλλοντος κατέληξε και η ετήσια έρευνα της Accenture με τίτλο, Accenture Technology Vision 2017, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 5.400 στελέχη επιχειρήσεων.

Πέραν του γενικού συμπεράσματος βέβαια - ότι ενώ οι μεμονωμένες τεχνολογίες εξελίσσονται ραγδαία, αυτό που προκαλεί τις επαναστατικές καινοτομίες είναι το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα των τεχνολογιών αυτών (multiplier effect) - στο οποίο κατέληξε το 86% των ερωτηθέντων, η έρευνα προσέφερε και μια ακριβή πρόβλεψη για τις σημαντικότερες τεχνολογικές τάσεις που θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις τα επόμενα τρία χρόνια.

Ποιες είναι όμως οι πέντε αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις που εντοπίζει το Technology Vision ως απαραίτητες για την επιτυχημένη πορεία μιας επιχείρησης στη σημερινή ψηφιακή οικονομία;

  • Το νέο περιβάλλον χρήστη ακούει στο όνομα Τεχνητή Νοημοσύνη (AI is the new UI)

Στις μέρες μας η τεχνητή νοημοσύνη έχει ωριμάσει και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μικρά και μεγάλα προβλήματα απλουστεύοντας και κάνοντας πιο εύκολο τον τρόπο αλληλεπίδρασης. Σταδιακά, μάλιστα, η τεχνητή νοημοσύνη μετατρέπεται στο νέο περιβάλλον χρήστη, υποστηρίζοντας τον τρόπο που συναλλασσόμαστε και αλληλεπιδρούμε με τα συστήματα. Το 79% των ερωτηθέντων στελεχών συμφωνούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα εξελίξει τον τρόπο με τον οποίο συλλέγουν πληροφορίες από τους πελάτες και αλληλεπιδρούν μαζί τους.

  • Ο σχεδιασμός έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο (Design for Humans)

Οι αποφάσεις τεχνολογικού σχεδιασμού λαμβάνονται από ανθρώπους για τους ανθρώπους. Η τεχνολογία προσαρμόζεται στον τρόπο συμπεριφοράς μας και μαθαίνει από εμάς να βελτιώνει τη ζωή μας, προσφέροντάς μας περισσότερες εμπειρίες και γεμίζοντάς μας ικανοποίηση. Το 80% των ερωτηθέντων στελεχών συμφωνούν ότι οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν όχι μόνο πού βρίσκονται οι άνθρωποι σήμερα, αλλά και πού θέλουν να φτάσουν, ώστε να διαμορφώσουν την τεχνολογία με τρόπο που θα τους καθοδηγεί να επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

  • Το οικοσύστημα κυριαρχεί (Ecosystem Power Plays)

Οι εταιρείες «πλατφόρμες» που παρέχουν ένα μοναδικό σημείο πρόσβασης σε πολλές υπηρεσίες ταυτόχρονα, έχουν αλλάξει ριζικά τους κανόνες για τον τρόπο λειτουργίας και ανταγωνισμού των εταιρειών. Οι εταιρείες δε χρειάζονται απλώς μια στρατηγική «πλατφόρμας», χρειάζονται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση οικοσυστήματος για να ηγηθούν σε αυτή τη νέα εποχή πληροφοριών. Ήδη περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι τα ψηφιακά οικοσυστήματα μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούν αξία οι εταιρείες τους.

  • Η Αγορά ανθρώπινου δυναμικού αυξάνει συνεχώς (Workforce Marketplace)

Ο αριθμός των πλατφορμών ανθρώπινου δυναμικού on-demand, καθώς και οι διαδικτυακές λύσεις work-management αυξάνονται συνεχώς. Ως εκ τούτου, οι κορυφαίες εταιρείες εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές ιεραρχίες και τις αντικαθιστούν με αγορές δεξιοτήτων, οι οποίες με τη σειρά τους προωθούν τις πιο βαθιές οικονομικές αλλαγές από την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε πως το 85% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τη χρήση εξωτερικών συνεργατών στην εταιρεία τους τον επόμενο χρόνο.

  • Πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά (The uncharted)

Για να επιτύχουν στη σημερινή ψηφιακή οικονομία, η οποία στηρίζεται στη λογική του οικοσυστήματος, οι επιχειρήσεις πρέπει να «βουτήξουν σε αχαρτογράφητα νερά». Αντί να επικεντρώνονται αποκλειστικά σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, θα έπρεπε να σκέφτονται πιο σφαιρικά, θεσπίζοντας κανόνες και πρότυπα για εντελώς νέους επιχειρηματικούς κλάδους. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε το 74% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα, η εταιρεία τους εισέρχεται σε τελείως νέους ψηφιακούς κλάδους που ακόμη δεν έχουν οριστεί.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η έρευνα Technology Vision περιγράφει αναλυτικά τον τρόπο -μέσω εξελίξεων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, του Internet of Things και της ανάλυσης big data, με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν πλέον να αναπτύσσουν τεχνολογία, ικανή να μαθαίνει να σκέφτεται περισσότερο σαν άνθρωπος, να εναρμονίζεται διαρκώς με τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους και να τις εξελίσσει. Αυτή η ανθρωποκεντρική τεχνολογική προσέγγιση έχει θετικό αντίκτυπο για τις επιχειρήσεις, καθώς οι κορυφαίες εταιρείες θα μετατρέψουν τις σχέσεις τους από πάροχο σε συνεργάτη — προχωρώντας ταυτόχρονα σε εσωτερικό μετασχηματισμό.

Για να γίνουμε κατανοητοί ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα. Η CVS Health συγκαταλέγεται στις εταιρείες που υιοθέτησαν μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, στη συγκεκριμένη περίπτωση για τη βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης. Η ειδική εφαρμογή της για κινητά, που είναι επίσης συμβατή και με smartwatch, προσφέρει εξατομικευμένες υπενθυμίσεις στους πελάτες της για να παίρνουν τα φάρμακά τους, διατηρεί φωτογραφίες των συνταγών τους για να διευκολύνει την αναπλήρωση των φαρμάκων, και σκανάρει την κάρτα ασφάλισής τους, ώστε οι φαρμακοποιοί να έχουν στη διάθεσή τους επικαιροποιημένες πληροφορίες. Σε έναν κλάδο που ανέκαθεν χαρακτηριζόταν από απρόσωπες σχέσεις και μεγάλους χρόνους αναμονής, εταιρείες όπως η CVS Health προωθούν την ενίσχυση της υγειονομικής περίθαλψης σε προσωπικό επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα χτίζουν στενότερες σχέσεις ασθενή-γιατρού.

Το σίγουρο είναι πως τόσο τα αποτελέσματα της έρευνας όσο και τα νέα τεχνολογικά δεδομένα προτρέπουν τους ηγέτες των επιχειρήσεων να αναλάβουν ενεργό δράση στο σχεδιασμό και την κατεύθυνση της τεχνολογίας με στόχο την ενίσχυση και τη διεύρυνση των ανθρώπινων ικανοτήτων. Όπως τονίζει και η έρευνα παρατηρείται η σταδιακή εμφάνιση μιας τεχνολογίας από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο, η οποία προβλέπει διαρκώς τις ανάγκες μας και μας προσφέρει απόλυτα εξατομικευμένες εμπειρίες.

«Ουσιαστικά, οι άνθρωποι είναι αυτοί που ελέγχουν τη δημιουργία των αλλαγών που θα επηρεάσουν τη ζωή μας, και είμαστε αισιόδοξοι ότι οι ηγέτες θα ανταποκριθούν γρήγορα και υπεύθυνα ώστε να διασφαλίσουν το θετικό αντίκτυπο των νέων τεχνολογικών δεδομένων» δήλωσε ο Paul Daugherty, επικεφαλής τεχνολογίας και καινοτομίας της Accenture.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider