Τα «κακά» και τα «καλά» παιδιά της εταιρικής ευθύνης

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα «κακά» και τα «καλά» παιδιά της εταιρικής ευθύνης

Οι ΜΚΟ, ο ΟΗΕ, τα ΜΜΕ και οι δημοσκοπήσεις είναι τα «κακά παιδιά» της ΕΚΕ ενώ οι ένοπλες δυνάμεις, η εκκλησία και τα πανεπιστήμια είναι τα «καλά παιδιά» όπως προέκυψε από έρευνα της MRB η οποία εξέτασε τη στάση των πολιτών απέναντι στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σε θέματα που άπτονται του περιβάλλοντος, των κοινών και των κοινωνικά υπεύθυνων εταιρειών.

Σε μέτρια θέση βρίσκονται στην Ελλάδα οι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες ωστόσο ξεπερνούν τις πολυεθνικές απέναντι στις οποίες δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα θετικά διακείμενοι οι Έλληνες καταναλωτές.

Ακόμη, όπως προέκυψε από τα στοιχεία της έρευνας οι καταναλωτές είναι πιο δραστήριοι όταν πρόκειται να «τιμωρήσουν» μια μη κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία. Συγκεκριμένα, το 72% έχει τιμωρήσει μια μη κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία και όπως ανέφερε ο κ. Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος της MRB Hellas, οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι προσεκτικές απέναντι στην «τιμωρητική» διάθεση των καταναλωτών και να βελτιώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους.

Ως προς τις επιχειρήσεις, για το 2016 οι κλάδοι που ήταν πιο «κοινωνικά υπεύθυνοι» ήταν οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ και η κινητή τηλεφωνία ενώ ως προς την εμπιστοσύνη που απολαμβάνουν οι επιχειρήσεις από το καταναλωτικό κοινό σε ανοδική τροχιά βρίσκονται ο κλάδος των ηλεκτρονικών και οι εταιρείες αυτοκινήτων ενώ δείχνουν να χάνουν έδαφος οι κλάδοι των ποτών και των ειδών προσωπικής υγιεινής.

Ακόμη, το 63% πιστεύει ότι οι εταιρείες δεν επικοινωνούν με ειλικρίνεια και τιμιότητα την κοινωνική και περιβαλλοντική τους δραστηριότητα. Όσον αφορά στις «πηγές ενημέρωσης» που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για την κοινωνική δράση των επιχειρήσεων, πρώτο στην κατάταξη είναι το Internet (social media κλπ) με ποσοστό 68,7% και δεύτερο, η διαφήμιση από την πλευρά της εταιρίας (σε ποσοστό 59%).

Αρνητική στάση στις ΜΚΟ

Σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που έχει αρνητικό δείκτη στις ΜΚΟ. Όπως σημείωσε ο κ. Μαύρος, όσον αφορά στην εμπιστοσύνη που υπάρχει απέναντι στις ΜΚΟ υπάρχει ένα μικρό αρνητικό ισοζύγιο το οποίο βαίνει αυξανόμενο. Οι σημαντικότεροι λόγοι που δεν εμπιστεύονται οι πολίτες τις ΜΚΟ, σύμφωνα με την έρευνα είναι:

-θεωρούν ότι προσανατολίζονται στο κέρδος

-υπάρχει διαφθορά, απληστία, υπεξαίρεση

-υπάρχει έλλειμμα διαφάνειας/πληροφόρησης/ ελέγχου

-είναι ανέντιμες

-κάνουν κατάχρηση της κοινωνικής βοήθειας

-δεν είναι ΜΚΟ, άπτονται προσωπικών η πολιτικών συμφερόντων.

Σχολιάζοντας την στάση των Ελλήνων απέναντι στις ΜΚΟ ο κ. Μαύρος επεσήμανε ότι όσον αφορά στις εταιρείες «στην Ελλάδα έχουμε δυσπεψία να καταλάβουμε τις προθέσεις σε επίπεδο εταιρικής ευθύνης και θέλουμε να ξέρουμε τον CEO, θέλουμε να δούμε τη φάτσα του».

Παράλληλα, επισημάνθηκε ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα μεγάλα φιλανθρωπικά ιδρύματα και στις μικρότερες ΜΚΟ ως προς τον τρόπο που γίνονται αντιληπτές οι ενέργειές τους ενώ σημειώθηκε ότι οι ιδρύματα όπως το Ίδρυμα Νιάρχος και το Ωνάσειο, σε αντίθεση με τις ΜΚΟ, δεν επικοινωνούν καθόλου τις ενέργειές τους και λειτουργούν πιο «αθόρυβα».

Η έρευνα παρουσιάστηκε στο 4ο Πανόραμα δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας που διοργανώθηκε από το Marketing Week στο αμφιθέατρο Maroussi Plaza.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider