Οι τηλεοράσεις θα έχουν την ίδια τύχη με τα βίντεο;

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι τηλεοράσεις θα έχουν την ίδια τύχη με τα βίντεο;

Απαισιόδοξα είναι τα μηνύματα που έρχονται από την αγορά για ένα από τα φθηνότερα μέσα ψυχαγωγίας, την τηλεόραση, με την παγκόσμια ζήτηση να σημειώνει πτώση και τις εταιρείες παραγωγής ηλεκτρονικών συσκευών να αποχωρούν.

Η τηλεόραση έχει πάψει να αποτελεί το «τζάκι» του ελληνικού σπιτιού με πολλούς καταναλωτές να δηλώνουν ότι δεν παρακολουθούν καθόλου. Πολλοί αποδίδουν την αποχή τους στην κατά τη γνώμη τους «κακή ποιότητα» των προγραμμάτων ενώ άλλοι στρέφονται αποκλειστικά στο Internet και στη συνδρομητική τηλεόραση. Στην Ελλάδα, ωστόσο, ακόμη και τα συνδρομητικά κανάλια ίσως πάψουν να αποτελούν έναν καλό λόγο για να κάτσει κάποιος στον καναπέ του καθιστικού του καθώς πρόσφατα επιβλήθηκε φόρος 10%.

Η εγκατάλειψη της μικρής οθόνης θυμίζει την εποχή, αρχές της δεκαετίας του '80, όταν εμφανίστηκε το βίντεο και όλοι οι Έλληνες έτρεχαν μανιωδώς να εγγραφούν στα video club και να συγκεντρωθούν σε κάποιο σπίτι για να περάσουν με την παρέα τους το Σαββατόβραδο. Μια νέα βιομηχανία παραγωγής ταινιών δημιουργήθηκε και έδωσε την ευκαιρία σε νέους ηθοποιούς να αναδείξουν το ταλέντο τους.

Στην Ελλάδα απόδειξη της πτώσης που σημειώνει η αγορά των τηλεοράσεων αποτελεί η πτώση 13,2% σε σχέση με το 2015 που σημείωσε το τομέας των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών το α’ τρίμηνο του 2016. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των τηλεοράσεων σημείωσαν πτώση 11,7%. Στην Ελλάδα, έβαλαν λουκέτο πολλές εταιρείες και εμπορικά καταστήματα ηλεκτρονικών συσκευών (Ηλεκτρονική Αθηνών κλπ) ενώ ακόμη πιο απαισιόδοξα είναι τα μηνύματα που έρχονται από την παγκόσμια αγορά. Μεγάλες πολυεθνικές όπως η Sony αναθέτουν την παραγωγή σε τρίτους ή αποφασίζουν να αποχωρήσουν από την αγορά όπως κάνει π.χ η Panasonic.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Κοινωνικής Ιστορίας, IHS, παγκοσμίως πωλήθηκαν μόνο 226,2 εκατομμύρια συσκευές έναντι των 234,9 την προηγούμενη χρονιά ενώ όπως προβλέπει ακόμη χειρότερα θα είναι τα αποτελέσματα για το 2016 οπότε και αναμένεται περαιτέρω πτώση 17%. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της πτώσης μπορεί να ληφθεί ως σημείο αναφοράς το 2011 όπου οι πωλήσεις είχαν φθάσει τα 248 εκατομμύρια.

Αποθαρρυντικά στην αγορά νέας συσκευής λειτουργεί σίγουρα η υποκατάστασή της από τα tablets και τα smartphones. Ωστόσο, η πτώση στη ζήτηση έχει και τα θετικά της καθώς συσκευές που άλλοτε θεωρούνταν ως είδη πολυτελείας όπως οι τηλεοράσεις επίπεδης οθόνης πωλούνται πλέον σε πολύ χαμηλότερη τιμή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider