Νομίζετε ότι το VR δεν είναι τάση; Ένα εκατ. άνθρωποι διαφωνούν

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νομίζετε ότι το VR δεν είναι τάση; Ένα εκατ. άνθρωποι διαφωνούν

Το πιο πιθανό είναι να έχετε ακούσει για την εικονική πραγματικότητα. Εξίσου πιθανό είναι να έχετε δοκιμάσει μια φορά κάποια από τις μάσκες που κυκλοφορούν και να θεωρείτε πως είναι μια τάση που δεν ήρθε για να μείνει. Όμως υπάρχουν σχεδόν ένα εκατομμύριο άνθρωποι που έχουν αντίθετη γνώμη με εσάς. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2015 που πρόσφατα ανακοίνωσε η Samsung. Σύμφωνα με τα στοιχεία οι πωλήσεις των κυρτών monitors της εταιρείας, των μασκών εικονικής πραγματικότητας δηλαδή, ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο.

Στην ίδια ανακοίνωση προέβη την Πέμπτη, και η Facebook, της Oculus, επιβεβαιώνοντας πως ένα εκατομμύριο χρήστες χρησιμοποίησαν το Gear VR. H Oculus την οποία εξαγόρασε η Facebook έναντι 2 δισ. δολαρίων το 2014, παρέχει το λειτουργικό για τις συσκευές της Samsung. Μάλιστα σύμφωνα με την Oculus, έχουν ήδη αναπτυχθεί περισσότερες από 250 εφαρμογές για την Gear VR.

Παρόλο που τα νούμερα φαίνονται μικρά, αξίζει να συνυπολογίσουμε πως πάνε μόνο έξι μήνες από το λανσάρισμα του VR στην αγορά και σύμφωνα με τους αναλυτές οι πρώτες ενδείξεις επιβεβαιώνουν μια συνεχώς αυξανόμενη ορμή για την τεχνολογία που οφείλει όμως να συνδυαστεί με μια προσεκτική προσέγγιση.

Όπως αναφέρει ο αναλυτής Ben Wood, επικεφαλής της έρευνας της CCS Insight, τα νούμερα προσδίδουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία για τις δυνατότητες του VR και του περιεχομένου 360. «Οι μάσκες εικονικής πραγματικότητας δεν είναι απλά κάτι που φοράς στο κεφάλι σου αλλά κάτι που σου επιτρέπει να βλέπεις ολόκληρο το οικοσύστημα που υπάρχει γύρω σου. Με τις πρακτικές μάρκετινγκ μάλιστα που χτίζουν Samsung και Facebook γύρω από αυτές, φαντάζουν όλο και πιο υποσχόμενες στην συνείδηση του καταναλωτή».

«Έκρηξη περιεχομένου»

Αυτή τη στιγμή η αγορά μοιάζει να απογειώνεται. Οι προμηθευτές ετοιμάζουν να διανείμουν χιλιάδες μάσκες εικονικής πραγματικότητας σε όλο τον κόσμο μέσα στην τρέχουσα χρονιά, σύμφωνα με έρευνα των Canalys. Οι μάσκες εικονικής πραγματικότητας θα μπορούσαν να φτάσουν τα 96 εκατ. κομμάτια μέχρι το 2020, με την αξία τους να αγγίζει τα 14,5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με άλλη έρευνα της CCS Insight.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι βασικοί παίκτες της τεχνολογίας συμπεριλαμβανομένων των Samsung, Google, Facebook, HTC είναι τόσο αφοσιωμένοι στο συγκεκριμένο τεχνολογικό πεδίο. Βέβαια το ποιοτικό περιεχόμενο πρόκειται να αποτελέσει βασικό παράγοντα για την περαιτέρω εξέλιξη του VR, κάτι που οι περισσότερες από τις εταιρείες που συμμετέχουν ενεργά στο παιχνίδι της επαυξημένης πραγματικότητας έχουν ήδη καταλάβει.

Αξίζει να αναφερθεί πως 7 στις 10 εφαρμογές που χρησιμοποιούνται περισσότερο είναι βίντεο σύμφωνα με την Occulus. Ενδεικτικό της προτίμησης των χρηστών στην εικονική πραγματικότητα, η οποία αναμένεται να απογειώσει την συγκεκριμένη τεχνολογία, είναι και το γεγονός πως η Samsung λάνσαρε ήδη την κάμερα Gear 360 νωρίτερα φέτος, μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να γυρίσουν το δικό τους περιεχόμενο 360 μοιρών.

Επιπλέον, τόσο το Facebook όσο και το Youtube με τους δισεκατομμύρια χρήστες τους, υποστηρίζουν ήδη βίντεο και φωτογραφίες 360 μοιρών. Την Τετάρτη μάλιστα το Facebook ανακοίνωσε πως οι φωτογραφίες 360 μοιρών θα εμφανίζονται και στo newsfeed των χρηστών κι όχι σε ξεχωριστή κατηγορία. Η κίνηση αυτή του κολοσσού των κοινωνικών δικτύων στοχεύει στο να εξοικειώσει περισσότερο τους χρήστες με το περιεχόμενο της εικονικής πραγματικότητας.

Με την δημιουργία ενός οικονομικού εξοπλισμού για την παραγωγή βίντεο και φωτογραφιών 360 ,οι ειδικοί αναμένουν μια έκρηξη περιεχομένου στο VR. Βέβαια όπως σημειώνουν αυτό έχει και θετικά κι αρνητικά. Μέχρι στιγμής το περιεχόμενο δημιουργοείται από ειδικούς που έχουν τα μέσα την γνώση και τα απαραίτητα χρήματα για ένα ποιοτικό αποτέλεσμα. Μελλοντικά όμως όταν όλοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτό, μπορεί να δούμε να συμβαίνει κάτι αντίστοιχο που συνέβη με το YouTube, να να δίνεται έμφαση στην ποσότητα του περιεχομένου κι όχι στην ποιότητα, τουλάχιστον από όλους.

Το VR διευρύνει τους ορίζοντές του

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που αναμένεται να απογειώσει την εικονική πραγματικότητα είναι πως έχει σταματήσει πλέον να απευθύνεται αποκλειστικά στους gamers. Οι κινηματογραφικές ταιρείες παραγωγής, η βιομηχανία του πορνό, εταιρείας από τον χώρο της υγείας, κυρίως της ψυχικής, έχουν αρχίσει να επιβιβάζονται στο σκάφος με στόχο να του δώσουν νέο προορισμό.

Η Disney έκλεισε μόλις μια συμφωνία για τη χρήση της κάμερας VR της Nokia, που φέρει το όνομα OZO, με στόχο τη δημιουργία τέτοιου είδους περιεχομένου. Πειράματα στον τομέα της υγείας αποδεικνύουν την χρησιμότητά τους στην ίαση ψυχικών ασθενειών με ποιο πρόσφατο παράδειγμα την συμβολή του VR στην καταπολέμηση της παράνοιας και του άγχους.

Τα φαινόμενα δείχνουν πως το VR ήρθε για να μείνει και τα βήματα που γίνονται από τους τεχνολογικούς κολοσσούς στοχεύουν να ενισχύσουν την παρουσία του στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών.

Πολλοί είναι εκείνοι που ισχυρίζονται πως η Google, ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης, σχεδιάζει να παρουσιάσει τη δική της μάσκα εικονικής πραγματικότητας στην εκδήλωση Google I/O που έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα...

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider