Νέα εφαρμογή σας μετατρέπει σε Mystery Shoppers

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νέα εφαρμογή σας μετατρέπει σε Mystery Shoppers

Το οικονομικό μοντέλο «της εύρεσης ευκαιριακής ανειδίκευτης απασχόλησης μέσω ειδικής πλατφόρμας» έχει αποδειχτεί άκρως επιτυχημένο τον τελευταίο καιρό, με χαρακτηριτικότερο παράδειγμα αυτό της Uber στον τομέα της μετακίνησης. Έμπνευση από αυτή ακριβώς την επιτυχία φαίνεται πως πήρε η ΒeMyEye, μια startup εταιρεία που μέσω της πλατφόρμας της οι ενδιαφερόμενοι μπορεί να γίνουν μελλοντικοί κατάσκοποι καταστημάτων ή αλλιώς mystery shoppers.

Στην ουσία οι συνεργαζόμενοι με την πέντε ετών ιταλική εταιρεία καλούνται να συλλέξουν πολύτιμες πληροφορίες για μεγάλα brand του επιχειρηματικού χώρου. Οι δυνητικοί μυστηριώδεις πελάτες εγγράφονται στην πλατφόρμα. Στη συνέχεια οι εταιρείες που ψάχνουν τον μυστικό τους πράκτορα, τους εντοπίζουν βάσει τοποθεσίας και τους αναθέτουν είτε να φωτογραφίσουν τα προϊόντα τους είτε να συμπληρώσουν κάποια ερωτηματολόγια ή ακόμα και να πάρουν το ρόλο του πελάτη με σκοπό να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του καταστήματος.

Οι χρήστες - οι οποίοι ονομάζονται από την πλατφόρμα «μάτια»(eyes) – ειδοποιούνται όταν μια εργασία προκύπτει στην περιοχή τους και επιλέγουν αν θα την αποδεχτούν ή όχι. Η αμοιβή κυμαίνεται από 5 έως 15 ευρώ για κάθε αποστολή.

Το BeMyEye στην ουσία εκμεταλλεύεται την αυξανόμενη «οικονομία» που προτείνει ευκαιριακές προσφορές εργασίας σε συγκεκριμένη περιοχή τις οποίες οι εργαζόμενοι εντοπίζουν μέσω εφαρμογών – κάτι δηλαδή σαν τους μη επαγγελματίες οδηγούς της Uber.


Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Gian Luca Petrelli, ο οποίος παλαιότερα εργαζόταν στο οικογενειακό ελαιοτριβείο, κι όπως φαίνεται η ιδέα προέκυψε από την ανάγκη. Όταν το ελαιοτριβείο του είχε υπογράψει μια προωθητική συμφωνία με την εταιρεία Whole Foods στις ΗΠΑ για την προώθηση των προϊόντων του, ο ίδιος δεν μπορούσε να διαπιστώσει αν η συμφωνία υλοποιείται σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα, αν τα προϊόντα τοποθετούνται στην προκαθορισμένη προωθητική θέση και άλλα. Κάπως έτσι του ήρθε η ιδέα για το BeMyEye.

Η εταιρεία έλαβε τον τελευταίο καιρό χρηματοδότηση 6,5 εκατ. ευρώ και εξαγόρασε τον ανταγωνιστή της LocalEyes, μετατρέποντας έτσι την εταιρεία στον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό παίκτη της συγκεκριμένης αγοράς.

Το ποσό της χρηματοδότησης θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την ανάπτυξη του προϊόντος, για την διεύρυνση της ομάδας, για την προώθηση της υπηρεσίας και φυσικά για την διεθνή της επέκταση. Η επέκτασή της εκτός Ευρώπης άλλωστε είναι η βασική προτεραιότητα της BeMyEye τη δεδομένη στιγμή.

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια πρωτοφανής ευκαιρία ανάπτυξης εκτός Ευρώπης και σίγουρα οι ΗΠΑ αποτελούν μια ελκυστική αγορά για εμάς», δήλωσε ο Luca Pagano, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Προσέθεσε μάλιστα πως οι αναδυόμενες αγορές ήταν βασικός τομέας στόχευσης της στρατηγικής της αφού οι λιανοπωλητές έχουν «μηδενική ορατότητα», ενώ υπάρχουν κι εκείνοι που δεν έχουν τους πόρους για να εφαρμόσουν εξελιγμένες μεθόδους συλλογής δεδομένων για την βελτίωση τόσο του προϊόντος όσο και των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Περαιτέρω εξαγορές

Αλλά η BeMyEye δεν είναι μόνη της και αναμένεται να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό στις νέες αγορές όπου και θα επεκταθεί. Στην αγορά των ΗΠΑ η startup Quri, η οποία παρέχει μια παρόμοια υπηρεσία, έλαβε χρηματοδότηση 17 εκατομμυρίων δολαρίων το περασμένο έτος, ενώ οι Gigwalk και οι Field Agent, παρόμοιες πλατφόρμες, παίζουν εξίσου δυναμικά στον ίδιο χώρο.

Βέβαια μετά την εξαγορά της LocalEyes, η BeMyEye δήλωσε ότι στοχεύει σε επιθετική επέκταση γεγονός που θα μπορούσε να σημάνει πρόσθετες εξαγορές άλλων εταιρειών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider