Γκορτζής: Η αξία της εταιρικής ευθύνης για τις επιχειρήσεις

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γκορτζής: Η αξία της εταιρικής ευθύνης για τις επιχειρήσεις

Οι τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και οι δράσεις των ελληνικών επιχειρήσεων και ομίλων στο εξωτερικό παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων Πανόραμα δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας που διοργανώνεται την Πέμπτη από το Marketing Week.

Aπό τους βασικούς ομιλητές ήταν ο κ. Αντώνης Γκορτζής,Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Επιχειρηματικής ηθικής, EBEN ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι:

«Η κοινωνική υπευθυνότητα των επιχειρήσεων/οργανισμών έχει αποτελέσει και αποτελεί αντικείμενο πολλών συζητήσεων στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, ώστε να προβάλλεται ως έννοια καινοφανής, που πρακτικώς δεν υπήρχε καν στο παρελθόν. Η κοινωνική υπευθυνότητα των επιχειρήσεων/οργανισμών είναι έννοια συναφής με την ίδια την έννοια της επιχειρήσεως. Βασικό χαρακτηριστικό κάθε επιχειρήσεως είναι η διαχρονικότης, προς όφελος όχι μόνο του επιχειρηματία αλλά και του προσωπικού όπως και του καταναλωτή.

Η επιχειρηματικότητα δεν υπάρχει αποκομμένη από την υπόλοιπη κοινωνία. Η επιχειρηματικότητα και η κοινωνία λειτουργούν ανεξάρτητα και πρέπει να διασφαλίσουμε, με αμοιβαία κατανόηση και υπεύθυνη συμπεριφορά, ότι ο ρόλος της επιχειρηματικότητας στη διαδικασία οικοδόμησης ενός καλύτερου μέλλοντος αναγνωρίζεται και ενθαρρύνεται.

Η καλή εταιρική φήμη γίνεται όλο και περισσότερο εργαλείο για την αύξηση του τζίρο και των κερδών και δικαιολογεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των εταιριών να δείξουν ότι είναι και καλοί «πολίτες».

Στόχος είναι η αναγνώριση των επιχειρήσεων που έχουν προσφέρει κοινωνικό έργο και η κινητοποίηση ακόμα περισσότερων προς την ίδια κατεύθυνση.

Αναφερόμενος στην εξέλιξη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ο κ. Γκορτζής σημείωσε όιτι «επίκεντρο των εξελίξεων του επιχειρηματικού χώρου, γνωρίζαμε ότι πολλές επιχειρήσεις ήδη πριν την δεκαετία του 50 προσέφεραν κοινωνικό έργο, συχνά σιωπηρά.Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει ειδικός Υπουργός για την Εταιρική Κοινωνική Υπευθυνότητα.Πολλές εταιρίες, ιδίως πολυεθνικές έχουν συμπεριλάβει τον κοινωνικό ρόλο στη φιλοσοφία, το όραμα και την αποστολή της εταιρίας, που έχουν υιοθετήσει κώδικες συμπεριφοράς Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας».

Βασικά σημεία που πρέπει να λάβουν οι επιχειρήσεις για τον τομέα της ΕΚΕ όπως επεσήμανε ο κ. Γκορτζής είναι:

-Οι πελάτες έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στη φήμη μιας εταιρίας όπως και οι εργαζόμενοι.

-Η κριτική από τα ΜΜΕ θεωρείται η μεγαλύτερη απειλή για την εταιρική φήμη.

-Οι πρωτοβουλίες στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας αποτελούν βασικό συστατικό της όλης εταιρικής φήμης, ειδικά σε θέματα όπως εργασιακές σχέσεις, η εταιρική διακυβέρνηση και οι ηθικές αξίες του management.

-Περιορίζονται οι αντιδράσεις των μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που πλέον εμπλέκονται άμεσα σε συγκεκριμένα θέματα και εγκαταλείπουν εν μέρει το ρόλο του παρατηρητή – κριτή.

-Επτά στους δέκα Ευρωπαίους επίσης, επιλέγουν ή πιστεύουν ότι επιλέγουν προϊόντα με βάση τη συμπεριφορά της επιχείρησης – Επιβράβευση της κοινωνικής υπευθυνότητας.

-Πέραν του καθ’εαυτού «προϊόντος» οι καταναλωτές επιλέγουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική ευαισθησία, στις σχέσεις με τους εργαζομένους, την περιβαλλοντική προστασία, την εκπαίδευση, την ισότητα ευκαιριών που έχει να επιδείξει η επιχείρηση.

-Οι υπεύθυνες εταιρίες, θα είναι οι αυριανές κερδοφόρες εταιρίες. Οι πελάτες τους θα τις εμπιστεύονται περισσότερο. Οι υπάλληλοι τους θα έχουν μεγαλύτερο αίσθημα αφοσίωσης και περισσότερα κίνητρα. Οι ηθικά ευαίσθητοι επενδυτές – καταναλωτές θα τις επιλέγουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider