Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Nestlé: Νοιαζόμαστε στην πράξη για αυτούς που έχουν ανάγκη

Nestlé: Νοιαζόμαστε στην πράξη για αυτούς που έχουν ανάγκη - Κεντρική Εικόνα/Video

Η σωστή στρατηγική,  η συσχέτιση με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και η άρτια και οργανωμένη υλοποίηση είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας για ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Αυτό υποστηρίζει η κυρία Αγγελική Παπαδοπούλου, Υπεύθυνη Εταιρικών Υποθέσεων​ της Nestlé, τονίζοντας ότι στη σημερινή εποχή καμία εταιρεία δεν μπορεί να λειτουργεί εντελώς αποκομμένη από την κοινωνία.

Έτσι, η Nestlé στα πλαίσια της ΕΚΕ, δίνει έμφαση στην απασχόληση των νέων, την υποστήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος καθώς και στη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών.

Πρόσφατα η Nestlé παρουσίασε τον απολογισμό του προγράμματος Nestlé needs YOUth, ανανεώνοντας τις δεσμεύσεις μέχρι και το 2020. Πόσο σημαντική είναι για σας η νεανική απασχόληση;

Είναι ένα ζήτημα στο οποίο δίνουμε ιδιαίτερα βαρύτητα για πολλούς λόγους. Οι βασικοί είναι ότι πρόκειται για μία από τις πιο σκοτεινές συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με διαστάσεις που επηρεάζουν το μέλλον όλων μας. Παράλληλα, είναι μια περιοχή στην οποία ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Στην Nestlé έχουμε μεγάλη εμπειρία στην προσέλκυση και ανάπτυξη νέων ανθρώπων από τις σπουδές στην εργασία, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να βοηθήσουμε πιο οργανωμένα. Η πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία Nestlé needs YOUth ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2013 από το Μουσείο της Ακρόπολης και αφορούσε τριετή δέσμευση για 20.000 προσλήψεις, ευκαιρίες για πρακτική άσκηση και μαθητεία, προγράμματα συμβουλευτικής καριέρας και κινητοποίηση συνεργατών για να δημιουργηθεί μια «Συμμαχία για τη Νέα Γενιά» ώστε να πολλαπλασιαστούν οι ευκαιρίες για τους νέους. Για την Ελλάδα, η δέσμευση αφορούσε 500 ευκαιρίες απασχόλησης, αριθμός σημαντικός αν λάβει κανείς υπόψη ότι απασχολούμε περίπου 1.000 εργαζόμενους. Τρία χρόνια αργότερα είμαστε περήφανοι που υπερκαλύψαμε τους στόχους μας, καθώς 558 νέοι πέρασαν από την εταιρεία μας και είμαστε σε θέση να ανανεώσουμε τη δέσμευση για επιπλέον 450 ευκαιρίες απασχόλησης την επόμενη τετραετία.

Και αντίστοιχα, τι μπορεί να αποκομίσει ένας νέος που συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό;

Όλοι οι ειδικοί του χώρου της απασχόλησης, αλλά και οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες συμφωνούν στο εξής: η επαγγελματική εμπειρία είναι κομβικής σημασίας για την εξέλιξη και την απασχολησιμότητα ενός νέου, για την απορρόφησή του στην αγορά εργασίας. Με τη συμμετοχή στους δύο πρώτους πυλώνες του προγράμματος (πρόσληψη, πρακτική άσκηση/μαθητεία) ένας νέος εργαζόμενους αναλαμβάνει συγκεκριμένες δραστηριότητες και φυσικά έκθεση σε ένα μεγάλο πολυεθνικό περιβάλλον με επαγγελματίες από πολλούς διαφορετικούς κλάδους και έναν οργανωμένο τρόπο δουλειάς. Οι νέοι που έχουν περάσει μέσα από το πρόγραμμα αναγνωρίζουν την αξία που έχει αυτή η εμπειρία στο βιογραφικό τους και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις νέων που βρήκαν εργασία εκτός Nestlé στην οποία αναγνωρίστηκε η εμπειρία που απέκτησαν κοντά μας. Για να είμαστε εξίσου δίκαιοι, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι εμπειρία αυτή έχει φέρει σημαντική αξία και για εμάς, καθώς οι άνθρωποι αυτοί έχουν σε πολλές περιπτώσεις ανανεώσει τον οργανισμό μας και εξελίξει θετικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, σπρώχνοντάς μας να σκεφτόμαστε «έξω από το κουτί».

Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια πραγματοποιείτε μια σειρά ενέργειες ΕΚΕ που σχετίζονται με τη διανομή τροφίμων σε ευπαθείς ομάδες. Τι έχετε καταφέρει προς αυτή την κατεύθυνση;

Η Δημιουργία Αμοιβαίου Οφέλους, που είναι το μοντέλο που υιοθετούμε εμείς στην περιοχή της ΕΚΕ, προϋποθέτει αξιολόγηση των κοινωνικών αναγκών και των εταιρικών δυνατοτήτων. Από τη διαδικασία προκύπτει το προφανές: είμαστε μια εταιρεία τροφίμων και λειτουργούμε σε μία κοινωνία σε οικονομική κρίση επί σειρά ετών, όπου οι ανάγκες των οικογενειών χαμηλού εισοδήματος διαρκώς αυξάνονται. Άρα ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσφέρουμε άμεση ανακούφιση είναι στηρίζοντας με τα προϊόντα μας τις ανάγκες αυτών που δοκιμάζονται περισσότερο και υποστηρίζοντας το έργο των οργανισμών. Σε αυτή την προσπάθεια έμφαση δίνουμε στις περιοχές όπου διατηρούμε γραφεία ή εργοστάσια και συνεργαζόμαστε με τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων και των περιφερειών αλλά και επιλεγμένων οργανισμών σε όλη την Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο προχωρήσαμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στη δωρεά 300.000 βρεφικών γευμάτων σε όλη την Ελλάδα, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε δωρίσει τρόφιμα αγοραστικής αξίας που ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ.

Σχεδιάζετε κάποιες άλλες ενέργειες στα πλαίσια του προγράμματος ΕΚΕ;

Εκτός από την απασχόληση των νέων και την υποστήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος, ένας κεντρικός πυλώνας ενεργοποίησής μας είναι και η διατροφική εκπαίδευση των παιδιών. Το πρόγραμμα Nestlé Παιδιά Όλο Υγεία υλοποιείται από το 2009 σε συνεργασία με εξειδικευμένους οργανισμούς και πανεπιστήμια και έχει μέχρι σήμερα αγγίξει περισσότερα από 110.000 παιδιά. Επιπλέον, ευαισθητοποιούμε τα παιδιά για τη σημασία του νερού για τον οργανισμό και τον πλανήτη με διάφορες ενέργειες, όπως το Φεστιβάλ Φροντίδας Νερού που υλοποιείται εδώ και 7 συνεχόμενες χρονιές στο εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή στη Βόνιτσα Αιτωλοακαρνανίας. Σταθερές δράσεις επίσης υλοποιούνται από την πλατφόρμα επιβράβευσης «Nestlé Νοιάζομαι», την ψηφιακή ενσάρκωση του τρόπου που νοιαζόμαστε και αλληλεπιδρούμε με τους καταναλωτές και την κοινωνία, σε συνεργασία με διάφορες ΜΚΟ. Και σε αυτή τη συνολική προσπάθεια έχουμε σταθερά μετόχους και τις μάρκες μας, όπως για παράδειγμα η πρωτοβουλία του Nescafé «Μπορούμε Εδώ» για την εκπαιδευτική υποστήριξη των νέων που θέλουν να παραμείνουν στην Ελλάδα, ή την ενέργεια των παιδικών δημητριακών Nesquik «Καλημέρα με μια Καλή Πράξη» που ενθαρρύνει την προσφορά και τον εθελοντισμό. Τέλος, υλοποιούμε και άλλες παράλληλες δράσεις, όπως η δωρεά υπολογιστών στα σχολεία όλης της χώρας και οργανωμένα προγράμματα εθελοντισμού από τους εργαζόμενούς μας.

Έχοντας την εμπειρία από μια πολυεθνική, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που στοιχειοθετούν ένα επιτυχημένο πρόγραμμα ΕΚΕ;

Στρατηγική, συσχέτιση με τις πραγματικές ανάγκες, άρτια και οργανωμένη υλοποίηση. Σημαντική είναι η συνεργασία με αναγνωρισμένους και εξειδικευμένους οργανισμούς, που γνωρίζουν καλά το πεδίο όπου θέλουμε να βοηθήσουμε, και φυσικά κάνουν τη δράση μας πιο ουσιαστική και αξιόπιστη. Τέλος, θα πρόσθετα την απλότητα: η εμπειρία τόσο στα δικά μας προγράμματα όσο και σε άλλες εταιρείες δείχνει ότι όσο πιο απλό είναι ένα πρόγραμμα στη σύλληψή του, τόσο πιο αποτελεσματικό και πολλές φορές με καλύτερη απήχηση είναι στην εφαρμογή του. Στο παρελθόν βλέπαμε ακριβά και εντυπωσιακά προγράμματα που είχαν περισσότερη επικοινωνία και λιγότερη ουσιαστική αξία για την κοινωνία. Στον σημερινό κόσμο πρέπει να θυμόμαστε ότι με λίγα μπορείς να κάνεις πάρα πολλά!

Και πώς διαφοροποιείται η ελληνική πραγματικότητα σε σχέση με το εξωτερικό ως προς τα προγράμματα ΕΚΕ;

Μία πολυεθνική έχει στρατηγικούς πυλώνες για τις δράσεις της σε όλο τον κόσμο, κάθε χώρα όμως έχει τις δικές της ανάγκες. Γι’ αυτό και γίνεται ανάλυση της διεθνούς στρατηγικής και των τοπικών αναγκών για να σχεδιαστούν οι δράσεις που θα έχουν ουσία και αντίκτυπο. Στην Ελλάδα οφείλουμε να εντοπίσουμε τις περιοχές που έχουν πραγματικά ζήτημα και στις οποίες μπορούμε να βοηθήσουμε. Για αυτόν τον λόγο καταλήξαμε στους πυλώνες που ανέφερα παραπάνω. Αυτό που στο τέλος έχει σημασία είναι το απλό και προφανές: νοιαζόμαστε στην πράξη για αυτούς που έχουν ανάγκη.

Εν τέλει, ποια είναι τα οφέλη ενός προγράμματος ΕΚΕ για τις ίδιες τις επιχειρήσεις;

Στη σημερινή εποχή δεν νοείται εταιρεία που να λειτουργεί εντελώς αποκομμένη από την κοινωνία όπου δραστηριοποιείται. Οι έρευνες εδώ και χρόνια συγκλίνουν στο γεγονός ότι ο καταναλωτής είναι πλέον ιδιαίτερα ενημερωμένος και ευαισθητοποιημένος και θέλει να γνωρίσει την εταιρεία πίσω από τη μάρκα ή την υπηρεσία με συγκεκριμένες δράσεις και στοιχεία. Δεν είναι μόνο ζήτημα οφέλους ή βελτίωσης εικόνας. Η ΕΚΕ είναι απόλυτη αναγκαιότητα, ενώνει τους ανθρώπους μιας εταιρείας, δίνει ένα σκοπό και μία ταυτότητα σε ολόκληρο τον οργανισμό.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet